Ik betaal voor Ziggo Sport Totaal, maar heb de zenders 405 en 406 niet

Johan de Voetbalman

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik betaal wel voor Ziggo Sport Totaal, maar heb de zenders 405 en 406 ook niet. Melding gaat over signaal, maar dit is een merkwaardig verhaal. Alle andere zenders inclusief 401,402,403 en 404 van Ziggo Sport Totaal ontvang ik met een uitstekend signaal volgens de metingen. Als je belt met Ziggo beginnen ze over hoe alles is aangelegd en snappen niks van het probleem.
Alles is aangelegd door een monteur van Ziggo en werkt ook allemaal super.
Wel betalen voor 2 zenders, maar ze niet krijgen en met een kluitje in het riet gestuurd worden door Ziggo.
Bijzonder dat je er zo weinig over leest op de internetfora!
Iemand die het weet, mag het zeggen. Graag zelfs.
 
Ik betaal wel voor Ziggo Sport Totaal, maar heb de zenders 405 en 406 ook niet. Melding gaat over signaal, maar dit is een merkwaardig verhaal. Alle andere zenders inclusief 401,402,403 en 404 van Ziggo Sport Totaal ontvang ik met een uitstekend signaal volgens de metingen. Als je belt met Ziggo beginnen ze over hoe alles is aangelegd en snappen niks van het probleem.
Alles is aangelegd door een monteur van Ziggo en werkt ook allemaal super.
Wel betalen voor 2 zenders, maar ze niet krijgen en met een kluitje in het riet gestuurd worden door Ziggo.
Bijzonder dat je er zo weinig over leest op de internetfora!
Iemand die het weet, mag het zeggen. Graag zelfs.

Nee , die mensen van ziggo aan de telefoon hebben gelijk. Jij hebt een signaal probleem, besef dat zenders in digitale streams op verschillende frequenties worden uitgezonden, als 1 frequentie niet goed doorkomt of stoort door instraling mis je die kanalen of heb je slechte ontvangst (blokjes, strepen)

Ziggo levert het signaal tot het AOP (abonnee overgifte punt) en wat er achter is aangesloten is volledig je eigen verantwoording, Als er 1 slechte kabel tussen zit met een connector die niet goed afgeschermd is heb je exact deze problemen. Dat een ziggo monteur het ooit heeft aangesloten zegt helaas weinig.

Kortom werk aan de winkel. Ga alle kabels checken en sluit je ontvanger direct op het AOP aan.. mijn vermoeden is dat je dan wel ineens betreffende zenders kunt ontvangen. Mocht dat niet het geval dan moet er een ziggo monteur langskomen om het signaal te meten. Mocht het probleem bij Ziggo zitten lossen zij het kosteloos op voor je en als het binnenshuis in jou installatie zit draai jij er voor op.
 
Alles is door een Ziggo monteur aangelegd. Ik heb gebeld dat 2 zenders waarvoor ik betaal niet goed doorkomen, terwijl het signaal op alle andere zenders uitstekend is. In plaats van met een kluitje in het riet te worden gestuurd verwacht ik ,als goed betalende klant , dat de monteur dan zijn werk komt afmaken.
Dat is toch wel het minimale dat je als klant mag verwachten.
 
Controleer even de andere zenders op dezelfde frequentie.
124. Comedy Central Extra
202. Discovery Science HD
203. Discovery World
307. Cartoon Network HD
607. MTV 80s
611. Stingray DJAZZ
776. TRT Çocuk

405. Ziggo Sport Docu HD
406. Ziggo Sport Extra HD
 
Alles is door een Ziggo monteur aangelegd. Ik heb gebeld dat 2 zenders waarvoor ik betaal niet goed doorkomen, terwijl het signaal op alle andere zenders uitstekend is. In plaats van met een kluitje in het riet te worden gestuurd verwacht ik ,als goed betalende klant , dat de monteur dan zijn werk komt afmaken.
Dat is toch wel het minimale dat je als klant mag verwachten.

Hoe lang geleden is die monteur langs geweest dan? Nogmaals goed signaal op andere zenders/frequenties zegt niks over die ene frequentie, doe wat ik zei en doe ook even wat Tichel schrijft.

En waarschijnlijk wil Ziggo juist een monteur sturen. Dat is bijna de standaard actie namelijk.
 
Alles is door een Ziggo monteur aangelegd. Ik heb gebeld dat 2 zenders waarvoor ik betaal niet goed doorkomen, terwijl het signaal op alle andere zenders uitstekend is. In plaats van met een kluitje in het riet te worden gestuurd verwacht ik ,als goed betalende klant , dat de monteur dan zijn werk komt afmaken.
Dat is toch wel het minimale dat je als klant mag verwachten.
Ja maar wat voor kabels heb je dan liggen? Das wel degelijk van belang..en wat voor connectoren? Hoe lang is de kabel van het AOP naar de tv waarmee je problemen ervaart??

Kan je eens met een zo kort mogelijke kabel testen.. van het AOP naar je tv,box waarmee je problemen hebt. Zoals gezegd horen we ook graag hoe lang de kabel is die je nu gebruikt. Dat zijn allemaal factoren die meespelen dat jij de zenders niet goed door krijgt.
 
Het signaal dat de tv binnenkomt is van uitermate hoge kwaliteit. Is simpel uit te lezen en hoef je niet je hele huis voor af te breken. Het probleem zit inderdaad in de frequentie waarop de zenders 124,202,203,307,607,611,776,405 en 406 worden aangeboden. Heb inmiddels via inside information begrepen dat dit een bewuste keus is van Ziggo i.v.m. de ruimte op het net. De Ziggo monteur heeft het allerbeste gebruikt aan connectoren en kabels dat er op de markt. Is was bereid te betalen voor de aanleg van een premium netwerk. Daar zit dan ook ( hetgeen alle metingen aantonen ) het probleem niet.
Toch ga ik er vanuit dat de monteurs van Ziggo in geval van die paar klanten die hierover vallen een oplossing heeft.
Hierover is echter geen enkele informatie over te vinden op de websites van Ziggo.
 
Wat is dit voor onzin ? Is dit overgenomen van een ander die lult als een kip zonder kop of heb je dit zelf bedacht?

Wij hebben jou uitgelegd wat je moet doen om te testen of het probleem binnenshuis ligt en dus jou verantwoording is of dat het buiten ligt en dan van Ziggo is.

Ik kan je technisch onderwijzen en uitleggen waarom je verhaal nergens op slaat maar ik vermoed dat je een plank voor je kop hebt met je inside information :brullen: en hier alleen maar komt om te zeuren en vingertje te wijzen naar Ziggo en in werkelijkheid geen oplossing wil.
 
@Johan de Voetbalman
Er is nog wel een regio waar transport stream 2064
op een frequentie zat, en mogelijk nog zit: 122.0 MHz.
Deze wordt door sommige AOP's niet doorgegeven.
In welke regio zit jij?
 
Het signaal dat de tv binnenkomt is van uitermate hoge kwaliteit. Is simpel uit te lezen en hoef je niet je hele huis voor af te breken. Het probleem zit inderdaad in de frequentie waarop de zenders 124,202,203,307,607,611,776,405 en 406 worden aangeboden. Heb inmiddels via inside information begrepen dat dit een bewuste keus is van Ziggo i.v.m. de ruimte op het net. De Ziggo monteur heeft het allerbeste gebruikt aan connectoren en kabels dat er op de markt. Is was bereid te betalen voor de aanleg van een premium netwerk. Daar zit dan ook ( hetgeen alle metingen aantonen ) het probleem niet.
Toch ga ik er vanuit dat de monteurs van Ziggo in geval van die paar klanten die hierover vallen een oplossing heeft.
Hierover is echter geen enkele informatie over te vinden op de websites van Ziggo.
Als daar het probleem niet zit dan vraag ik me af wat de helpdesk dan zegt als je hen belt want dan kun je net zo goed nog een monteur bestellen immers het probleem lijkt dan toch niet bij jou kant te liggen.
Je hebt het over bewuste keuzes van Ziggo maar goed wat doet dat ertoe als andere klanten de zenders wel zonder problemen kunnen ontvangen dan kan het dus wel degelijk bij jou binnenshuis liggen.
Zaak is het dan dat je dit volgens mij probeert als eerste uit te sluiten daar hoef je zeker niet het hele huis voor overhoop te halen maar je zou eens kunnen testen om er zeker van te zijn dat het niet bij jouw ligt.
Als jij zegt dat dit niet zo is dan weet ik zeker dat Ziggo het voor jou op gaat lossen.
 
Terug
Bovenaan