Ik betaal er anders graag voor, reclamevrije npo1 en npo2.

De CO kan b.v. elke 15 minuten een reclameblok inlassen bij een voetbalwedstrijd. En daarna de belangrijkste voetbal momenten die in die tijd gebeurden, uitzenden in de daarop volgende dode spelmomenten. Bij wielrennen gebeurt het nu al dat je stukken wedstrijd mist vanwege de reclameblokken.
Ik weet niet waar jij dan wielrennen kijkt, zal wel Eurosport zijn, maar ik kijk de belangrijke wedstrijden op de Belg, hele middag zonder reclame, heerlijk.
En zoals Fox het nu doet met de eredivisie kan mijns inziens ook echt niet, gewoon kwartier reclame in de rust, terwijl je daar een duur abo voor hebt.
 
Over de dure jongens als Matthijs....tja zo een man is wel je gezicht, alhoewel hij nu bijna over houdbaarheidsdatum is. Net zoals dat Edwin Evers van mij mag komen om de npoRadio2 ochtendshow te doen, na zijn sabbatical years. En ja dat mag van mij best een half miljoen kosten, niet een miljoen, daarvoor gaat die maar naar Q-music.
Maar we hadden het meer over televisie, tja ik lust de CO ook niet, zeker na wat we in 2004-2008 met het weggaan daarnaartoe vd eredivisie hebben moeten doorstaan.
Maar een Wk voetbal zie ik dan wel weer als oke op de CO, ik kijk toch naar de Belg meestal, en trouwens bij de CO lijkt me tijdens Wk snor en Gijp humor, beter dan Henry Schut...bbrrrr.
 
Alleen gedeeltelijk gelijk. De NPO heeft geen politieke voorkeur. Er zijn wel omroepen die een politieke of sociale voorkeur hebben. Vara is b.v. wel links. Maar iets als de EO of Avro is niet perse links of rechts. Alle omroepen zijn wel eerlijk in hun doelstellingen. Je weet dus door welke bril iets bekeken wordt.

Bij de CO wordt alles door een commerciële bril bekeken. Hun doelstelling is niet het voorlichten van mensen of beter maken. Zij proberen mensen juist dom te houden zodat ze gemakkelijker voor het commerciële karretje te spannen zijn. Zij zullen niet snel nuttige informatie in programma's stoppen waar de adverteerders zich aan storen.

Neem maar eens het voorbeeld van een flesje frisdrank op tafel bij een praatprogramma. Bij de publieke omroep zullen ze dat flesje zo plaatsen dat je het etiket niet ziet. Bij de CO is dat juist andersom en wordt het etiket juist naar de camera gedraaid. De gasten krijgen daar ook niet het drankje wat ze het lekkerst vinden, maar waar de omroep het meeste reclamegeld voor krijgt.
Deze commerciële indoctrinatie loopt door alle programma's van de CO heen. Een groot deel van de kijkers merkt niet eens dat ze gemanipuleerd worden.
 
@cornelisvandenberg Hoezo mag de waarheid niet worden gemeld?
Om welke reden niet?
Ik meld enkelt wat de NPO doet.. en hoe de zaken spelen en werken.
De waarheid...
Wat een flauwekul!
Als jij op zondag je waarheid wil verkondigen, ga je toch lekker in een kerk zitten.
Cornelis heeft gewoon gelijk.
 
Terug
Bovenaan