• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Humax iHDR-5200 Humax E48 error


Ervaar je kortstondig zwart beeld / E48 errors

  • Humax 5200: vaak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Humax 5300: nooit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Humax 5300: vaak

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.089
Er komen regelmatig meldingen / klachten van gebruikers over kortstondige E48 melding in combinatie met een Humax 5200 of 5300 ontvanger. Tot dusver krijgen we hier geen grip op. Ook op het Ziggo community forum worden deze fouten gemeld.

De verschijnselen zijn een plotseling optredend zwart beeld en daaropvolgend een E48 melding. Na een paar seconden verschijnt het beeld weer terug en verdwijnt de melding. Ik wil graag ALLE Humax 5200 en 5300 gebruikers oproepen om ons te helpen met het verzamelen van meer informatie door de enquete in te vullen.

Ik wil jullie ook vragen om een je woonplaats te vermelden in een aparte post, indien je de fout zelf ook ervaart en sinds wanneer dit is begonnen. Je mag in je post ook extra info achterlaten als je denkt dat het ons zou kunnen helpen.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Ziggo
 

PE4000

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
308
Afgelopen vrijdagnacht +/- 4:05 uur op alle zenders E48 + E17 melding.
Daarbij waren er zenders op zwart, maar ook bij sommige zenders was er wel beeld.
Dit beeld was behoorlijk verstoord.
De meldingen c.q. E48 + E17 storingen hebben een paar minuten geduurd.


  • Ontvanger: Humax 5200
  • Plaats: Groningen
  • Locatie: De Wijert

p.s. ik mis de stelling: zelden, want dit is hier meer van toepassing.
 

JosP

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
30
Soms kortstondige E-48 storingen. Veelal op SBS-6. Volgens mij speelt dit al sinds UPC en Ziggo samen zijn.
 
Topicstarter
Topicstarter
anoniem

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.089
Dank jullie voor de snelle reacties. Niet verwacht zo kort na het plaatsen van deze enquete. Ik kan de enquete zelf niet aanpassen met een extra keuze optie, daar heb ik een moderator voor nodig.
 

GMJ

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
1
Ik woon in de regio Venlo en heb twee maanden geleden i.o.m. Serkan van Ziggo Community een aantal weken de storingen bijgehouden van mijn Humax 5200C en 5300C. Ook hebben in die periode twee monteurs van Ziggo bij mij thuis en ook in de wijkcentrale alles doorgemeten. Er werden geen bijzondere afwijkingen geconstateeerd.
Naar aanleiding hiervan, is in overleg met Serkan, mij een Samsung SMT-C7140 toegestuurd om te testen, of ik dan ook nog E48-32 meldingen kreeg.
Nu bijna 2 maanden later kan melden, dat ik géén E48-32 melding meer heb gehad en ook geen noemenswaardige beeldstoringen.

Mvg
Gérard
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
443
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
ik heb deze kortstondige storingen al zolang ik een humax 5200 heb, vanaf januari 2011. na de eerste storingen heb ik de binneninstallatie nagekeken en gedeeltelijk vervangen.
ik ben verhuisd binnen de gemeente naar nieuwbouw, hagelnieuwe installatie van zowel ziggo als uiteraard de binneninstallatie, en nog treedt af en toe die E48 fout op, laatste keer was gisteren.
de storing duur nooit langer dan ca 5 seconden.



  • ontvanger: humax 5200 ( 2 stuks )
  • plaats: den Bosch
  • locatie: tot voor 2 jaar maaspoort, nu de vliert
 

youriy

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
538
Gebied
fZiggo
We hebben deze kortdurende signaaluitval al jaren. Met een Humax 5100 maar ook met een Samsung-ontvanger. Voor en na een verhuizing in dezelfde gemeente. Laatst kunnen constateren dat het niet een volledige signaaluitval betreft: Beneden een kortdurende signaaluitval, boven waar een andere zender bekeken werd geen uitval.
 

mhuntjens

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
2
De 48-32 melding.

Hoe lang ik deze melding heb, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik schat zeker al een jaar, sinds ik de Humax 5200C heb. Weet niet of de storing er bij de vorige decoder, een Cesco, ook al was. Heb zo'n vijf maanden geleden een topic geopend op de community, omdat de storing op een gegeven moment te vaak op een avond terug kwam. In overleg met Serkan van Ziggo, heb ik ook al een aantal keer monteurs over de vloer gehad, die echter geen fout konden constateren bij Ziggo. De laatste keer is ook de wijkcentrale bekeken. De meldingen zijn nog niet verdwenen, maar ik moet zeggen, dat het de laatste maand een heel stuk minder is ( snel afkloppen).

Ik woon in Beek Lb
Heb een Humax Ihdr-5200C.

Mocht je meer willen weten, laat dat dan even weten.
 

pjutr

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
846
Er komen regelmatig meldingen / klachten van gebruikers over kortstondige E48 melding in combinatie met een Humax 5200 of 5300 ontvanger. Tot dusver krijgen we hier geen grip op. Ook op het Ziggo community forum worden deze fouten gemeld.

De verschijnselen zijn een plotseling optredend zwart beeld en daaropvolgend een E48 melding. Na een paar seconden verschijnt het beeld weer terug en verdwijnt de melding. Ik wil graag ALLE Humax 5200 en 5300 gebruikers oproepen om ons te helpen met het verzamelen van meer informatie door de enquete in te vullen.

Ik wil jullie ook vragen om een je woonplaats te vermelden in een aparte post, indien je de fout zelf ook ervaart en sinds wanneer dit is begonnen. Je mag in je post ook extra info achterlaten als je denkt dat het ons zou kunnen helpen.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Ziggo
Dit komt bij mij net zo vaak voor op de Samsung C7140. en ook op mijn Philips tv valt het signaal regelmatig heel kort uit. Het signaal sinds de migratie naar UPC is gewoon niet constant!!