Hulp gevraagd, strepen met de next

dangerzone

Forum Gebruiker
Berichten
16
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo.

Ik gebruik de mediabox next deze zit via een originele splitter direct in het aansluit punt.
1 kabel van de splitter naar het witte modem en 1 naar de next.
Verder de originele bijgeleverde kabels.

Nu heb ik last van gekleurde strepen die random door het beeld springen.
Soms snel achter elkaar en soms duurd het even.
Dit is trouwens op meerdere zenders.

Er zijn ook dagen dat ik er heel weinig last van heb dus dit maakt het lastig als ik een monteur laat komen.
Ik heb al een nieuwe hdmi kabel gehad van Ziggo maar dit geeft geen verandering.
Als ik de antenne kabel zonder splitter direct in het ap steek merk ik ook geen verschil.
Hier een kort filmpje, rond de 10 sec komt hij en bij de 47 sec.
Heeft iemand een idee ?
Mvg Marco.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook nog nooit gezien, heb je hier geen last van als je een andere mediaspeler (DVD/Playstation o.i.d.) gebruikt? Dan kun je de TV in ieder geval uitsluiten en kun je een monteur langs laten komen want met de kabel direct op het AOP moet de Next goed beeld leveren. Wellicht ook even een andere HDMI ingang op je TV proberen.
 
Dit ziet er NIET uit als een coax signaal probleem, eerder een probleem met het video signaal tussen de box en de TV. Kan aan de mediabox liggen, aan de HDMI kabel of aan de TV.

Ik stel voor dat je even alles probeert uit te sluiten, inderdaad andere HDMI kabel proberen, andere HDMI poort op je TV proberen, kijk even naar de instellingen zowel op de TV als de mediabox wat betreft het video signaal. Is het een UHD/4K TV ?
 
Heb ik ook nog nooit gezien, heb je hier geen last van als je een andere mediaspeler (DVD/Playstation o.i.d.) gebruikt? Dan kun je de TV in ieder geval uitsluiten en kun je een monteur langs laten komen want met de kabel direct op het AOP moet de Next goed beeld leveren. Wellicht ook even een andere HDMI ingang op je TV proberen.
Nee verder op geen ander apparaat last van.
 
Dit ziet er NIET uit als een coax signaal probleem, eerder een probleem met het video signaal tussen de box en de TV. Kan aan de mediabox liggen, aan de HDMI kabel of aan de TV.

Ik stel voor dat je even alles probeert uit te sluiten, inderdaad andere HDMI kabel proberen, andere HDMI poort op je TV proberen, kijk even naar de instellingen zowel op de TV als de mediabox wat betreft het video signaal. Is het een UHD/4K TV ?
Ok, ik heb nu even een andere hdmi poort en ik kijk het even aan.
Het is inderdaad een 4k uhd tv
 
dan moet je ook even kijken naar de instellingen en probeer de laatste firmware voor je TV.

Laatste firmware had ik al gedaan en de instellingen was ik al wat mee aan het proberen geweest.
De hdmi poort wissel van poort 1 naar 2 ziet er nog goed uit maar ik kijk het even een tijd aan om er zeker van te zijn.
Vreemd als dit het probleem zou zijn.
 
Terug
Bovenaan