• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Hulp gevraagd, strepen met de next


dangerzone

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hallo.

Ik gebruik de mediabox next deze zit via een originele splitter direct in het aansluit punt.
1 kabel van de splitter naar het witte modem en 1 naar de next.
Verder de originele bijgeleverde kabels.

Nu heb ik last van gekleurde strepen die random door het beeld springen.
Soms snel achter elkaar en soms duurd het even.
Dit is trouwens op meerdere zenders.

Er zijn ook dagen dat ik er heel weinig last van heb dus dit maakt het lastig als ik een monteur laat komen.
Ik heb al een nieuwe hdmi kabel gehad van ziggo maar dit geeft geen verandering.
Als ik de antenne kabel zonder splitter direct in het ap steek merk ik ook geen verschil.
Hier een kort filmpje, rond de 10 sec komt hij en bij de 47 sec.
Heeft iemand een idee ?
Mvg Marco.
 
Laatst bewerkt:

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.456
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Misschien een Poltergeist in huis? ;)
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
694
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb ik ook nog nooit gezien, heb je hier geen last van als je een andere mediaspeler (DVD/Playstation o.i.d.) gebruikt? Dan kun je de TV in ieder geval uitsluiten en kun je een monteur langs laten komen want met de kabel direct op het AOP moet de Next goed beeld leveren. Wellicht ook even een andere HDMI ingang op je TV proberen.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.312
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Dit ziet er NIET uit als een coax signaal probleem, eerder een probleem met het video signaal tussen de box en de TV. Kan aan de mediabox liggen, aan de HDMI kabel of aan de TV.

Ik stel voor dat je even alles probeert uit te sluiten, inderdaad andere HDMI kabel proberen, andere HDMI poort op je TV proberen, kijk even naar de instellingen zowel op de TV als de mediabox wat betreft het video signaal. Is het een UHD/4K TV ?
 
Topicstarter
Topicstarter
dangerzone

dangerzone

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb ik ook nog nooit gezien, heb je hier geen last van als je een andere mediaspeler (DVD/Playstation o.i.d.) gebruikt? Dan kun je de TV in ieder geval uitsluiten en kun je een monteur langs laten komen want met de kabel direct op het AOP moet de Next goed beeld leveren. Wellicht ook even een andere HDMI ingang op je TV proberen.
Nee verder op geen ander apparaat last van.
 
Topicstarter
Topicstarter
dangerzone

dangerzone

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik neem aan dat de coaxkabels die je wel zelf gekocht hebt 4g/LTE-proof zijn?

Ik zeg dit, omdat ik lees:
De coax kabel die mee geleverd werd met de next bedoel ik in dit geval.
 
Topicstarter
Topicstarter
dangerzone

dangerzone

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dit ziet er NIET uit als een coax signaal probleem, eerder een probleem met het video signaal tussen de box en de TV. Kan aan de mediabox liggen, aan de HDMI kabel of aan de TV.

Ik stel voor dat je even alles probeert uit te sluiten, inderdaad andere HDMI kabel proberen, andere HDMI poort op je TV proberen, kijk even naar de instellingen zowel op de TV als de mediabox wat betreft het video signaal. Is het een UHD/4K TV ?
Ok, ik heb nu even een andere hdmi poort en ik kijk het even aan.
Het is inderdaad een 4k uhd tv
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.312
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
dan moet je ook even kijken naar de instellingen en probeer de laatste firmware voor je TV.
 
Topicstarter
Topicstarter
dangerzone

dangerzone

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
dan moet je ook even kijken naar de instellingen en probeer de laatste firmware voor je TV.
Laatste firmware had ik al gedaan en de instellingen was ik al wat mee aan het proberen geweest.
De hdmi poort wissel van poort 1 naar 2 ziet er nog goed uit maar ik kijk het even een tijd aan om er zeker van te zijn.
Vreemd als dit het probleem zou zijn.