@home emailadres houden

Tja, leg je er bij neer en neem een hotmail of gmail account, nothing lasts forever............
Je kunt toch ook niet je oude huisadres blijven gebruiken als je verhuist?
 
Ik kom hier toch nog even op terug.
Heeft iemand ervaring met het overzetten van emailadressen naar het abonnement van iemand anders?
Ofwel ik wil mijn oude @home.nl email adressen onder brengen bij mijn dochter. Die heeft ook Ziggo als provider en gebruikt "mijn Ziggo" niet voor haar email.

Gebruikt jou dochter haar eigen Ziggo email adres? Zo niet, kan ze Ziggo opzeggen, jou abonnement naar adres verhuizen en jij neemt zelf een andere. Tenzij dit afgekeurd wordt door Ziggo, dit uiteraard niet doen
 
Alleen om misverstanden te voorkomen ten overvloede, een nieuw adres bij Ziggo kan alleen eindigen op @ziggo.nl. Alle oudere namen zoals home, chello en upc mogen gewoon intact blijven zolang ze horen bij de klant die ze destijds installeerde. Zo bestaat bijvoorbeeld [email protected] zolang je het zelf niet bewust verwijdert nog steeds als alias van [email protected]. Overdragen van die oude adressen op een andere klant van Ziggo kan dus beslist niet. Het antwoord is dus overduidelijk nee.

Al vaker opgemerkt, dit is een overduidelijk nadeel van een provider zoals Ziggo gebonden adres. Ik ervaar dat zelf ook, al zit ik er voorlopig niet zo mee in de maag.
 
Laatst bewerkt:
Wat je het beste kunt doen:
  • Neem een Gmail (of vergelijkbaar) account;
  • Stuur al je contacten een e-mail met daarin vermeld je e-mailadreswijziging (doe dat al met je nieuwe e-mailadres);
  • Laat al je e-mail van je chello/upc/ziggo doorsturen naar je nieuwe account;
  • Zo kan iedereen nog een half jaar wennen aan je nieuwe e-mailadres;
  • Na de verhuizing blijft je nieuwe account actief en het oude gaat op non-actief.
Deze manier levert je het minste onzekerheid en minste stress op.

Suc6!!
 
Neem gewoon een Microsoft account, met @outlook.com of @live.com. Laat iedereen dit weten. Stel in @home.nl een auto reply in met je nieuwe e-mailadres. Download wel voortaan alle e-mails van Ziggo en alles van Ziggo van de afgelopen jaren, mocht je problemen krijgen na opzeggen,zodat je nog bewijs hebt
 
Ik zie net dat de tip met autoreply instellen er al stond. (Maar kan mijn bericht niet meer wissen)

Ik heb er echter een hard hoofd in dat dit probleem oplosbaar is. Het zal echt vanuit klantenservice moeten komen.

Zorg er in elk geval ook voor dat je met een mail cliënt op je PC een IMAP account hebt. Dat account is altijd een identieke kopie van je mail bij Ziggo. Dit kun je dan simpel backuppen vanuit die cliënt en later terugplaatsen in een ander account.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het voor @Webcare Ziggo niet heel veel moeite om een e-mailadres om te hangen naar een ander account (klant).
Volgens mij is het meer een standpunt dat ze dat niet willen.
Want technisch lijkt het me zo gebeurd.
 
Waarom wil TS zo graag vasthouden aan dat ene email adres? Ik begrijp dat elke verandering lastig is maar als je nog een half jaar de tijd hebt kun je toch makkelijk overstappen op een niet provider gebonden email adres.

Het zal vast wel mogelijk zijn om het email adres als alias aan je dochters account toe te voegen als het vrij is gegeven door Ziggo, maar waarom zou je dat doen? Straks zegt je dochter, pa ik neem een ander provider dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Beste oplossing is per direct een nieuwe email account aanmaken bij outlook.com (meest ideaal icm outlook 2016) of een gmail account. Dan op de ziggo adres een doorstuur regel naar je nieuwe email adres instellen. En een mailtje opstellen dat je email adres per direct veranderd en die aan al je contacten sturen. Daarna alle accounts die je her en der op websites hebt gemaakt inloggen en email adres aanpassen.

En dan heb je nog enkele maanden om er achter te komen of je wat vergeten bent. Kortom dat komt wel goed.
 
Ik kom hier toch nog even op terug.
Heeft iemand ervaring met het overzetten van emailadressen naar het abonnement van iemand anders?
Ofwel ik wil mijn oude @home.nl email adressen onder brengen bij mijn dochter. Die heeft ook Ziggo als provider en gebruikt "mijn Ziggo" niet voor haar email.

Dag Jan,

Technisch is het mogelijk om een Ziggo mailadres te verhuizen. Een oud home adres lukt in sommige specifieke gevallen ook nog en mits het in fZiggo gebied betreft.
Maar realiseer je vooral dat, wanneer je dochter opzegt, je alsnog het e-mailadres kwijt bent en daarnaast gaat bij het overzetten in je e-mails verloren, tenzij je zelf een back-up maakt.
Stuur anders even je postcode en huisnummer in een privébericht, dan kijken we samen naar de mogelijkheden! Let op, kan dus niets beloven!

Groet, Leroy van Ziggo
 
Een emailadres dat je al meer dan 50 jaar hebt is een deel van jezelf geworden. Het is verweven in allerlei particuliere en wordt vermeld op allerlei zakelijke websites. Belachelijk dat zo’n adres niet gehandhaafd kan worden. Zoals eerder genoemd: tijd dat de politiek zich hiermee gaat bemoeien!
 
Terug
Bovenaan