• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Hoe stop ik deze spam


Topicstarter
Topicstarter
Jan_Groningen

Jan_Groningen

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
11
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Je kunt op de commandline een "whois 52.52.252.1" invullen. Met "whois" krijg je de registratie info van dit IP adres. Meestal staat er ook een abuse mail adres bij. In dit geval zelfs met instructie.
Ik heb echter geen idee hoe serieus ze deze mail afhandelen en of je er tijd in wilt steken.
Bedankt voor de tip, heb al een e-mail met de benodigde informatie verzonden. Nu maar afwachten.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.479
Je moet er alleen niet teveel van verwachten... vaak (niet altijd) boeit het ze helemaal niet.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Klopt. Vaak staat er alleen een abuse adres omdat ze dat moeten opgeven. Hier stond echter in de comments een hele instructie voor het aanleveren van een bruikbare melding. Dat klinkt al serieuzer.
Op zich zal Amazon ook niet willen dat er spam via hun servers verstuurd wordt.
 

warrink

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
11.099
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@CreativeS Vaak (niet altijd) is in deze inderdaad de juiste aanduiding, althans dat was ook mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.479
Qua percentage denk ik 3 keer het gemiddelde maar dan nog niet altijd, maar wel vaak...
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.256
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is dit inclusief differentiaalberekening?
 
Topicstarter
Topicstarter
Jan_Groningen

Jan_Groningen

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
11
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Hallo iedereen,

Op dit moment gaat het goed en ontvang ik die rotzooi niet meer voor zolang het duurt. Misschien dat die melding aan Amazon iets heeft geholpen en dit staat in als regel in de spam filter.

spam.JPG


Iedereen bedankt voor de reacties.

Groet Jan
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.479
Op dit moment gaat het goed en ontvang ik die rotzooi niet meer voor zolang het duurt. Misschien dat die melding aan Amazon iets heeft geholpen en dit staat in als regel in de spam filter.
Pas je wel op dat men jou niet als spammer gaat melden? Jij stuurt nu spam door... zelfs bouncen van mail kan verkeerd uitpakken.