• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Hoe sluit ik VoIP met Budgetphone aan via de Ziggo Connectbox


rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
73
Kan er wel op beide 711 en 231 ingebeld worden?

Je hebt verschillende inlog-gegevens voor 711 en 231?

Staan beide 711 en 231 als geregistreerd in de status-pagina?
 
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ja er kan in principe op beide accounts uitgaand en ingaand gebeld worden. Dat werkte op zyxel modem ook.

Op de cisco spa112:
account 711 werkt inkomen en uitgaand.
account 231 werkt alleen inkomend.

Ze hebben allebei eigen inlog/sip acoount gegevens.

Status heeft 4 tabs:

1. System Information:
Model:SPA112, 2 FXS
Hardware Version:1.0.0
Boot Version:1.0.1 (Oct 6 2011 - 20:04:00)
Firmware Version:1.4.1SR1 (002) Aug 2 2017
Recovery Firmware:1.0.2 (001)
WAN MAC Address:"een MAC adres"
Host Name:SPA112
Domain Name: (none)
Serial Number: xxxxxxxxxx
Current Time:Thu, 13 Dec 2018 15:45:20

2. Interface Information

Interface List


Interface






Connect Type






IP Address






Subnet Mask






MAC Address







WAN

Automatic Configuration - DHCP

"een ip-adres"

255.255.255.0

"een MAC adres"



3. Internet Status
WAN Interface Detail:
Link Status: Connected
IP Address: "een ip-adres"
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: "router ip-adres"
Host Name: SPA112
Domain Name: (none)
MTU Type: Auto
MTU Size: 1500
DNS 1: "router ip-adres"

4. Memory Information:
MemTotal: 28416 kB
MemFree: 8880 kB
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ze staan wel op de Voice -> Information pagina:

2018-12-13 15.57.50.jpg
2018-12-13 15.58.36.jpg
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
73
Ik bedoelde dit:
On the Voice > Info page, Line 1 or Line 2 Status section, verify that the Registration State is registered.
Edit: Ja, die bedoelde ik. Ok, staat dus allebei op registered.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
73
Ja er kan op beie accounts uitgaand en ingaand gebeld worden.
Wat bedoel je nu met "er kan op beide accounts uitgaand gebeld worden".
Werkt het nu of is account 231 nog steeds niet uitbellend?
 
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Wat bedoel je nu met "er kan op beide accounts uitgaand gebeld worden".
Werkt het nu of is account 231 nog steeds niet uitbellend?
In de oude situatie, op de zyzel KON het met beide accounts.

Nu, op de Cisco spa112:
account 711 werkt inkomen en uitgaand.
account 231 werkt alleen inkomend.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
73
Als je dan nu de LINE 2 account disabled en de gebruikersnaam en wachtwoord van 231 op account 1 (LINE 1) zet dan zou het op LINE 1 gewoon moeten werken. Als dat niet het geval is dan is er iets aan de hand met die 231 account (want je gebruikt dan exact dezelfde instellingen als de 711 daarvoor).

Als het uitgaand dan wel werkt dan lijkt er iets raar te zijn met het gebruik van twee dezelfde SIP-servers op de SPA112. Dit kun je vrij makkelijk testen door een andere voip-provider even te proberen (bijvoorbeeld even met een gratis minuten account bij frynga.com ofzo, settings staan hier).

Overigens vind ik de SPA112 toch al een vreemd apparaat. Ik had verwacht dat het twee PHONE poorten had en twee LINE/SIP accounts en dat je gewoon met beide kon wisselen. Dat je dus in kunt geven welke PHONE welke LINE gebruikt. En dat binnenkomende gesprekken op LINE #1 ook op beide PHONEs zouden kunnen rinkelen (zoals een centrale).

Maar ik lees wel het volgende:
Each port may be configured with the same or different SIP VoIP accounts, or services.
(Ik neem aan dat 711 en 231 ook verschillende telefoonnummers zijn)
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.122
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
…En dat binnenkomende gesprekken op LINE #1 ook op beide PHONEs zouden kunnen rinkelen (zoals een centrale).
Dit soort dingen wordt toch niet in de ATA geregeld, maar bij je voip provider?
Ik heb een 4 poorts ATA van grandstream. Op elke poort zit een voip account. Welk account op welke telefonnummers reageert en via welk nummer hij uitbelt, regel ik on-line bij mijn voip provider en niet in de ATA. (Ik zie dat soort opties niet eens in de ATA)
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
73
Dit soort dingen wordt toch niet in de ATA geregeld, maar bij je voip provider?
Niet bij alle ATA's. En bijvoorbeeld bij bepaalde Fritzboxen heb je twee analoge poorten maar maak je één sip account aan. Je kunt dan zelf aangeven welke telefoon moet rinkelen voor dat account. (Idem voor de Draytek)

En bij de providers die ik gebruik voor uitbellen heb je gewoon één account en kun je verder niets instellen (op de clip na) maar goed, dat kun je ook niet verwachten voor €0,0035/min naar binnen en buitenland. Maar ik zal wel teveel met het telefooncentrale gevoel in mijn hoofd zitten (omdat ik zelf werk met een raspberry pi met asterisk/voipserver).