• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Hoe Rampzalig!!! kan een verhuizing verlopen!! Bij Ziggo


kfreak

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
63
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
horrorstory!
op 8 augustus melde ik Ziggo dat ik ging verhuizen van Rotterdam ex UPC naar Teteringen ex Ziggo.
daar begon de ellende, ik kreeg een bevestiging mail dat ik ging verhuizen, gevold door een mail dat de verhuizing was geannuleerd en daarna weer een die het weer bevestigde.
Eerst had ik reeds gebeld omdat dat moest het kon niet online, ander gebied daar reeg ik al steeds weer andere info over de wel of niet uitwisselbare modems uit de diverse gebieden!

op de 31e was de verhuizing en op 1 september werd een modem bezorgt.
Ik deze vol goede moed aansluiten en dat lukte ook goed ben tenslotte al abonnee sinds 1981.
echter de Movie box ging niet werken na uren aan de telefoon te hebben gehangen bleek er een storing te zijn die niet toeliet om opnieuw te koppelen.
uren aan de telefoon zitten die het ook niet meer ging doen door een storing telefonisch niet bereikbaar.
Na vijf dagen nog steeds geen tv!
ook merkte ik dat mijn internetsnelheid op een laag pitje was beland 12m/Bit in plaats van 400 Mbit weer vele uren aan de telefoon gezeten.
en op mijn Ziggo zag ik dat de verhuizing weer was terug gedraaid na twee dagen het leverings adres was mijn oude adres en het factuur adres het nieuwe.
weer uren aan de telefoon en de ene na de andere medewerker kwam niet verder dan te vertellen dat dit niet kon en dat het vooral raar was wat zij zagen in hun systemen, maar niemand kwam met een oplossing.
met probeerde het wel maar niets werkte.

meest gehoorde kreet was u moet maar afwachten. tegen een enkeling ben ik erg boos geworden die echt stomme antwoorden gaven tegen de meesten niet!
Totaal gestoord en gefrustreerd werd ik ervan zo moeilijk zou het toch allemaal niet moeten zijn het systeem liet geen enkele wijziging meer toe, geen monteurs afspraken geen omzettingen van abonnement of wat dan ook.
inmiddels duurde dit al 12 Dagen!!en had ik reeds 15 uur Aan de telefoon met hen doorgebracht!!!!

uiteindelijk besloot men dat de enige mogelijkheid wat het afsluiten van mijn abonnement en dan maar na dat alles was afgesloten een nieuwe aanvraag te doen zodat er weer besteld kon worden!
met als gevolg dat ook mijn email adres verloren zou gaan!

daar dan mee ingestemd en alles moest weer opnieuw worden toegestuurd!
Hulde dat verliep vlotjes.
Met reserve maar toch nog met goede moed alles uitgepakt en er kwam een ander merk en zwart modem uit de doos wat al direct geen vertrouwen wekte.
het aansluiten ging vlotjes en zowaar ook de Horizon box kwam na 15 dagen weer online!!!
Driewerf hoera!!!
echter een beetje blokjes af en toe en de Netflix App wenste het ook niet echt te doen!
Bekabeld haalde ik met dit modem de afgesproken snelheid, maar de wifi was helemaal ruk!!!
alleen beneden een beetje internet 30 mbit op 3 meter afstand was de max!

Na wederom meer dan een uur aan de telefoon te hebben gezeten besloten we dan toch maar om een monteur te laten komen!!
Deze zou na het weekeinde op maandag tussen 8.00 en 13.00 komen.
echter je begrijpt het al om half 2 nog geen monteur! om 5 voor twee kwam er een sms,je dat de monteur onderweg was. deze is die dag echter nooit meer verschenen.
na wederom weer naar de helpdesk gebeld te hebben wederom een nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende dag. tussen 12.00 en 18.00 uur

De monteur kwam en was alles behalve vrolijk, ons adres in een nieuwe wijk kon hij niet vinden!
maar goed hij ging aan de slag, heeft een aansluiting bij de tv vervangen waarmee de Netflix app weer goed werkte, en kwamverder tot de conclusie dat dit modem de boosdoener was. MBT de Wifi
en heeft een swap uitgevoerd!
daarna was het de beurt om de Wifi te testen!
dat ging goed op twee verdiepingen maar de zolder was pet geen Signaal tot 6m/bit geen enkele verbinding bleef intact.
De monteur probeerde erop aan te sturen dat dit toch heel normaal was, en liet duidelijk merken dat hij weg wilde hij had het nog druk,
maar ik wees hem vriendelijk op de garantie die aangeboden wordt van overal perfecte wifi.
Hij raakte behoorlijk overstuur en vloog terug naar zijn bus om een Wifi booster te halen, en liet duidelijk merken dat het half uur dat deze configuratie ging duren hem helemaal niet uitkwam!
Of het mij uitkwam dat ik twee dagen vrij moet nemen om 1 afspraak uitgevoerd te krijgen drong niet tot hem door!

ik ben vriendelijk gebleven! maar had het nu wel gehad met Ziggo.
Nu na 18 dagen werkt het dan eindelijk naar behoren!!

Ik moet zeggen dat de persoon die op het einde zich met mijn probleem heeft bezig gehouden en alles ingang heeft gezet om het opnieuw te bestellen en te regelen, mij zeer goed heeft geholpen zoals het hoort
alle afspraken nagekomen mij weer diverse malen terug gebeld om te vragen hoe het gaat! enz enz.

Achteraf gezien snap ik mijn eigen geduld niet! maar ga er nog altijd vanuit dat men het niet expres doet.
Maar dat een bedrijf instaat is om het zo in het 100 te laten lopen bij een simpele verhuizing is echt ongelofelijk!
De kosten en het tijdsverlies van in totaal 17 uur aan de telefoon zitten, en altijd maar weer alles opnieuw te moeten uitleggen is onacceptabel.
men moet de klant niet steeds laten bellen maar zelf actie ondernemen tot het is opgelost!

Nu moet je zelf nog om compensatie vragen, die dan wel geregeld wordt maar nooit kan het toereikend zijn voor de ellende waar je als klant in wordt gestort in de drukste tijd van je leven die een verhuizing nu eenmaal is.

abonnee sinds pre chello maar zwaar teleurgesteld in de gang van zaken!
 
Laatst bewerkt:

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.410
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
internet abonnee sinds het Pre Chello tijdperk dus van af 1981
Van af 1981? Ach een beetje overdrijven is vergeeflijk.
In 1981 was er van een internet abonnement nog helemaal geen sprake. Hooguit waren er her en der plaatselijke centrale antenne organisaties die alleen radio- en televisiesignaal leverden. en die zich geleidelijk in de jaren die volgden bundelden tot b.v. TeleKabel en UPC. Publiek internet kwam pas rond 1990.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kfreak

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
63
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Klopt helemaal ik bleef gewoon dezelfde type fout maken 1998is inderdaad heel iets anders dan 1981 sorry.
dat heet ziende blind
 
Laatst bewerkt: