• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Humax iHDR-5200 Hoe de medialist updaten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LittleBit

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
103
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De Humax IHDR-5200 werkt hier prima.
Ik heb een Samsung smart-TV op de HMDI aangesloten.
Daarnaast gebruik ik een Netgear RN104 als NAS/DLNA-mediaserver.
De Humax kan ik gebruiken als -beperkte- mediaplayer voor de videofiles op de mediaserver (mbv RC; Media; Opslagruimte)
Dat werkt.
Als ik dan browse door de videofiles, dan zie ik daar netjes mijn videofilms en folders staan, maar daar staan ook videofiles tussen welke ik reeds verwijderd heb op de NAS/mediaserver.
Dus ergens wordt eea gecached of een filelist bijgehouden welke niet geupdate wordt.
Op mijn NAS/mediaserver kom ik via Settings bij ReadyDLNA en daar staat AutoScan op ON en daar kan ik zelfs een handmatige scan doen maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ook het herstarten van de NAS/mediaserver helpt niet.
Iemand een suggestie ?
 

koopman4

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
1.930
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De DNLA van de Humax is idd. beperkt en mag ook niet als een mediaplayer gezien worden, MPEG, XVID en sommihe MKV bestandsformaten ondersteund hij.
Om te resetten, kan je proberen 1 minuut de switch achterop uit te zetten.
Als dit niet helpt dan een Fabrieksinstellingen reset, ik weet niet of dit in jou geval helpt, maar meestal lost deze laatste tip veel op.
Letop niet het vakje aanvinken want dan gaat hij ook formatteren en ben je al je opnamen kwijt.
Wel moet je je eigen instellingen opnieuw doen, ook die van geplande opnamen.
Zet in ieder geval Energiebesparing beide op UIT, dit voorkomt een hoop problemen en de Humax start sneller op.

Gerard.
 

Dago

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
38
Als je verwijderde bestanden op je NAS nog "ziet", dan heeft dat heeft helemaal niets met je Humax te maken. De DLNA client op je Humax heeft geen cache die bestanden onthoudt over een herstart. Ritueel je fabrieksinstellingen terugzetten heeft dan ook helemaal geen zin.

Het ligt aan het indexeren van de bestanden door de DLNA server op je NAS. Ik heb er met mijn Synology NAS ook af en toe last van. Het indexeringsproces lijkt dan af te breken. Vervolgens ontbreken sommige nieuwe films en blijven verwijderde films zichtbaar.
 
Topicstarter
Topicstarter
LittleBit

LittleBit

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
103
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als dit niet helpt dan een Fabrieksinstellingen reset,
Heb een reset fabriekinstellingen gedaan.
Het was grof om zo de cache te cleanen -en veel werk om alle recorderinstellingen van de huisgenoten weer opnieuw aan te maken-
maar het loste het probleem wel op.
 

Dago

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
38
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Heb je niet gewoon je NAS meer tijd (drie uur?) gegund om de indexering af te ronden, terwijl je Gerards reset gymnastiek aan uitvoeren was?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
LittleBit

LittleBit

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
103
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb je niet gewoon je NAS meer tijd (drie uur?) gegund om de indexering af te ronden, terwijl je Gerards reset gymnastiek aan uitvoeren was?
Ja en Nee,
Nee, ik heb langer (1wk) gewacht op een correcte update na het deleten van een file/TV-programma en dat hielp niet
en Ja, dat zou kunnen.... heb slechts ca 2 uur gewacht na mijn "ReadyDLNA Rescan"-opdracht
maar als ik 20u gewacht had, had je wellicht gevraagd "Waarom heb je geen 24u gewacht?" dus dan is de vraag: Hoe kom je aan die 3uur ?
 

Dago

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
38
Oh, er zat 4 uur tussen Gerards reactie #2 en jouw reactie #4. Ik gokte dat je een flink deel daarvan feitelijk had zitten wachten op de uitkomst van de rescan. Met een flinke collectie video's, muziek en foto's is een DLNA server uren bezig te indexeren.
 
Topicstarter
Topicstarter
LittleBit

LittleBit

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
103
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Met een flinke collectie video's, muziek en foto's is een DLNA server uren bezig te indexeren.
Bij dat laatste had ik niet stil gestaan. Je krijgt in mijn geval ook geen progress-bar op de server-beheer-pagina of zo...
Kortom.... het is eerder waarschijnlijk dat mijn NAS/DLNA-media-server niet OK was, dan dat mijn Humax ergens een filelist cached. Zou kunnen.
En in de toekomst moet ik een rescan van de DLNA-server meer tijd geven.
.. zo leren we elke dag weer bij....
 

koopman4

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
1.930
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Toch denk ik dat een rescan van meerdere uren normaal niet van toepassing is. Zo'n lange tijd heeft het bij mij nooit geduurd, dus ik adviseer in zo'n uitzonderlijk geval de (Harde) Fabrieksinstellingen reset.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.