HELP.....!!!! Mijn Internet Modem heeft géén internet

hakadu

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ziggo Gebruikersforum

Op maandag 14 September, heb ik telefonisch de mogelijkheid gekregen mijn Ziggo Horizon Mediabox XL om te ruilen voor de nieuwe next box plus een extra next box voor de slaapkamer.

Op Dinsdag 15 September gaat mijn nog aangesloten Mediabox XL off line dus géén internet meer nog wel TV.
Contact opgenomen met Ziggo, daar blijkt dat mijn horizon box intern alvast off line was gezet, en het was haast onmogelijk om dit te herstellen.
Ik moest maar wachten totdat ik de spullen zou ontvangen..!

Woensdag 16 September komen er via TPG Post 2 stuks Mediabox next binnen, maar helaas zonder de o zo belangrijke Internet Modem..!
Vervolgens blijkt tijdens bellen met Ziggo dat dit inderdaad fout is gegaan.
Het zou alsnog worden verzonden.

Na diverse dagelijkse telefoon gesprekken, krijg ik iemand aan de lijn die weet dat het toesturen via het systeem fout gaat en dat dit opgelost kan worden door een mail te sturen naar een speciaal hiervoor gereserveerde collega die dit dan handmatig moet uitvoeren.

Dinsdag 22 September, hoera ik krijg het lang verwachte modem via TPG Post aan de deur afgeleverd..!
Uiteraard ga ik gelijk aan de slag om een en ander aan te sluiten.

22 September 14.00 uur, het modem is te vinden in mijn wifi overzicht maar geeft geen Internet door.
Gebeld met Ziggo ik zou 4 uur moeten wachten en dan zou alles moeten werken.
4 uur later maar weer gebeld met Ziggo, verteld weer een andere medewerker mij dat dit toch wel 24 uur in beslag zou kunnen nemen, ik sprak met hem af dat ik de volgende ochtend weer zou bellen als het dan nog niet zou werken.

Woensdag 23 September in de ochtend, nog steeds geen internet.
Ik neem weer contact met Ziggo op..!
De medewerker van dienst weet mij te vertellen dat ik een van de velen ben met dit probleem, en dat dit een intern probleem in het systeem zou zijn, welke ontstaan is na een grote systeemstoring.
Hoe lang deze situatie zou duren wist hij ook niet, de enige mededeling die hij deed was, dat er hard aan het probleem gewerkt zou worden....?

Maandag 28 September, na diverse malen (dagelijks) telefonisch contact met verschillende medewerkers van de Ziggo telefonische helpdesk pool, heb ik nog steeds geen internet via mijn nieuwe modem, dit is blijkt ook, essentieel voor het opstart proces van mijn nieuwe next boxen.

Hierdoor heb ik in mijn huis nu al ruim 2 weken geen internet maar ook geen vaste telefonie en ook geen digitale TV ontvangst.

Graag zou ik willen weten hoe lang deze situatie nog blijft voortduren, hiervoor zou ik graag contact hebben met iemand van Ziggo die ook daadwerkelijk iets doet om dit op te lossen.
En mij niet alleen maar meedeelt dat er hard aan het probleem wordt gewerkt..!

Een teleurgestelde en sceptische Ziggo klant, in afwachting van hulp..!




top
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor jouw respons, hetgeen jij voorstelt heb ik inmiddels uitgevoerd..!
Hoop op snelle reactie en acties van Ziggo webcare.
Dank u wel voor uw tip..!;)
 
Dank je wel "totaal", voor de reactie.
Heb het inmiddels verwijderd..! :6
 
Ga nu de 4e week in, nog steeds géén Internet, TV of Telefoon doorgifte vanuit Ziggo, wel wordt er keurig op tijd de verschuldigde kosten van mijn rekening afgeschreven..!

Ook de beroemde Ziggo Webcare kan mij niet helpen, en ook zij doen een beroep op mijn geduld, maar geven daarnaast geen enkel vooruitzicht wanneer mijn nieuwe Internet modem aan de beurt is voor activatie vanuit India..!

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of dit verhaal wel klopt en of er geen onderliggend groter probleem met de connectbox en de Next boxen van Ziggo achter schuil gaat..?

Ze verschuilen zich allemaal bij Ziggo iets te gemakkelijk achter het India verhaal, waarom vanuit India en niet vanuit Nederland..?

Enfin, ik als meer dan 20 Jaar oude klant van Ziggo sta in de kou, en moet zelf maar op zoek, naar andere manieren om internet in huis te krijgen, want Ziggo schijnt het niet te lukken..!
 
Treurig... zou wel denken dat het klopt, gezien er ook andere optics over activeringen en helemaal zonder zitten langs kwamen.

Denk dus niet dat het aan de apparatuur ligt. En of de activering nou in india of in nederland gebeurt maakt denk ik niet zo veel uit, en vast ook helemaal niet zo moeilijk als de systemen goed werken. Maar als het zo lang duurt als in dit topic en andere topics (maar blijkbaar bij een deel van de klanten?) zullen de problemen in de achterliggende IT-systemen liggen. En ja, dan kun je wel een groot probleem hebben.

Ik zag elders wel een opmerking van webcare daarover, dat er wat aan de hand is, maar verder geen algemene communicatie vanuit ziggo? Omdat het maar bij een deel van de klanten mis gaat? Ben wel benieuwd of webcare iets meer kan vertellen over wat er nu aan de hand is... En had eigenlijk, als er mensen wekenlang wachten, wel een algemeen statement verwacht. Al is het maar op de storingspagina. Het is dan niet voor alle klanten, maar ook al laat je een kleine groep klanten zo in de 'shit' zitten, zou ik zeggen...communiceer er over, zo duidelijk mogelijk. En niet straks achteraf met 'och ja we hadden wat problemen maar het is allemaal opgelost hoor'.

Ik wilde eigenlijk m'n internetsnelheid wijzigen maar zal voorlopig voor de zekerheid even niks wijzigen...

Hoop voor je dat ze het snel hebben opgelost...
 
Dank voor jouw reactie elvagabundo, met de kennis van nu zou ik ook zeker niets gaan veranderen binnen het Ziggo contract, straks kun je je in onze gelederen aansluiten..!
 
Terug
Bovenaan