Harddisk Cisco 8485 zojuist vervangen met succes

een 3tb schijf is al snel 100 euro. als je decoder maar max 320gb ziet... is het wel prijzig. voor 50 heb je een nieuwe decoder (met een nieuw jaar contract)
 
Drivers

Ik dacht dat de software en de drivers ook op de harde schijf zaten, maar volgens mij is WD wel een duur en goed merk.
 
De firmware bevindt zich niet op de harde schijf, maar in het flash-geheugen in het apparaat zelf. Helaas - en dit is zeer ongebruikelijk en een twijfelachtige keuze - heeft Cisco in al haar wijsheid ))-: besloten op een aangesloten schijf groter dan 320 Gb toch altijd maar een enkele partitie van.... 320 Gb aan te maken. Kortom, 3 Tb harddisk plaatsen heeft geen enkel effect en nut in dit geval, omdat altiijd slechts 320 Gb zal worden gealloceerd en gebruikt voor opnamen.
Bovendien blijkt het apparaat - zie mijn andere opmerkingen eerder in deze thread - zeer kieskeurig inzake het merk/type schijf dat wordt aangesloten. Er blijkt vrijwel geen peil op te trekken welke HDD's wel en welke niet worden geaccepteerd en stabiel werken.
Daarom heb ik nog een paar (100% gegarandeerd) ondersteunde WD 320 Gb HDD's achter de hand gehouden om het apparaat voor mijzelf persoonlijk, familie, vrienden en kennissen aan de praat te houden in geval van een HDD-crash...
 
Geluids overlast cisco ontvangers

Net de voetjes die vrij hard zijn onder de speler verwijderd en vervangen door vilt van de bouwmarkt. Het contact-Geluid/harde schijf lawaai wordt nu veel minder doorgegeven aan mijn houten meubelen. Echt veel stiller. Een oase van rust in 20 seconden :pompom:
 
ik blijf het vreemd vinden dat als de harde schijf kapot is, dat dan eigenlijk je hele decoder weggegooid kan worden. TV kijken met die melding in je scherm is geen optie en cisco geeft geen support omdat het een model is specifiek voor Ziggo en Ziggo geeft geen support en biedt een nieuwe decoder aan met meteen een nieuw contract.
Het is dat ik geen fatsoenlijke adsl snelheid kan halen of glasvezel heb. Anders zou ik overwegen om over te stappen naar RTL XL. Heb al netflix. Geen gedoe meer met decoders, smartcards, slechte support en lange wachttijden.
 
Oplossing boot loop Cicso 8485

Ik wilde even mijn ervaringen met eenieder delen.


Ik ben ook in het bezit van een Cisco 8485 die vorig jaar in de befaamde boot loop terecht kwam.


Ik had via diverse fora al snel in de gaten dat het weghalen van de disk in ieder geval de Cisco 8485 weer goed deed opstarten. Met een vervelende melding tot gevolg, dus niet werkbaar.


Ik had toen echter geen geschikte spare disk en heb de Cisco 8485 derhalve enige tijd in de kast opgeborgen.


Van de week kreeg ik de beschikking over een zelfde disk (WD3200AAJS) en nadat ik deze er in geplaatst had deed de Cisco het weer goed.


Maar nu komt het: wat was er mis met de oude disk?
Ik bedacht mij plots dat wellicht de smart-resultaten uitsluitsel konden bieden.
En dat was bingo:
Smart gaf als status Caution en als boosdoener een current pending sector count van 188.
Die was simpel op te lossen door een gehele format van de disk (dus geen quick format).
Wellicht dat de disk over een tijdje wederom de geest geeft maar dan weten we in ieder geval wat er aan de hand is.


Wat mij betreft is dit mysterie dus opgelost.


 
Nog enkele WD3200AAJS schijven liggen

Beste mensen, indien er mensen zijn die de HDD graag willen vervangen door het - gegarandeerd werkende - originele merk/type (WD3200AAJS), ik heb er hier nog enkele liggen (volledig getest en werkend / geen bad sectors). Voor een schappelijke prijs kunnen ze wat mij betreft van eigenaar verwisselen. Oorspronkelijk bedoeld als reserve schijven voor mezelf/vrienden/familie, maar zolang ik er maar eentje overhoud is dat prima.
 
Beste mensen, indien er mensen zijn die de HDD graag willen vervangen door het - gegarandeerd werkende - originele merk/type (WD3200AAJS), ik heb er hier nog enkele liggen (volledig getest en werkend / geen bad sectors). Voor een schappelijke prijs kunnen ze wat mij betreft van eigenaar verwisselen. Oorspronkelijk bedoeld als reserve schijven voor mezelf/vrienden/familie, maar zolang ik er maar eentje overhoud is dat prima.


Zijn er ervaringe met het vervangen van de harde schijf van 80(!) Gb van de Cisco 8455?
 
Zijn er ervaringe met het vervangen van de harde schijf van 80(!) Gb van de Cisco 8455?



Hallo Pjutr, met de Cisco 8455 heb ik geen ervaringen (ik dacht dat daar 160 Gb ondersteund werd door de Cisco Firmware ?), wellicht iemand anders wellicht ?
 
Upgrade Cisco 8485: HDD naar 1,5TB

Beste Xander en anderen,

Dit weekend heb ik de overstap gemaakt naar een andere, grotere HDD, namelijk een door mij
in NTFS geformatteerde Western Digital SATA WD5000AVDS 1,5TB(green).
Ik had bij de oorspronkelijke schijf geen 'piep' zoals ik nogal eens lees in dit forum. Ziggo gebruikt natuurlijk haar eigen format na de initiatie.
Ik heb geen schijfprobleemmeldingen in beeld, trouwens. Misschien is het in dat geval een optie om terug te gaan via het menu en
te kiezen voor 'fabrieksinstellingen'; houd dan de codes bij de hand,
of, lees deze eerst weer uit via 'instellen / handmatig zenders zoeken'

Mijn installatie verliep als een zonnetje.
In theorie kan ik dus nu een kleine 5x langer opnames plannen en opnemen.
Opmerking 1: Proefopnamen gemaakt van enkele uren.
Op opnameniveau wordt een gebruikt schijfpercentage opgegeven. Tel je deze % op, dan is de totaal gebruikte %-waarde hoger,
dan de opgave in de bovenste infobalk. Ik verwacht dat de waarde bovenin redelijk klopt.
(Die waarde blijft ook lange tijd op 0% staan) Fabrieksinstallatie lost dit niet op....
Opmerking 2: In het menu zie je na de her-initialisatie wel de eerder
geplaatste op te nemen programma's/series. Deze worden echter NIET meer opgenomen,
met andere woorden: zelf opnieuw de opnamen programmeren en
verwijder de oude wel (de onderste), om verwarring te voorkomen.


Inmiddels bewust een paar keer koude start gedaan. Blijft allemaal werken, inclusief de opnamen via programmering.

Groet.


Beste mede Ziggo-ers. Van de week ook overgestapt op een Cisco 8485 HDTV decoder/recorder. En zoals vele anderen op dit forum had ook ik last van die verschrikkelijk harde piep welke de disk produceerde.

Na even struinen op dit forum zag ik dat half Nederland dit probleem ook heeft maar dat er niemand, ook Ziggo niet, een goeie oplossing had. Toen maar besloten de stoute schoenen aan te trekken en de harddisk te vervangen. En, het is gelukt. :oyeah:

Hieronder een korte beschrijving zoals ik dit gedaan heb, voor degene die dit graag willen weten.

Als eerste heb ik de decoder uitgezet middels de aan/uit knop aan de linkerachterkant. Vervolgens alle kabels afgekoppeld om de Cisco open te kunnen maken. Hier stuitte ik direct op het probleem qua schroeven; geen kruiskop, niet plat maar ook geen torx. Het is een soort van torx maar met een punt erin zodat je torx schroevedraaier er niet in gaat. Maar na wat prutsen met een punttangetje en een klein schroevedraaiertje kwamen de 4 schroeven (2 aan de bovenkant en 1 aan iedere zijkant) redelijk gemakkelijk los.

Dan zie je dit;
open.JPG

De disk zit netjes in een bracket en ze hebben zelfs nog iets van een silencer kitje er op los gelaten. Niet dat dat helpt als dat ding keihard piept, maar ok...

Verwijder de SATA kabel en het voedingskabeltje aan de achterkant van de disk en verwijder hierna de 4 schroeven waarmee het bracket op het moederboard vastzit.
Letop, linksonder vlak naast de disk zit de interface van het display, doe dus voorzichtig met een schroevedraaier ander mol je het display.
closeup.JPG


Vervolgens kun de de disk uit de bracket halen halen door aan beide kanten de 2 schoefjes los te draaien.
bracket.JPG


Neem de disk uit de bracket en plaats je nieuwe disk terug in het bracket.
Schroef vervolgens de hele handel weer op het moederboard en vergeet niet de SATA en voedingskabel aan te sluiten.
Hierbij een afbeelding van de originele disk, naast de Cisco met de nieuw ingebouwde disk.
ingebouwd.JPG


Schroef hierna de behuizing weer in elkaar.

De originele disk in de decoder was in mijn geval (en ik denk in alle gevallen) een Western Digital Caviar Blue van 320GB, op 7200 toeren en 8MB cache. Meer specs hierrrr

Deze heb ik vervangen voor een antieke, het enige wat ik nog in het stof had liggen, Maxtor Diamond Max van 160GB. Ik weet dat ik nu de helft aan ruimte inlever, maar opnemen doe ik toch nauwelijks en ik wilde niet wachten tot ik een nieuwe disk binnen had. Deze schijf is een heeel stuk ouder dan de WD, maar werkt toch. Het lijkt me dus dat nieuwere disks ook probleemloos zouden moeten werken.
vergelijken.JPG


Werkt de decoder ook zonder disk?
Dit heb ik uiteraard getest en het antwoord is ja, en nee :)
Ja je kan gewoon tv kijken (zonder piep) maar, je houd wel continu de melding in beeld dat er een probleem is met de harde schijf. Deze is niet weg te krijgen. Zonder disk is geen optie dus, lijkt mij.
nodisk.JPG


Belangrijk
Na het vervangen van de disk en het weer aanzetten van de Cisco heb je een tijdje geen beeld. Geen paniek... Je ziet wel een en ander voorbijkomen op het display. Blijf wachten, bij mij duurde het ruim 3 minuten voordat ik het "Out of the Box" beeld van Ziggo had. Hierna dien de dus weer opnieuw te zoeken naar zenders. Zet het apparaat dus niet halverwege uit, geduld is een schone zaak.

Eenmaal de Cisco weer op zijn plaats gezet kijk ik weer vrolijk TV, zonder die irritante pieptoon.
done.JPG


Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, heb er speciaal voor geregistreerd :wink: Suc6!

Owja, en hou er rekening mee dat wanneer je dit doet binnen de garantie, en je molt 'm je wel een probleem hebt... Dus doe voorzichtig!
 
Terug
Bovenaan