Haperend beeld ci+ module

joey_1981

Forum Gebruiker
Berichten
4
Sinds een maand Samsung K8 televisie 82inch gekocht. Beeld is fantastisch, alles werkt alleen beeld haperend af en toe.
Vooral bij interviews of nieuwsuitzendingen slaat t beeld over. Niet vaak maar genoeg om t te irritant te vinden.
Nu vermoed ik dat het probleem aan de ci+ module ligt. Bij Netflix etc geen problemen.

Iemand idee om dit op te lossen?
Zijn er andere ci+ modules (niet van Ziggo maar extern bedrijf) op de markt?

Bij Ziggo en Samsung al geinformeerd maar daar word je van t kastje naar de muur gestuurd....
 
samsung heeft wel last van een TE hoog ingangs niveau. dit kan je doorlaten meten.
analoog max input: ca 70dbuV. = +10dbmV
digitaal max input: ca 65dbuV. = +5dbmV
vraag de monteur gelijk om de gemiddelde MER waardes. en post die hier eens.

groeten.
ber000000-6
 
Kijk eens op NPO 1, 2 of 3 HD. Die zenders zijn namelijk niet gecodeerd. Je kan je module er even uithalen om te testen.
 
@
Dynabite
ga ik proberen! lees idd dat ik niet de enige ben.
Of idd dat er een connector/usb stekker niet goed zit

Ik kom erop terug!
 
Even een update: dmv modem en router geheel uit te schakelen blijft het beeld alsnog haperen
(Het beeld haperd sporadisch dus echt heel af en toe) maar moet niet kunnen voor zo'n dure tv

nu een verzwakker tussen gezet, even afwachten hoe dat gaat

Het signaal wat van ziggo binnenkomt is 100%

De monteur zelf vermoed dat de processor van de tv het versterken naar 8k niet bij kan benen....

Mocht de verzwakker niet werken dan probeer ik tijdelijk de humaxbox, als het probleem dan verholpen is zou het echt aan de tv moeten liggen
 
De monteur zelf vermoed dat de processor van de tv het versterken naar 8k niet bij kan benen....

Wat een rare opmerking..... Hij zou het upscalen bedoeld kunnen hebben maar het lijkt mij dat zo'n tv ook geschikt is voor, pakweg, 576i.

Tip: zoek eens wat reviews op van jouw tv. Mogelijk zijn er dan meer met dit probleem.
 
Terug
Bovenaan