• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Haperend beeld ci+ module


joey_1981

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2020
Berichten
4
Sinds een maand Samsung K8 televisie 82inch gekocht. Beeld is fantastisch, alles werkt alleen beeld haperend af en toe.
Vooral bij interviews of nieuwsuitzendingen slaat t beeld over. Niet vaak maar genoeg om t te irritant te vinden.
Nu vermoed ik dat het probleem aan de ci+ module ligt. Bij Netflix etc geen problemen.

Iemand idee om dit op te lossen?
Zijn er andere ci+ modules (niet van Ziggo maar extern bedrijf) op de markt?

Bij Ziggo en Samsung al geinformeerd maar daar word je van t kastje naar de muur gestuurd....
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.072
Gebied
fZiggo
samsung heeft wel last van een TE hoog ingangs niveau. dit kan je doorlaten meten.
analoog max input: ca 70dbuV. = +10dbmV
digitaal max input: ca 65dbuV. = +5dbmV
vraag de monteur gelijk om de gemiddelde MER waardes. en post die hier eens.

groeten.
ber000000-6
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.077
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC

wewanl

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2020
Berichten
40
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Kijk eens op NPO 1, 2 of 3 HD. Die zenders zijn namelijk niet gecodeerd. Je kan je module er even uithalen om te testen.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

joey_1981

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2020
Berichten
4
Even een update: dmv modem en router geheel uit te schakelen blijft het beeld alsnog haperen
(Het beeld haperd sporadisch dus echt heel af en toe) maar moet niet kunnen voor zo'n dure tv

nu een verzwakker tussen gezet, even afwachten hoe dat gaat

Het signaal wat van ziggo binnenkomt is 100%

De monteur zelf vermoed dat de processor van de tv het versterken naar 8k niet bij kan benen....

Mocht de verzwakker niet werken dan probeer ik tijdelijk de humaxbox, als het probleem dan verholpen is zou het echt aan de tv moeten liggen
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.065
Ziggo
Geen Producten
De monteur zelf vermoed dat de processor van de tv het versterken naar 8k niet bij kan benen....

Wat een rare opmerking..... Hij zou het upscalen bedoeld kunnen hebben maar het lijkt mij dat zo'n tv ook geschikt is voor, pakweg, 576i.

Tip: zoek eens wat reviews op van jouw tv. Mogelijk zijn er dan meer met dit probleem.
 

Vergelijkbare onderwerpen