Groene kabel niet binnen, kosten???

ik heb een nieuwe woning waar ik erachter ben gekomen dat de groene kabel nog buiten ligt.

Nieuw of nieuwbouw. Volgens mij het eerste, maar sommige reacties gaan uit van het 2de.

Als de vorige eigenaar nooit een kabel heeft laten leggen toen ze dat in de hele straat deden, zul je dat nu zelf moeten betalen.
Je kunt hooguit bij de vorige eigenaar gaan klagen over "verborgen gebreken", want een aansluiting is volgens mij nu standaard.

Als het nieuwbouw is, is het vreemd dat de kabel niet binnen ligt. Dan kun je je afvragen of je er al voor betaald hebt en ze het 'vergeten' zijn.
 
Nieuw of nieuwbouw. Volgens mij het eerste, maar sommige reacties gaan uit van het 2de.

Als de vorige eigenaar nooit een kabel heeft laten leggen toen ze dat in de hele straat deden, zul je dat nu zelf moeten betalen.
Je kunt hooguit bij de vorige eigenaar gaan klagen over "verborgen gebreken", want een aansluiting is volgens mij nu standaard.
Nee hoor, juist steeds minder. Vrienden van mij die recent een nieuwbouwwoning kochten, konden gewoon kiezen voor CAI, Telefoon of Glas of een gewenste combinatie van die 3.
 
ik heb een huurhuis, maar evengoed bedankt voor je reactie....
 
het is een bestaande huurwoning, de vorige eigenaar had schotel en geen groene kabel. de nieuwe eigenaar heeft het gerenoveerd en vervolgens aan mij verhuurd. maar dus geen groene kabel.
ik heb inmiddels een bericht van de aannemer en het is kostenloos voor ons.
alleen kan het 4 tot 14 weken duren voordat de gemeente toestemming geeft om het trottoir open te leggen en het zaakje te regelen.


nog een ding voor alle meedenkers: stel dat ik 3 keer op een jaar zou moeten verhuizen om welke redenen dan ook. en ik kom 3 keer in een huis waar de groene kabel nog buiten ligt, dan kan niemand mij wijsmaken dat ik 3 keer zelf voor de kosten op zou moeten draaien om die kabel naar binnen te krijgen. dan zou Ziggo zich doodlachen denk ik.


nogmaals bedankt voor alle reacties...
 
het is een bestaande huurwoning, …

Dan wordt de eigenaar ook een partij in deze. Als jij kosten maakt voor deze kabel, dan heeft hij er ook profijt van doordat hij de woning na jou beter kan verhuren.

Nu irrelevant omdat dit blijkbaar toch gratis gebeurd.
 
het is een bestaande huurwoning, de vorige eigenaar had schotel en geen groene kabel. de nieuwe eigenaar heeft het gerenoveerd en vervolgens aan mij verhuurd. maar dus geen groene kabel.
ik heb inmiddels een bericht van de aannemer en het is kostenloos voor ons.
alleen kan het 4 tot 14 weken duren voordat de gemeente toestemming geeft om het trottoir open te leggen en het zaakje te regelen.


nog een ding voor alle meedenkers: stel dat ik 3 keer op een jaar zou moeten verhuizen om welke redenen dan ook. en ik kom 3 keer in een huis waar de groene kabel nog buiten ligt, dan kan niemand mij wijsmaken dat ik 3 keer zelf voor de kosten op zou moeten draaien om die kabel naar binnen te krijgen. dan zou ziggo zich doodlachen denk ik.


nogmaals bedankt voor alle reacties...
Nou... Ziggo gaat zelf niet graven. Die huurt er iemand voor in. Dat zal best wel geld kosten.
Daarnaast moet er e.e.a. met de gemeente geregeld worden, etc... Ziggo gaat echt die kosten niet voor zijn rekening nemen.
De kosten om CAI & telefonie fysiek in een huis aangesloten te krijgen zijn altijd voor de aanvrager. De ene keer zal een woningcoöperatie dit zijn, de andere keer de aannemer die het huis bouwt (maar dit dus in zijn verkoopsprijs doorrekent) of degene die het later achteraf aan laat leggen.

De volgende keer als je verhuist is dit dus een punt om op te letten!
 
Hallo, ik heb niet zo zeer een probleem met de kosten maar de uitvoering van de werkzaamheden. Dit is echt een echte soap aan het worden. In maart heb ik de aanleg aangevraagd en vrij snel een offerte gekregen en goedgekeurd. Het zou maximaal 10 weken duren, precies op tijd voor onze verhuizing. In mei gaven ze aan dat ze de samenwerking met de aannemer LCC hadden beëindigd. In juni contact gehad met de nieuwe aannemer Baas BV. Deze gaf vandaag aan dat deze klus weer naar een andere aannemer gegaan was. Ziggo gebeld, bevestigen verhaal. Een andere aannemer gaat het doen en ze zouden weer doorgeven dat de klus opgepakt moest worden. Nu wilden ze opeens niet meer het nummer van de aannemer geven. Een mevrouw van de klachtenafdeling zou vandaag proberen dat nummer los te krijgen en mij bellen of mailen. Je raad het al..

En dan laat ik maanden elke week bellen, in de wachtrij staan, heen en weer gebel achter de schermen, verschillende antwoorden op de zelfde vraag, "escalaren", totaal verkeerde antwoorden enz. enz. Dat krijg je met monopolisten...

Weet iemand hoe je iemand te pakken kan krijgen die er echt iets aan kan doen?
 
Even een oud draadje omhoog halen omdat ik deze via Google tegen kwam.

Al jaren maak ik gebruik van Canal Digitaal en met de bouw van onze nieuwe woning dus de groene kabel achterwege gelaten...

Vanmiddag gechat met Ziggo, omdat ik wil overstappen.

Volgens Ziggo is de kabel aanwezig, dit is echter niet het geval.

De medewerker gaf aan dat in dat geval de kosten tot 1600 euro zouden worden vergoed door Ziggo.

Weet iemand of dit inderdaad zo is ?

En is dat toereikend ?

De kabel ligt denk ik niet ver van de woning, daar de buren (grenzend aan ons) ook Ziggo hebben.

Er is een lege buis in de meterkast die volgens mij naar buiten gaat, onder het straatwerk, maar de straat (klinkers) moet dus wel open denk ik, of de kabel moet in de kruipruimte liggen, maar dat geloof ik niet.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het wel haalbaar is, ik heb geen zin om honderden euro’s te gaan bijbetalen voor de aanleg.
 
Terug
Bovenaan