• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Groene kabel niet binnen, kosten???

Sjah

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
3.811
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Eigenlijk raar, ziggo heeft toch zeker alle kabel in dit land opgekocht vd gemeente..ja? Waarom dan nog zeggen, ja maar als het geld kost om het vanaf de straat het huis in te krijgen, dan zoek je het maar uit... Om 2 redenen vind ik dat vreemd.
1 Ze verdienen toch zeker niks aan een groene kabel die bij de voordeur niet het huis ingaat, zodat de bewoner maar naar VDSL gaat..
2 Ze waren toch zeker eigenaar vh netwerk, maar nu voor dit microsegment (straat/muur/huis) geldt dit niet??
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.614
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat de buren een aansluiting hebben wil niet zeggen dat de kabel dichtbij ligt. In de straat staat een kastje van Ziggo en daar vandaan lopen aparte kabels naar de huizen. Het kan zijn dat dat kastje tientallen meters en zelfs aan de overkant van de straat staat.
Als Ziggo zegt dat de kabel aanwezig is dan ligt hij misschien al tot aan je woning (of grondstuk).

Wat een aansluiting gaat kosten kan niemand zeggen zonder ter plaatse te kijken wat er allemaal gedaan moet worden.
Dat betekent dat Ziggo iemand zal moeten sturen om een en ander te bekijken en een prijsopgave te doen.

PS
Bij de bouw van je huis een verkeerde bezuiniging gedaan.
 

Bart70

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2017
Berichten
3
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
?
Was geen bezuiniging, als je al meer dan tien jaar daarvoor geen gebruik maakt van kabel dan is het nut er ook niet om aan te laten leggen, maar dat terzijde, daar gaat het niet om.

Aangezien er voorheen alleen een pakhuis stond, geen woning, ga ik er van uit dat de kabel vanaf de kast moet komen nog ...

Of is het zo dat er standaard kabels aangelegd worden tot een bepaald punt ?

Ik vraag me af hoe Ziggo er bij komt dat het aanwezig is....

De afspraak met de monteur staat, anders maar even afwachten wat die constateerd.
 
Laatst bewerkt:

damen

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2021
Berichten
1
Mijn groene kabel is net bij de buitenmuur ‘gebroken’. Een draadbreuk, mogelijk door de hovenier ontstaan.Waar meld ik me om dit z.s.m. te herstellen?
Ik stap nu over van KPN naar Ziggo.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.030
Gebied
fZiggo
Eerst overstappen...dan wordt het repareert.
Helpdesk bellen...nieuwe klant...daar aangeven dat er een kabellas moet komen voor je gevel.