Grijs-wit gestreept beeld wel geluid

Marixius

Forum Gebruiker
Berichten
121
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat tijdens het kijken naar RTL Late Night (RtL4) het beeld ineens vaststaat op een verticaal grijs-wit gestreept beeld. Het geluid loopt dan wel door. Alleen de stroom van de mediabox halen en opnieuw opstarten doet het probleem oplossen. Wat is hier aan te doen, want het is wel hinderlijk. Het doet zich bij mij alleen voor met de Philips HD DVR (DCR8111) en ik heb het tot op heden alleen bij RTL4 gehad.
Is dit een vaker voorkomend probleem?
 
Marixius zei:
Is dit een vaker voorkomend probleem?

Ik was op bezoek bij een kennis in oud Ziggo gebied op vrijdag avond toen hetzelfde gebeurde.
Box daar is een Ziggo Cisco 8465 en de kennis melde dat dit de afgelopen weken al meerdere malen was gebeurt.
Enige oplossing box opnieuw opstarten.

Dus een vaker voorkomend probleem.
 
Is dit al gemeld bij de Technische Dienst van Ziggo? Wordt er iets aan gedaan? Het blijkt dus voor te komen bij verschillende merken mediaboxen. Ik dacht dus even dat het aan mijn mediabox lag, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
 
Ik heb dit probleem ook al jaren met de Cisco mediabox. Inderdaad alleen op RTL4. Soms dagenlang niet en soms 3 keer op een avond. Ziggo doet niks met mijn klacht, ze beginnen wel meteen over een duurder abonnement als ik een Mediabox Next zou willen. Wij kijken RTL 4 nu via de Ziggo Go app die we dan naar de Chromecast streamen. De kwaliteit is dan net zo goed als via de mediabox en dat loopt niet vast. Hopelijk blijft Ziggo dat wel ondersteunen. Voor mij is het een principekwestie omdat Ziggo weigert vaste klanten tegemoet te komen met een nieuwe mediabox. Ik heb deze destijds ook niet gratis gekregen en er nog 200 euro voor betaald. De problemen heb ik er wel gratis van ze bij gekregen.
 
Jij hebt al jaren een koop box waarvan de garantie dus intussen verlopen is. Ziggo hoeft jou dus geen nieuwe box te geven. Dit is de keerzijde van het koopmodel.
Je kan zelf een andere media box kopen (eventueel tweedehands) en daar je smartcard in gebruiken, of je sluit een ander abonnement af waarbij Ziggo een huur box levert.
De Next box word momenteel alleen bij de duurste abonnementen geleverd.
Klinkt allemaal hard, maar dit is gewoon de realiteit.

Als het een signaalprobleem is dan moet Ziggo dat uiteraard wel oplossen, maar omdat er al 4 jaar niet in dit topic reageert is, zal dat wel gebeurt zijn.
 
Dat snap ik allemaal wel natuurlijk. Het is geen signaalprobleem en het is kennelijk ook nog niet opgelost.
Ik weet niet of de standaard mediabox het misschien beter doet?
Dat is ook nog een optie. Dan heb ik alleen geen replay, opnemen of timeshift, maar tegenwoordig kijk ik meestal via streams als Netflix, NPO en RTL XL. Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om voor de Mediabox Next te betalen, éénmalig of een huurbedrag per maand. Ik vind het alleen bijzonder klantonvriendelijk dat je tegenwoordig meteen wordt gedwongen om een duurder abonnement te nemen voor dezelfde functionaliteit die ik al had. En dat dat de realiteit is, daar kan ik prima mee leven hoor. :-) Bedankt voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan