Graag zou ik eens weten hoe het nu zit met de helpdesk.

Overigens als je dit leest belooft niet veel goeds.
Stel nu ik wil klant worden waar moet je dat dan doen? Via internet of toch bellen?
En wat doe ik dan als er in de systemen iets mis gaat??
Dan sta je er mooi op want gelijkwaardige alternatieven zijn er niet en gaan de komende jaren ook niet komen.
Dus voor snel internet blijft voor mij ook enkele deze mogelijkheid.
 
Denk dat bellen of via de website niet veel zal uitmaken. In 99% van de gevallen zal het goed gaan. Bedenk wel dat de problemen die je leest een klein percentage zijn de goede ervaringen gaat niemand op een forum/twitter etc. zetten. Ik zou erva nuitgaan dat hetgoed gaat zeker als je een 'standaard' pakket aanvraagt. Bij 'gekke' combinaties zal er meer kans zijn op een misser.
 
Weet uit eigen ervaring, dat werken met ingehuurde krachten in India moeilijk is.
Er worden allerlei protocollen/regels vastgelegd, hoe ze moeten werken.
En ook al is het probleem heel duidelijk (Stand A moet naar stand B), als dit niet
is vastgelegd in de regels. Gebeurt het niet, alleen als het probleem wordt geëscaleerd.
+1
je moet alles, maar dan ook alles voorkauwen. als het niet in de workflow staat, dan kan het niet, punt.
uiteindelijk leverde het zoveel ellende op dat de voordelen ( goedkoop ) niet meer opwogen tegen de nadelen ( vertraging, boze klanten ) en die backoffice werkzaamheden zijn beëindigd. er werd ook programmeer werk gedaan, de code was goed, maar ook hier weer, je moest het zo gedetailleerd beschrijven dat je het net zo goed zelf kon doen. ik weet niet hoe dat is afgelopen.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik ga binnenkort maar eens bellen.
Want voor snel internet is hier enkel ook de optie Ziggo.
Ben al zoveel jaren aan het wachten op keus maar besef me ook goed dat ik niet de enige ben ..
KPN weigert hier ook om het koper te upgraden. Kan soms gewoon niet geloven hoe traag het allemaal gaat en hoeveel kansen deze KPN heeft laten liggen.
Enfin ik ga maar niet meer beginnen dat ik denk dat als de kabel open gaat KPN opeens veel meer en sneller kan.

Maar ook dat is al zovaak gezegd en belooft..
Ik geeft het op. Ik accepteer dat de enige optie Ziggo is. Dat ik het niet eens ben hoe de markt dit aangepakt heeft en de keuze die politici gemaakt hebben das wat anders.

Ik stap binnenkort maar van mijn ADSL lijntje af ik heb genoeg gewacht..glasvezel gaat nu niet en de komende jaren ook niet gebeuren.
Je wilt het anders zien mbt concurrentie maar na jaren wachten en de domme keuzes van het ACM gezien te hebben( later krabbelden ze terug) heb ik het wel gezien. Ziggo prima maar dan ook met gelijkwaardige concurrentie wat ook goed is mbt de keuzes die twee duopolisten maken voor ons klanten..maar het mocht niet zo zijn.
Complete waanzin hier een straat verderop hebben mensen keuze en de straat verder is er enkel ADSL waar KPN niks aan doet.
Deze Duopolie zou eigenlijk doorbroken moeten worden. Nu is KPN ook niet verplicht om andere ISP,s op hun netwerk toe te laten maar eraf gooien doen ze uiteraard niet. Zo triest allemaal hoe deze markt er een zootje van gemaakt heeft.
Ben zo boos hoe deze KPN dit aangepakt heeft dat had nooit mogen gebeuren. Het is niet anders..

Ben binnenkort dus ook Ziggo klant.
 
Laatst bewerkt:
Weet uit eigen ervaring, dat werken met ingehuurde krachten in India moeilijk is.
Er worden allerlei protocollen/regels vastgelegd, hoe ze moeten werken.
En ook al is het probleem heel duidelijk (Stand A moet naar stand B), als dit niet
is vastgelegd in de regels. Gebeurt het niet, alleen als het probleem wordt geëscaleerd.
De Ziggo klantenservice zit toch gewoon in Nederland. Er staan bij VodafoneZiggo vaak vacatures open, bij andere partijen ook, die door Ziggo ingehuurd worden. Die doen ook echt alleen waar Ziggo ze voor betaald. Al kunnen ze meer. Doen ze het niet
 
Graag zou ik eens weten hoe het nu zit met de helpdesk.
Zitten deze nu in India?
Vrijdag nog een medewerker gesproken Die vertelde mij dat hij bij mij in de straat op school had gezeten. Hij noemde de naam van de huidige school en enkele details van in de school. Het was dat ik mijn pakket wilde aanpassen en daar iets "vreemds" in stond. Ik kon mijn volop bellen niet stoppen maar alleen maar gaan afnemen terwijl ik hier al jaren voor betaal. Alles is keurig aangepast en het was een prettig en vriendelijk gesprek. Nu kan het maar zo zijn dat ik de helpdesk lokaal heb gesproken. Uit een eerder gesprek weet ik dat ze ook een helpdesk bij ons op het industrieterrein hebben.

Kijk ook hier eens. Op diverse plaatsen in het mooie Nederland.

 
Ja de Ziggo helpdesk zit in NL maar vaak moeten veel van de back office dingen (abbo wijzigingen etc) doorgezet worden naar een ander land in dit geval waarschijnlijk India.
Een grotere internationale helpdesk is vaak opgebouwd uit meerdere lagen, 1e lijn, 2e lijn 3e lijn....
1e lijn zit vaak (altijd) lokaal ivm taal. Maar die volgen of vaak een beslisboom kunnen/mogen vaak niet veel en kunnen dan eventeel escaleren naar de 2e lijn. Die zal ook wel lokaal zitten maar zijn vaak met minder mensen. De andere 2e en/of 3e lijn zit vaak in meerdere landen en kan ook onderdeel zijn van de ontwikkel groep. Dit kan net zo goed werken als een heel team lokaal maar vergt wel wat ervaring van de organisatie en de teams over de wereld ivm communicatie etc.
 
Ja de Ziggo helpdesk zit in NL maar vaak moeten veel van de back office dingen (abbo wijzigingen etc) doorgezet worden naar een ander land in dit geval waarschijnlijk India.
Een grotere internationale helpdesk is vaak opgebouwd uit meerdere lagen, 1e lijn, 2e lijn 3e lijn....
1e lijn zit vaak (altijd) lokaal ivm taal. Maar die volgen of vaak een beslisboom kunnen/mogen vaak niet veel en kunnen dan eventeel escaleren naar de 2e lijn. Die zal ook wel lokaal zitten maar zijn vaak met minder mensen. De andere 2e en/of 3e lijn zit vaak in meerdere landen en kan ook onderdeel zijn van de ontwikkel groep. Dit kan net zo goed werken als een heel team lokaal maar vergt wel wat ervaring van de organisatie en de teams over de wereld ivm communicatie etc.
Op de site van VodafoneZiggo en uitzendbureaus staan die vacatures ook voor binnen Nederland. Wat zit er dan nog in India?
 
1e lijn zit vaak (altijd) lokaal ivm taal.
Dat van de taal kun je ondervangen door Nederlanders naar dat andere land te sturen. Ik heb een zus gehad die jarenlang in Ierland zat op een helpdesk van een internationaal bedrijf, voor de Nederlandse markt. Maar omdat ze ook goed Engels en Duits sprak, kwamen die gesprekken ook binnen als de Nederlandse lijn vrij was. In die tijd startten veel techbedrijven een vestiging in Ierland vanwege de rijkelijke subsidies.

Momenteel heb ik een familielid die al ruim een jaar in Spanje zit, op een helpdesk voor een Nederlandse telecom provider. Hij krijgt natuurlijk loon naar Spaanse maatstaven. Momenteel is dat dik geld overhouden, want vanwege Covid-19 kan hij vrijwel niets uitgeven. >:D

(Maar je zei ook 'vaak' en niet 'altijd'. Ik kom misschien steeds in aanraking met de uitzonderingen)
 
Terug
Bovenaan