Gloednieuw Wifi netwerk dagelijks resetten

Floris015

Forum Gebruiker
Berichten
10
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Omdat ik niet denk dat mijn problemen door de Ziggo connectbox veroorzaakt worden (niet 100% zeker) post ik mijn vraag hier;

Om voor de komende tijd alles goed in orde te hebben recentelijk alles vernieuwd. Toch loopt meerdere malen per dag alles vast. Wifi verbinding lijkt dan niet het probleem, maar er is geen internetconnectie meer.

Setup:
ZIGGO Gigabit abo met (witte) connectbox Giga in de meterkast heb ik in bridge mode laten zetten
Achter 5 meter CAT6 hangt de eerste ASUS RT-AX58U (nieuwste firmware 3.0.0.4.384_8601-gf00bcc). Deze router is ingesteld als eerste in Aimesh mode.
Deze router verzorgd mijn wifi (2.4 en 5GHz) op de begane grond / 1e verdieping en alle 4 de UTP zitten vol (1: Aimesh router 2, 2: Mediabox Next 3: HP Officejet 4: Cisco-Linksys router voor appartement zolder)
Achter 10 meter CAT6 hangt de tweede ASUS RT-AX58U zelfde firmware) deze router is ingesteld als knooppunt Aimesh. op de UTP hier één PC.
De twee router hangt door 2 betonnen vloeren te ver om de eerste via radio te kunnen zien, tevens was bekabeling makkelijk te doen.
Het ASUS Aimesh systeem zorgt dat de twee routers met één SSID voor zowel 2,4 als 5 GHz kunnen werken. De wifi dekking is daardoor overal geweldig.

Het hele systeem is net nieuw en moest voor ééns en altijd perfecte wifi en snel internet opleveren.
Dit systeem valt echter meerdere malen per dag uit. Meestal is de SSID nog wel te zien en verbinden de apparaten (gem 6 max 10) nog wel over Wifi maar er is dan geen internet connectie.
Ik heb na doorlezen van dit forum de upstream/downstream/netwerklog van de connectbox Giga bekeken maar ik zie daar weinig vreemds (voor zover ik kan beoordelen).
Wie geeft mij een zetje in de goede richting? Waar moet ik beginnen met zoeken?
 
misschien contact opnemen met asus

Schermafdruk 2020-04-28 10.42.42.png
 
Bedankt voor je suggestie Freewillie, die route bewandel ik natuurlijk ook, maar dit wordt al snel een "kastje naar de muur" want ASUS vraagt meteen of het niet aan de connectie (modem) ligt
 
Bedankt voor je suggestie Freewillie, die route bewandel ik natuurlijk ook, maar dit wordt al snel een "kastje naar de muur" want ASUS vraagt meteen of het niet aan de connectie (modem) ligt
dat weet je pas als je belt chat of mailt, zij kunnen wel vertellen of je instellingen kloppen
 
De setup ziet er op zich prima uit.
Staat ipv6 toevallig aan op de connectbox? Dat kan nog wel eens voor vreemde problemen zorgen. Dit kun je eventueel ook laten uitzetten.

En anders moet je toch uitsluiten of de internet verbinding niet echt wegvalt op de connectbox zelf door een laptop/pc rechtstreeks aan het modem te hangen en de connectie te monitoren. Bijvoorbeeld door wat ping / speedtests.
 
Het lijkt me niet dat het probleem bij je Ziggo modem ligt maar bij 1 of van je routers (asus) Als ik het goed begrijp heb je die routers achter elkaar staan dus je doet 2x NAT translatie... lijkt me geen handige opzet zeker niet als een apparaat moet wisselen van wifi punt 1 naar wifi punt2. Dus ik denk dat je goed moet gaan kijken hoe je eea aansluit en gaat instellen.
 
ls ik het goed begrijp heb je die routers achter elkaar staan dus je doet 2x NAT translatie..
Dat begrijp je verkeerd.
Je kunt deze routers wel aan elkaar koppelen zodat er een 'backhaul' ontstaat. In plaats van mesh via WiFi wordt er dan een stabiele link gelegd via ethernet.

Dit systeem ken ik ook van Ubiquiti Amplifi en werkt erg mooi.
 
terrestrial, dat wordt (volgens mij) juist allemaal voorkomen (of geregeld) door ASUS Aimesh systeem. Jammer genoeg is de technische ondersteuning in de vorm van "chat" ondoorgrondelijk, dat wordt bellen, ik ben benieuwd
 
En dit:

De setup ziet er op zich prima uit.
Staat ipv6 toevallig aan op de connectbox? Dat kan nog wel eens voor vreemde problemen zorgen. Dit kun je eventueel ook laten uitzetten.

En anders moet je toch uitsluiten of de internet verbinding niet echt wegvalt op de connectbox zelf door een laptop/pc rechtstreeks aan het modem te hangen en de connectie te monitoren. Bijvoorbeeld door wat ping / speedtests.
 
Terug
Bovenaan