Omdat ik niet denk dat mijn problemen door de Ziggo connectbox veroorzaakt worden (niet 100% zeker) post ik mijn vraag hier;
Om voor de komende tijd alles goed in orde te hebben recentelijk alles vernieuwd. Toch loopt meerdere malen per dag alles vast. Wifi verbinding lijkt dan niet het probleem, maar er is geen internetconnectie meer.
Setup:
ZIGGO Gigabit abo met (witte) connectbox Giga in de meterkast heb ik in bridge mode laten zetten
Achter 5 meter CAT6 hangt de eerste ASUS RT-AX58U (nieuwste firmware 3.0.0.4.384_8601-gf00bcc). Deze router is ingesteld als eerste in Aimesh mode.
Deze router verzorgd mijn wifi (2.4 en 5GHz) op de begane grond / 1e verdieping en alle 4 de UTP zitten vol (1: Aimesh router 2, 2: Mediabox Next 3: HP Officejet 4: Cisco-Linksys router voor appartement zolder)
Achter 10 meter CAT6 hangt de tweede ASUS RT-AX58U zelfde firmware) deze router is ingesteld als knooppunt Aimesh. op de UTP hier één PC.
De twee router hangt door 2 betonnen vloeren te ver om de eerste via radio te kunnen zien, tevens was bekabeling makkelijk te doen.
Het ASUS Aimesh systeem zorgt dat de twee routers met één SSID voor zowel 2,4 als 5 GHz kunnen werken. De wifi dekking is daardoor overal geweldig.
Het hele systeem is net nieuw en moest voor ééns en altijd perfecte wifi en snel internet opleveren.
Dit systeem valt echter meerdere malen per dag uit. Meestal is de SSID nog wel te zien en verbinden de apparaten (gem 6 max 10) nog wel over Wifi maar er is dan geen internet connectie.
Ik heb na doorlezen van dit forum de upstream/downstream/netwerklog van de connectbox Giga bekeken maar ik zie daar weinig vreemds (voor zover ik kan beoordelen).
Wie geeft mij een zetje in de goede richting? Waar moet ik beginnen met zoeken?
Om voor de komende tijd alles goed in orde te hebben recentelijk alles vernieuwd. Toch loopt meerdere malen per dag alles vast. Wifi verbinding lijkt dan niet het probleem, maar er is geen internetconnectie meer.
Setup:
ZIGGO Gigabit abo met (witte) connectbox Giga in de meterkast heb ik in bridge mode laten zetten
Achter 5 meter CAT6 hangt de eerste ASUS RT-AX58U (nieuwste firmware 3.0.0.4.384_8601-gf00bcc). Deze router is ingesteld als eerste in Aimesh mode.
Deze router verzorgd mijn wifi (2.4 en 5GHz) op de begane grond / 1e verdieping en alle 4 de UTP zitten vol (1: Aimesh router 2, 2: Mediabox Next 3: HP Officejet 4: Cisco-Linksys router voor appartement zolder)
Achter 10 meter CAT6 hangt de tweede ASUS RT-AX58U zelfde firmware) deze router is ingesteld als knooppunt Aimesh. op de UTP hier één PC.
De twee router hangt door 2 betonnen vloeren te ver om de eerste via radio te kunnen zien, tevens was bekabeling makkelijk te doen.
Het ASUS Aimesh systeem zorgt dat de twee routers met één SSID voor zowel 2,4 als 5 GHz kunnen werken. De wifi dekking is daardoor overal geweldig.
Het hele systeem is net nieuw en moest voor ééns en altijd perfecte wifi en snel internet opleveren.
Dit systeem valt echter meerdere malen per dag uit. Meestal is de SSID nog wel te zien en verbinden de apparaten (gem 6 max 10) nog wel over Wifi maar er is dan geen internet connectie.
Ik heb na doorlezen van dit forum de upstream/downstream/netwerklog van de connectbox Giga bekeken maar ik zie daar weinig vreemds (voor zover ik kan beoordelen).
Wie geeft mij een zetje in de goede richting? Waar moet ik beginnen met zoeken?