Gigaset tijd en datum

Daan Willemse

Forum Gebruiker
Berichten
3
De tijd en de datum van mijn Gigaset telefoons worden na deze handmatig juist te hebben ingesteld na een binnenkomend of uitgaand telefoontje teruggezet naar 01-01-2020 en de tijd naar 00.06.
De Connectbox heb ik al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, een hard reset uitgevoerd met de telefoonstekker er uit en pas weer aangesloten na volledig te zijn opgestart, helpt allemaal niet.
Siemens heb ik gebeld en deze zegt dat het met de tijdserver van de provider te maken heeft. Ziggo zelf zegt hier nog nooit van te hebben gehoord en heeft geen oplossing.
Wie weet raad?
 
Ik heb even gekeken op mijn telefoon en de tijd staat gewoon op de tijd die actueel is. En hier wordt ook de Connectbox gebruikt. Je telefoon all eens naar de fabrieksinstellingen gezet?

IMG_2997.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_6721.JPG
    IMG_6721.JPG
    215,1 KB · Weergaven: 182
Laatst bewerkt:
Welk type heb je? en wat is er verandert waardoor dit probleem is ontstaan.
 
het basisstation is SL785. Een handset E49h en een handset SL78H.
Wanneer het precies ontstaan is weet ik niet. Niet na een verandering van apparatuur. Ik gebruik de telefoon als wekker en pas bij het instellen van de wektijd enkele weken geleden bemerkte ik het. De beantwoorder weergeeft ook een verkeerde tijd.
Mogelijk is het basisstation aan vervanging toe. Ik kom er maar op een manier achter door een andere aan te sluiten.
 
De tijd wordt bij het inkomend bel signaal meegezonden. Waarschijnlijk met het nummer herkennen pakketje.
Met de omschakeling 2x per jaar is daar nog steeds gedonder over.
Het zou kunnen zijn dat een bepaalde wijk, plaats of regio daar nu ook problemen mee heeft.
 
Terug
Bovenaan