Giga bestellen mogelijk via account maar volgens postcodecheck niet beschikbaar?

Freekster

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hallo,

Tijdens het bekijken van mijn factuur en andere gegevens nam ik voor de grap een blik op het internetabonnement of de optie voor Giga al beschikbaar is. Ik klikte op Abonnement wijzigen en zag het er tussenstaan:

Echter als ik dan vervolgens de Postcodecheck uitvoer geeft deze het volgende aan:

Op de pagina kan ik de keuze maken voor Internet Giga en op Bestellen drukken maar is het nou wel beschikbaar of niet? Dit betreft de regio Koog aan de Zaan (Zaanstad).
 

Bijlagen

  • 1603572236733.png
    1603572236733.png
    15,6 KB · Weergaven: 120
  • 1603572279720.png
    1603572279720.png
    8,8 KB · Weergaven: 122
Mogelijk communiceren ze niet goed samen. De afdeling die het aanlegt en de administratie. Anders stel je de vraag aan @Webcare Ziggo of je dit al kan wijzigen.
 
Ziggo bied internet met een snelheid van 1 Gb/s officieel aan en daarom staat die in het lijstje met keuzemogelijkheden.
Omdat het momenteel nog niet overal mogelijk is is er de postcode check.
 
Als ik in mijn account inlog, staat 1Gb/s niet tussen de keuze mogelijkheden.
En volgens de postcode check is het ook nog niet mogelijk op ons adres.
 
Ziggo bied internet met een snelheid van 1 Gb/s officieel aan en daarom staat die in het lijstje met keuzemogelijkheden.
Omdat het momenteel nog niet overal mogelijk is is er de postcode check.
nee dat klopt niet, en postcode check klopt ook niet altijd
Schermafdruk 2020-10-25 09.43.41.png
 
Jullie hebben gelijk. :embarrassed: Bij mij staat het er ook niet bij.
Misschien alleen in de gebieden waar giganet momenteel word uitgerold.
 
Echter als ik dan vervolgens de Postcodecheck uitvoer geeft deze het volgende aan:
Ik weet niet of je een deel weggelaten hebt bij je schreenshot, maar als ik de postcode check doe, zie ik:

Schermafbeelding 2020-10-25 om 10.33.13.png


Als ik vervolgens op de oranje link klik, kom ik weer bij een postcode check. En dan blijkt dat ik wel voor 1 Gbps kan kiezen. Blijkbaar is het netwerk er wel al voor geschikt, maar willen ze nog niet dat het massaal gebruikt wordt.

Overigens is dat 1000/40 als snelheid en ik heb nu 300/40, dus qua upload schiet ik er niets mee op. En die 40 is de bottleneck.
 
Qua techniek is de 1gbs overal wel haalbaar..maar in sommige regios moet nog wat gebeuren in het netwerk.
 
Ik had dit laatst ook al een keer gezien, eerst dacht ik dat ik 1Gb/s kon kiezen, maar dit is volgens mij alleen als je over gaat op een zakelijk abo. Een consumenten optie is nog niet beschikbaar.

Het zou trouwens mooi zijn als er een planning beschikbaar kwam ;)
 
Ik zie nergens vermeld staan dat dit een zakelijk abonnement betreft en heb daar ook zeker niet op geklikt. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat dit of een fout is of dat ik eerder de bestelling kan doen omdat ik werkzaam ben bij VZ maar heb hierover geen interne communicatie gezien.
 

Bijlagen

  • 1603633181821.png
    1603633181821.png
    38,1 KB · Weergaven: 81
  • 1603633204556.png
    1603633204556.png
    513,3 KB · Weergaven: 90
  • 1603633271633.png
    1603633271633.png
    61,8 KB · Weergaven: 90
Terug
Bovenaan