Geplande opnames worden niet opgenomen, Loewe tv schakelt niet automatisch uit.

Ja dat is ook irritant: staat er een rood rondje bij het programma, neemt ie 'm niet op (wel vaak de dag erna in de herhaling, maar da's wel zinloos)
 
Hier hetzelfde. Mevrouw Ziggo gebeld. Volgens haar kon dat liggen aan de internetverbinding tussen het modem en de Next. Ze wilde al een kabel opsturen en anders als dat niet hielp een monteur. Ik heb maar opgehangen. Ik wordt heel verdrietig van zoveel dommigheid. Al gooi ik mijn Next in de vuilnisbak, dan kan ik nog steeds via Ziggo Go op mijn IPad alles opnemen en kijken. Daar heb ik helemaal geen Next voor nodig. Nu ik hier de reacties lees, denk ik dit moet toch bij Ziggo bekend zijn. Hebben jullie deze klachten ook gemeld bij Ziggo?
 
Ben er na veel zoeken achter wat de oorzaak van het probleem is. Ziggo is aan het omschakelen naar een andere EPG provider. De conversie van oud naar nieuw verloopt kennelijk niet zo soepel waardoor er m.n. bij series wel wat mis kan gaan. De oplossing is series opnieuw in te programmeren of zelfs misschien voorlopig dagelijks. Na half maart zou de conversie klaar moeten zijn.
 
Ik zie ook niet in hoe dit ligt aan het probleem dat je soms wel gewoon een rood rondje ziet, maar de opname niet op dat moment plaatsvindt, maar pas bij de herhaling. En ja, het andere deel van het probleem is dat sommige helemaal niet opgenomen worden en dat was al een langere tijd
 
Bij 2 vorige week opgenomen films staat in de opnamelijst een rood vraagteken.
Als ik op die opnames klik krijg ik alleen de keus die te wissen, kennelijk dus niet mogelijk om ze af te spelen.
 
"
Een rode cirkel: Staat gepland voor opname
Een cirkel met rood rondje erin: Wordt nu opgenomen
Een vol rood rondje: Is opgenomen
Uitroepteken: Opname mislukt.
.
Serie opnames gaan nogal eens mis. Daar zie je soms dat uitroepteken niet.
"

Vanaf 23 maart 2021 krijgen de Mediabox Next en de Mediabox XL met update
de vernieuwde EPG.
Bij Ziggo Go is de EPG van 23 maart al te zien, en op de Mediaboxen t/m 29 maart.

Kijk bij een ingestelde serie-opname of die doorloopt na 22 maart.
 
Laatst bewerkt:
@wille396 Het is maar de vraag of dat echt de oorzaak is.
Volgens Ziggo gaat het Next platform pas medio maart over op de nieuwe leverancier (zie ook dit topic https://ziggoforum.nl/topics/ziggo-verbetert-de-programma-informatie-in-de-tv-gids.94145/) terwijl de klachten al vòòr februari zich bij mij en anderen deden gelden.
Dat het zo vaak mis ging is juist de reden dat ze op een andere leverancier overstappen. Wat niet wil zeggen dat het met de nieuwe EPG dan vlekkeloos gaat lopen natuurlijk. Ook moet men niet vergeten "opnamen" van bijv. series opnieuw in te plannen wanneer die nieuwe EPG ingaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan