• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geluidsproblemen CI+ module


ppjj1970

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
3
Kijk tv via ci+ module , merk tv samsung , ned 1-2-3 geen problemen , wel rtl, sbs, veronica.
Kort wegvallend geluid , tv al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd , mocht niet baten.
Terug kijken op NPO geen problemen , maar terug kijken via rode knop ook weer geluidsproblemen , nieuwe kabel geprobeerd ook geen verbetering , Ziggo gebeld, kaart gereset ook niks , module update ook geen verbetering , heb geen klacht over beeld dit is super, maar als regelmatig geluid wegvalt is dit vervelend !!!, wie weet een oplossing ????
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
700
Gebied
fZiggo
is dit een samsung met een losse tuner module? zo ja dan kan warmte wel eens het probleem zijn.
ik kwam er vorig jaar 1 tegen , dit kunnen testen/uitsluiten met koel-elementen.
wie weet.

berrie.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

ppjj1970

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
3
toestel is samsung UE55ku6020 MET AAN DE ACHTERZIJDE DE MODULE INGANG DEZE IS VAN PLASTIC
 

Bijlagen

Opteron-pv

Forum Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
529
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
Ik heb ook een Samsung TV ( 2018 ) met soms hetzelfde probleem ik dacht dat het aan mijn module zou liggen 1.2 die wel op mijn oude samsung tv werkte (2012 model) Maar met de nieuwe TV bij NL1 2 of 3 ook hetzelfde met weg vallend geluid ook de TV listing geeft soms een hapering in het geluid.

Het enige wat ik heb is een Humax 5050C waar het signaal vandaan komt en daar heb ik geen problemen bij.
Kijk je wel eens op het instellingen kanaal van de Samsung TV en dan naar sterkte van het signaal ?

Ik heb dit probleem niet altijd en als je schakelt geluid van Dolby naar Mpeg dan krijg ik wel een duidelijke idee dat er is iets wat meer bandbreedte kost (beeld word blokjes gevuld in rare kleuren).

Is je aansluiting direct op je TV of deel je het met een ander apparaat?
 

rien67

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
134
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb hetzelfde probleem maar dan via de Mediabox. Ligt waarschijnlijk dus niet aan de hardware maar aan de uitzending. Box en tv ook uitgezet en daarna weer aan geen resultaat.
 

ronvm

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
856
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik heb dit op m'n Samsung TV uit 2018 met CI+ Module. Op NPO en SBS gewoon Dolby D audio maar op RTL niet, daar enkel PCM stereo.
Is dit nu zo geschakeld door Ziggo of wat?
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.226
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb dit op m'n Samsung TV uit 2018 met CI+ Module. Op NPO en SBS gewoon Dolby D audio maar op RTL niet, daar enkel PCM stereo.
Is dit nu zo geschakeld door Ziggo of wat?
"haperend-geluid-tijdens-reclameblokken-mediabox-xl"
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/haperend-geluid-tijdens-reclameblokken-mediabox-xl-33725/index10.html#post337920
"Zoals gezegd is nu inderdaad tijdelijk de Dolby feed verwijderd totdat er een permanente oplossing is gevonden. ... "

In ieder geval RTL 4-5-7-8 HD.
 
Laatst bewerkt:

ronvm

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
856
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Oké, dat wilde ik even weten...bedankt voor de info.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
16.252
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
typisch ziggo, 101 goeie manieren om mp2 stream prio 1 tegeven en ac3 prio2 maar nee ziggo haalt gewoon hele ac3 stream weg omdat gare Samsung er weer eens niet goed mee overweg kan, immers speelt dit alleen op de samsung tv's decoders etc etc als ik het zo allemaal lees.
 
Laatst bewerkt: