Geluidskwaliteit van nieuwe TV slecht

Convanderniet

Forum Gebruiker
Berichten
9
De geluidskwaliteit van mijn nieuwe Philips TV was bedroevend slecht.
Dit heb ik aan de verkoper gemeld en deze bood spontaan aan om hem om te ruilen maar van dit toestel was het net zo slecht.
Het klonk blikkerig en vooral de stemmen van de omroepsters klonken schel.
De verkoper adviseerde een soundbar maar zelfs hier klonken de schelle tonen in door en waren er niet uit te regelen.
Ik heb een Ziggo aansluiting met originele Ci-+ mode met Ziggo kaart.
Een vriend heeft in dezelfde maand een Samsung Q64T gekocht en die klinkt wel heel goed en daarom heb ik de verkoper van mijn TV kunnen overhalen om mijn Philips TV om te ruilen voir een Samsung Q64T.
Wat schetst mijn verbazing dat dit toestel bij mij weer net zo schel klinkt als de andere TV's!
Ik heb Ziggo hier over benaderd en zij zeggen dat na controle gebleken is dat mijn aansluiting in orde is.
Mijn vriend heeft een KP - abonnement, zou het daar aan kunnen liggen?
 
Weet niet of er verschil in geluid is met een module of een box. Heeft je vriend een box via KPN? Persoonlijk heb ik via m,n Nextbox aardig geluid via de tv. (LG Oled)
 
Laatst bewerkt:
Dit geeft niets met Ziggo te maken, want dan had je het bij jouw oude TV ook gemerkt.

Veel TV's staan standaard in de winkel mode, Beeld veel te helder, teveel contrast om de felle verlichting van een winkel te compenseren en ook vaak het geluid te schel en weinig lage tonen.
Duik in het beeld en geluid menu en stel het in zoals jij wil.
 
Het beeld is schitterend daar heb ik geen klachten over maar met alle instellingen van dit toestel krijg ik dat schelle geluid niet weg.
Het gekke is dat het hoofdzakelijk bij de commercieëlen is en vaak van uur tot uur verschilt.
Bij NPO1,2 en 3 en de Duitse zenders klinkt het veel beter.
De laatste tijd klinken de radiozenders ook erg schel.
Via Chromecast en YouTube klinkt het ook goed dus het moet via antenne aansluiting binnenkomen.
 
Loop de instellingen door met je vriend en zoek de verschillen.
 
Hallo Franz, die vriend heeft een KPN abonnement en ik vroeg mij af of daar het verschil zit want Ziggo is een glasvezel en KPN een koperen aansluiting.Beide TV's staan gewoon op de fabrieksinstelling.
Misschien wordt bij de glasvezel door Ziggo het geluid anders bewerkt?
 
Test eens zonder CI+ module. Is het dan niet, dan ligt het aan de CI+ module.

Als het aan het bewerken van het signaal van Ziggo zou liggen zouden we zowat allemaal een schel geluid hebben, wat niet het geval is
 
Hallo Franz, die vriend heeft een KPN abonnement en ik vroeg mij af of daar het verschil zit want Ziggo is een glasvezel en KPN een koperen aansluiting.Beide TV's staan gewoon op de fabrieksinstelling.
Misschien wordt bij de glasvezel door Ziggo het geluid anders bewerkt?
Tis precies andersom, maar daar zal het probleem niet liggen. Als je, zoals @Dynabite al aangaf, geen problemen met je Apps hebt,
dan zou het aan je kaartje kunnen liggen
 
Terug
Bovenaan