• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Geluidskwaliteit van nieuwe TV slecht

Topicstarter
Topicstarter
C

Convanderniet

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2021
Berichten
9
Ik had een heel goede soundbar gekocht maar zelfs daar hoorde ik die scherpe toon, het zit dus in het signaal dat via mijn antenne aansluiting binnenkomt want ik hoor het ook via mijn tuner/versterker.
Mijn oren zijn goed want niet alleen ik hoor het maar ook mijn kinderen en bezoekers.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.754
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wij lezen er hier eigenlijk nooit berichten over dit probleem.
Als het probleem in het signaal van Ziggo zit, dan alleen bij jou, of misschien jouw straat/wijk. Het is zeker geen algemeen probleem.
Dat is dan toch iets waar Ziggo naar moet kijken en oplossen
 

edwin.w

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
613
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik had een heel goede soundbar gekocht maar zelfs daar hoorde ik die scherpe toon, het zit dus in het signaal dat via mijn antenne aansluiting binnenkomt want ik hoor het ook via mijn tuner/versterker.
Mijn oren zijn goed want niet alleen ik hoor het maar ook mijn kinderen en bezoekers.
Maar weer niet bij NPO 1, 2 en 3 en de Duitse zenders, en ook niet bij Chromecast of YouTube.
Alleen maar bij de commerciële zenders (dus je bedoelt b.v. RTL en SBS ?) en bij de radiozenders.
Tenminste volgens je eigen bericht van maandag 16.39 uur dan.
Dan kan het toch nooit aan de TV of aan de soundbar liggen, als b.v. NPO 1, 2 en 3 het gewoon wél goed kunnen doen (op dezelfde TV en soundbar), en normaal goed geluid leveren ?! Al eens geprobeerd om de TV en de mediabox een keer helemaal te resetten (stroom er af, vijf minuten wachten, stroom er weer op) ? Andere HDMI poort van de TV uitgeprobeerd ?

Of sluit eens een externe DVD- of BluRay-speler aan op de TV, en kijk hoe het geluid dan is. Als het probleem zich niet voordoet met YouTube, bedoel je dan YouTube via een app op de smart-TV, via de ChromeCast of op een andere manier ?
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.930
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ik had een heel goede soundbar gekocht maar zelfs daar hoorde ik die scherpe toon, het zit dus in het signaal dat via mijn antenne aansluiting binnenkomt want ik hoor het ook via mijn tuner/versterker.
Mijn oren zijn goed want niet alleen ik hoor het maar ook mijn kinderen en bezoekers.

Als dit werkelijk zo is dan ligt het zeker aan de dynamiek in de ruimte en moet je dat oplossen!

Dit heeft niks met Ziggo te maken want iedereen in Nederland krijgt hetzelfde signaal. Er kan wel verschil zijn in het uitgestuurde volume van diverse apparaten maar ook zenders of reclame, de duitse zenders zijn bijv. allemaal dolby en als je het box niet hebt ingesteld om te downmixen kunnen die iets harder klinken dan de rest maar dat is niet schokkend.
 

edwin.w

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
613
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De topic-starter heeft volgens zijn eigen eerste bericht geen MediaBox, maar kijkt via een CI module. Staat de TV voor sommige zenders (met name de commerciële zenders, waar het probleem zich kennelijk alleen voordoet) soms op een andere geluidsinstelling ingesteld, dan voor de zenders waar er wel gewoon goed geluid is (NPO 1, 2, 3 en de Duitse zenders) ? Wordt er überhaupt wel echt naar de ontvangst via de CI-module gekeken, of per ongeluk misschien onbedoeld (eventueel alleen voor specifieke zenders) naar de FTA-zenders via de DVB-T ontvanger van de TV ?
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.930
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
De topic-starter heeft volgens zijn eigen eerste bericht geen MediaBox, maar kijkt via een CI module. Staat de TV voor sommige zenders (met name de commerciële zenders, waar het probleem zich kennelijk alleen voordoet) soms op een andere geluidsinstelling ingesteld, dan voor de zenders waar er wel gewoon goed geluid is (NPO 1, 2, 3 en de Duitse zenders) ? Wordt er überhaupt wel echt naar de ontvangst via de CI-module gekeken, of per ongeluk misschien onbedoeld (eventueel alleen voor specifieke zenders) naar de FTA-zenders via de DVB-T ontvanger van de TV ?

ja maar dat maakt niks uit, ook daar is het geluid niet anders.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

Convanderniet

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2021
Berichten
9
De topic-starter heeft volgens zijn eigen eerste bericht geen MediaBox, maar kijkt via een CI module. Staat de TV voor sommige zenders (met name de commerciële zenders, waar het probleem zich kennelijk alleen voordoet) soms op een andere geluidsinstelling ingesteld, dan voor de zenders waar er wel gewoon goed geluid is (NPO 1, 2, 3 en de Duitse zenders) ? Wordt er überhaupt wel echt naar de ontvangst via de CI-module gekeken, of per ongeluk misschien onbedoeld (eventueel alleen voor specifieke zenders) naar de FTA-zenders via de DVB-T ontvanger van de TV ?
Helaas ben ik niet zo technisch , ik weet niet hoe ik kan zien of ik een TV met DVB-T ontvanger heb.

Of sluit eens een externe DVD- of BluRay-speler aan op de TV, en kijk hoe het geluid dan is. Als het probleem zich niet voordoet met YouTube, bedoel je dan YouTube via een app op de smart-TV, via de ChromeCast of op een andere manier ?
Ik kijk programma's terug van NPO gemist via Chromecast en dat klinkt goed net als de filmpjes via de ingebouwde You Tube kanalen.

Maar weer niet bij NPO 1, 2 en 3 en de Duitse zenders, en ook niet bij Chromecast of YouTube.
Alleen maar bij de commerciële zenders (dus je bedoelt b.v. RTL en SBS ?) en bij de radiozenders.
Tenminste volgens je eigen bericht van maandag 16.39 uur dan.
Dan kan het toch nooit aan de TV of aan de soundbar liggen, als b.v. NPO 1, 2 en 3 het gewoon wél goed kunnen doen (op dezelfde TV en soundbar), en normaal goed geluid leveren ?! Al eens geprobeerd om de TV en de mediabox een keer helemaal te resetten (stroom er af, vijf minuten wachten, stroom er weer op) ? Andere HDMI poort van de TV uitgeprobeerd ?
Ik heb geen Mediabox maar een Ci-+ module met Ziggo kaart.
Zou een Mediabox het probleem kunnen oplossen, zijn daar andere instellingen mogelijk?
Er zit in CAI aansluiting een splitter maar die heb ik er al een keer uitgetrokken en de coax kabel voor de TV rechtstreeks op de CAI doos aangesloten maar dat maakte geen verschil.