Geheim nummer opeens zichtbaar voor anderen

Net met Ziggo gebeld:
anoniem bellen en geheim nummer zijn niet gekoppeld
via mijn ziggo kun wel geheim nummer zelf instellen maar anoniem bellen niet, ik heb gevraagd dit aan te passen
anoniem bellen is alleen in te stellen via contact met de helpdesk
de info hoe anoniem bellen te activeren via de helpdesk ontbreekt op de site, ik heb gevraagd dit aan te passen.
Conclusie van de medwerkster: ik heb weer wat geleerd
 
Schermafdruk 2019-06-18 11.12.53.jpg


En dan toch in detelefoongids terug te vinden
 
Wat heeft het dan voor zin om een geheim nummer te nemen?
Ons nummer staat niet in de gids, maar is wel lang gelden dat ik dat gecheckt heb.

update

heb net ff gecheckt, staat niet in de gids;
 
Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde probleem. Ik wil eigenlijk wel in de gids staan en heb dat ook ook ingesteld, maar ik vind mijn nummer juist niet terug in de digitale telefoongids.

Buiten Ziggo, kun je de vermelding ook bij "https://www.mijnnummervermelding.nl" instellen. Volgens mij is dit de dienst die de daadwerkelijke vermelding verwerkt. Zij moeten dit van Ziggo krijgen.

Via die website kun je ook je instellingen controleren. Vul het te controleren nummer in. Je wordt dan op dat nummer gebeld met een code die je op de website kunt invoeren. Daarna zie je de instellingen voor dat nummer. Ik zie b.v.:
Schermafbeelding 2019-06-18 om 12.59.19.png


Ik sta dus wel degelijk geregistreerd dat het nummer vermeld mag worden. Hier kun je de instellingen ook aanpassen. Ik had hier vorig jaar ook al eens gekeken, maar kreeg toen de melding dat dit via mijn eigen telefoonprovider moest.

Het is in elk geval zinvol om het hier ook eens te proberen want dit zit dichter bij de bron dan de instelling bij Ziggo. En je kunt het specificeren.

-----

Dit staat los van de nummervermelding bij een gesprek. Bij KPN kon je die vermelding ook éénmalig aan/uit zetten door eerst *31# te kiezen. Ik had nummervermelding altijd aan staan en als ik ergens heen belde waar ik anoniem wilde blijven, draaide ik dit ervoor.
Heeft Ziggo ook zo'n optie? Ik heb hr niets over gevonden op de website.
 
Laatst bewerkt:
Bij kpn kon je die vermelding ook éénmalig aan/uit zetten door eerst *21# te kiezen. Ik had nummervermelding altijd aan staan en als ik ergens heen belde waar ik anoniem wilde blijven, draaide ik dit ervoor.
Heeft Ziggo ook zo'n optie? Ik heb hr niets over gevonden op de website.
ja *31 staat wel ergens op de site. :P

LoveByte plaaste deze link:


 
Je kunt het volgens Ziggo ook zelf regelen, in Mijn Ziggo maar of dat ook goed werkt?.

Anoniem bellen standaard aan- of uitzetten
Direct Anoniem bellen aan- of uitzetten in Mijn Ziggo.
Log in op Mijn Ziggo

Ben je ingelogd? Klik op het tabblad Bellen.
Klik op Instellingen.

Bij de optie Geheim nummer kun je kiezen of je wel of niet in de telefoongids wil staan.

Klik vervolgens op Wijzigingen opslaan. Het duurt nu maximaal 24 uur voor je wijziging actief is.
dit heeft niks te maken met meezenden nr , maar of je wel of niet in de telefoongids wil staan.
 
@freewillie
Dat het in de praktijk anders werkt snap ik maar dat licht echt aan de omschrijving en begrippen die Ziggo gebruikt.
 
Ik keek zojuist bij 'Mijn Ziggo' Bellen instellingen en wat zie ik nu weer staan bij geheim nummer:

Je telefoonnummer is standaard opgenomen in de papieren en online telefoongids en op gespecificeerde facturen. Je nummer is ook opvraagbaar via telefonische inlichtingen. Wil je dit aanpassen?

Ik heb even gecheckt maar nummer is geheim dus ik snap niet waarom dit opeens niet meer bij 'Mijn Ziggo'staat.
De laatste keer dat ik checkte was toen mijn nummer opeens wel zichtbaar was voor anderen maar bij Bellen instellingen stond toen 'Geheim nummer' Dit hebben ze toen gecorrigeerd.
Het is me een zooitje daar bij Ziggo.
 
Terug
Bovenaan