StompyChar
Forum Gebruiker
- Berichten
- 2
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Gegroet,
Ik ben op dit forum terecht gekomen na een zoektocht op internet of er andere mensen waren die met hetzelfde probleem te maken hebben gekregen.
Het probleem is alsvolgt:
Ik ben nu ruim drie jaar klant van Ziggo sinds verhuizing.
Ik heb altijd hetzelfde pakket gehad: Internet Max 250 Mbps en TV Complete (zonder Ziggo Bellen)*
*Dit is na de gratis upgrade van snelheid.
Nu vond ik in mijn inbox een email van Ziggo dat ze mijn pakket gaan veranderen.
Normaliter lees ik Ziggo mails niet omdat het meestal gaat om series die ik niet kijk of een factuur die ik automatish laat afschrijven dus dat deze verandering via mail word doorgegeven en niet even telefonish of via een duidelijkere medium is ook een beetje vreemd, maar het is ook gewoon aan mij om de mails te lezen dus net zo goed mijn schuld.
De mail echter leest dat Ziggo pakketen wil opschonen en dat er besloten is om wat ik heb te veranderen.
Waardoor ik dus van 250/25 naar 400/40 geupgrade word en daar €4,50 per maand extra voor moet gaan betalen.
Het pakket zou vanaf 21 Februari automatish aan gaan.
Mijn verontwaardiging is behoorlijk groot, kunnen ze dat zomaar?
Ik heb een contract afgesloten voor x product met x specificaties; kunnen ze die zomaar veranderen of verwijderen en mij forceren het te gaan gebruiken of zelfs activeren zonder mijn instemming?
Met die vragen heb ik de Ziggo klantenservice gebeld en daar werd mij warm gemaakt dat het sneller internet is en wie wil dat nu niet.
Toen ik aangaf dat in een normaal huishouden zelfs mijn huidige 250/25 eigenlijk te veel is tenzei je ECHT veel download of actief streamt werd het een beetje stil aan de andere kant.
Ik gaf aan dat ik bedraad op de router zit, dus qua snelheid het wel zou halen, maar dat er in de mail en de klantenservice medewerker uitleg niks werd verteld over het feit dat 2,4GHz Wifi toch echt een bepaald limiet heeft, niet iedereen heeft apparaten die 5GHz ondersteunt.
Ik werd in de wacht gezet en even later kreeg ik haar weer aan de telefoon, Ik zou als ik niet geupgrade wil worden natuurlijk ook downgraden.
Ik zou teruggezet kunnen worden op een 200/20 connectie, maar ik zou wel een aantal zenders verliezen.
Daar tegenover zou mijn rekening €4,- minder worden.
Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik daar maar eens even over na moest gaan denken, en vandaar dat ik hier nu ben.
--
- Kan Ziggo zomaar hun contract met mij veranderen en mij forceren meer te gaan betalen voor iets wat ik niet wil?
- Waarom kan Ziggo hun huidige pakket met mij niet doorzetten totdat ik zelf een verandering wil?
Bedankt voor het lezen.
Ik ben op dit forum terecht gekomen na een zoektocht op internet of er andere mensen waren die met hetzelfde probleem te maken hebben gekregen.
Het probleem is alsvolgt:
Ik ben nu ruim drie jaar klant van Ziggo sinds verhuizing.
Ik heb altijd hetzelfde pakket gehad: Internet Max 250 Mbps en TV Complete (zonder Ziggo Bellen)*
*Dit is na de gratis upgrade van snelheid.
Nu vond ik in mijn inbox een email van Ziggo dat ze mijn pakket gaan veranderen.
Normaliter lees ik Ziggo mails niet omdat het meestal gaat om series die ik niet kijk of een factuur die ik automatish laat afschrijven dus dat deze verandering via mail word doorgegeven en niet even telefonish of via een duidelijkere medium is ook een beetje vreemd, maar het is ook gewoon aan mij om de mails te lezen dus net zo goed mijn schuld.
De mail echter leest dat Ziggo pakketen wil opschonen en dat er besloten is om wat ik heb te veranderen.
Waardoor ik dus van 250/25 naar 400/40 geupgrade word en daar €4,50 per maand extra voor moet gaan betalen.
Het pakket zou vanaf 21 Februari automatish aan gaan.
Mijn verontwaardiging is behoorlijk groot, kunnen ze dat zomaar?
Ik heb een contract afgesloten voor x product met x specificaties; kunnen ze die zomaar veranderen of verwijderen en mij forceren het te gaan gebruiken of zelfs activeren zonder mijn instemming?
Met die vragen heb ik de Ziggo klantenservice gebeld en daar werd mij warm gemaakt dat het sneller internet is en wie wil dat nu niet.
Toen ik aangaf dat in een normaal huishouden zelfs mijn huidige 250/25 eigenlijk te veel is tenzei je ECHT veel download of actief streamt werd het een beetje stil aan de andere kant.
Ik gaf aan dat ik bedraad op de router zit, dus qua snelheid het wel zou halen, maar dat er in de mail en de klantenservice medewerker uitleg niks werd verteld over het feit dat 2,4GHz Wifi toch echt een bepaald limiet heeft, niet iedereen heeft apparaten die 5GHz ondersteunt.
Ik werd in de wacht gezet en even later kreeg ik haar weer aan de telefoon, Ik zou als ik niet geupgrade wil worden natuurlijk ook downgraden.
Ik zou teruggezet kunnen worden op een 200/20 connectie, maar ik zou wel een aantal zenders verliezen.
Daar tegenover zou mijn rekening €4,- minder worden.
Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik daar maar eens even over na moest gaan denken, en vandaar dat ik hier nu ben.
--
- Kan Ziggo zomaar hun contract met mij veranderen en mij forceren meer te gaan betalen voor iets wat ik niet wil?
- Waarom kan Ziggo hun huidige pakket met mij niet doorzetten totdat ik zelf een verandering wil?
Bedankt voor het lezen.