Geforceerde verandering van pakket en kosten

StompyChar

Forum Gebruiker
Berichten
2
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Gegroet,

Ik ben op dit forum terecht gekomen na een zoektocht op internet of er andere mensen waren die met hetzelfde probleem te maken hebben gekregen.
Het probleem is alsvolgt:

Ik ben nu ruim drie jaar klant van Ziggo sinds verhuizing.
Ik heb altijd hetzelfde pakket gehad: Internet Max 250 Mbps en TV Complete (zonder Ziggo Bellen)*
*Dit is na de gratis upgrade van snelheid.

Nu vond ik in mijn inbox een email van Ziggo dat ze mijn pakket gaan veranderen.
Normaliter lees ik Ziggo mails niet omdat het meestal gaat om series die ik niet kijk of een factuur die ik automatish laat afschrijven dus dat deze verandering via mail word doorgegeven en niet even telefonish of via een duidelijkere medium is ook een beetje vreemd, maar het is ook gewoon aan mij om de mails te lezen dus net zo goed mijn schuld.

De mail echter leest dat Ziggo pakketen wil opschonen en dat er besloten is om wat ik heb te veranderen.
Waardoor ik dus van 250/25 naar 400/40 geupgrade word en daar €4,50 per maand extra voor moet gaan betalen.
Het pakket zou vanaf 21 Februari automatish aan gaan.

Mijn verontwaardiging is behoorlijk groot, kunnen ze dat zomaar?
Ik heb een contract afgesloten voor x product met x specificaties; kunnen ze die zomaar veranderen of verwijderen en mij forceren het te gaan gebruiken of zelfs activeren zonder mijn instemming?

Met die vragen heb ik de Ziggo klantenservice gebeld en daar werd mij warm gemaakt dat het sneller internet is en wie wil dat nu niet.
Toen ik aangaf dat in een normaal huishouden zelfs mijn huidige 250/25 eigenlijk te veel is tenzei je ECHT veel download of actief streamt werd het een beetje stil aan de andere kant.
Ik gaf aan dat ik bedraad op de router zit, dus qua snelheid het wel zou halen, maar dat er in de mail en de klantenservice medewerker uitleg niks werd verteld over het feit dat 2,4GHz Wifi toch echt een bepaald limiet heeft, niet iedereen heeft apparaten die 5GHz ondersteunt.

Ik werd in de wacht gezet en even later kreeg ik haar weer aan de telefoon, Ik zou als ik niet geupgrade wil worden natuurlijk ook downgraden.
Ik zou teruggezet kunnen worden op een 200/20 connectie, maar ik zou wel een aantal zenders verliezen.
Daar tegenover zou mijn rekening €4,- minder worden.

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik daar maar eens even over na moest gaan denken, en vandaar dat ik hier nu ben.

--

- Kan Ziggo zomaar hun contract met mij veranderen en mij forceren meer te gaan betalen voor iets wat ik niet wil?
- Waarom kan Ziggo hun huidige pakket met mij niet doorzetten totdat ik zelf een verandering wil?

Bedankt voor het lezen.
 
Net zoals telefoonproviders kunnen ook de kabelboeren éénzijdig de contractvoorwaarden aanpassen. Kijk maar eens goed in de voorwaarden behorend bij je contract. Dit is al jaren een doorn in het oog van consumenten/organisaties.
 
Er zal vast wel ergens in de algemene voorwaarden staan dat ze abonnementen kunnen aanpassen.
Het is ook niet nieuw, deze klachten lees je toch echt wel vaker.
Ze passen het wel altijd zo aan dat je meer kwijt bent....
Maar als je zoals nu zelf actie onderneemt kan je weer minder kwijt zijn.
 
internetsnelheid heeft niets met tv-abonnement te maken, dus volgens mij raak je helemaal geen tv-zenders kwijt.
tv-complete en internet complete (200/20) zonder telefoon kost 63,50 p/m
wat betaal je dan nu per maand?
 
Net zoals telefoonproviders kunnen ook de kabelboeren éénzijdig de contractvoorwaarden aanpassen. Kijk maar eens goed in de voorwaarden behorend bij je contract. Dit is al jaren een doorn in het oog van consumenten/organisaties.
Dat heb ik nooit geweten, dat is toch echt inderdaad iets waar mensen zich behoorlijk in kunnen verslikken.


Er zal vast wel ergens in de algemene voorwaarden staan dat ze abonnementen kunnen aanpassen.
Het is ook niet nieuw, deze klachten lees je toch echt wel vaker.
Ze passen het wel altijd zo aan dat je meer kwijt bent....
Maar als je zoals nu zelf actie onderneemt kan je weer minder kwijt zijn.
Ik laat dit zeker niet zomaar gebeuren, maar ik wilde me wel laten informeren voordat ik beslissingen ging maken of dingen ging zeggen waar ik niets van af wist.

Helaas mogen ze dat.

Van forceren meer te gaan betalen voor iets dat je niet wil is natuurlijk geen sprake, je kunt immers downgraden of kosteloos opzeggen.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-...sie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Forceren is het wellicht niet, maar zo voelt het wel.
Of meer betalen voor meer snelheid die je niet wilt of nodig hebt, of terug in snelheid en minder zenders.

internetsnelheid heeft niets met tv-abonnement te maken, dus volgens mij raak je helemaal geen tv-zenders kwijt.
tv-complete en internet complete (200/20) zonder telefoon kost 63,50 p/m
wat betaal je dan nu per maand?
Het is een ander pakket waar ik naar gedowngrade zou worden, volgens de klantenservice medewerkster houd dat ook minder zenders in.
 
Vaak krijg je dan wel de gelegenheid aangeboden om met onmiddellijke ingang je contract op te zeggen. Maar ja, daar schiet je ook vaak niets mee op. Jaren geleden met mijn 1e telefoonabonnement bij Debitel ( later opgeslokt door KPN ) kreeg ik ook met zo'n eenzijdige contract/aanpassing te maken. 75minuten bellen voor 1 euro werd opeens 4,75 en dan blijkt dat dat allemaal gewoon mag, staat in de voorwaarden.

Bij Ziggo heb ik mij nooit gewaagd aan uitgebreide TV pakketten en neem uitsluitend internet af met daarbij hun standaard TV pakket en ben ik klaar voor 39,95 Ik heb dus ook geen mediabox of kaart in mijn TV. en kan uitsluitend de vrije TV kanalen ontvangen. Groetjes
 
Mijn verontwaardiging is behoorlijk groot, kunnen ze dat zomaar?
Ik heb een contract afgesloten voor x product met x specificaties; kunnen ze die zomaar veranderen of verwijderen en mij forceren het te gaan gebruiken of zelfs activeren zonder mijn instemming?

Ja...

Algemene Voorwaarden -> Artikel 7 Wijziging Klantgegevens, Abonnement, Algemene Voorwaarden en Diensten

Lid 3. Ziggo kan de Algemene Voorwaarden, de Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen wijzigen. Ziggo maakt zulke wijzigingen minimaal één maand voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.

Lid 4. Als een wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt via de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.
 
Terug
Bovenaan