• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

geen uitgaande Ziggo mail op Tablet


Status
Niet open voor verdere reacties.

Liguster11

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Berichten
2
Hoi,
Sinds kort heb ik een Medion Lifetab tablet. Ik heb daar een account op aangemaakt waarmee ik ziggo mail kan ophalen en versturen. Mail ophalen gaat prima, maar ik kan niks versturen. Ik gebruik de volgende instellingen voor uitgaande mail:
SMTP server: smtp.ziggo.nl
beveiligingstype: TLS
poort 587
aanmelden vereist aangevinkt, en mijn mailadres en wachtwoord ingevuld.
(Instellingen gehaald van de ziggo website, bij instelingen voor smartphones en tablets)
Deze instellingen worden geaccepteerd, maar vervolgens lukt het me niet om mail te versturen. Berichten blijven in Postvak uit staan, en als ik aangeef verstuur bericht krijg ik de melding "Verbindingsfout (Ziggo Mail)".
Iemand suggesties? Vast bedankt!
 

Milka

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2011
Berichten
20
Uitgaande post : smtp.ziggo.nl of mail.home.nl
Poort : 25

Aanmelden vereist moet uitstaan want je hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig.
Aanmelden is namelijk alleen nodig voor het binnen halen van de emails.

Het kan zijn dat je de emails in postvak uit moet verwijderen omdat deze aangemaakt zijn met de verkeerde instellingen.

Heb in in de instellingen gekeken van mijn iPhone en iPad en gebruik voor het verzenden van de emails alleen mail.home.nl en poort 25.
Overige gegevens zijn niet ingevuld of staan uit.
Als 2e mailserver heb ik smtp.ziggo.nl en poort 25.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Aanmelden vereist moet uitstaan want je hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig.
Aanmelden is namelijk alleen nodig voor het binnen halen van de emails.
Je kunt beter wel de instellingen gebruiken die op de ziggo website staan genoemd, dus met inloggen en poort 587. Dan kun je mail versturen via elke internet verbinding. Wanneer je niet inlogt en poort 25 gebruikt, dan kun je alleen mail versturen indien je via een ziggo internet verbinding werkt. Wanneer je je tablet of smartphone via een g3 verbinding gebruikt bijvoorbeeld, of via een openbaar wifi netwerk kun je dan geen mail versturen.
 

Milka

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2011
Berichten
20
Je kunt beter wel de instellingen gebruiken die op de ziggo website staan genoemd, dus met inloggen en poort 587. Dan kun je mail versturen via elke internet verbinding. Wanneer je niet inlogt en poort 25 gebruikt, dan kun je alleen mail versturen indien je via een ziggo internet verbinding werkt. Wanneer je je tablet of smartphone via een g3 verbinding gebruikt bijvoorbeeld, of via een openbaar wifi netwerk kun je dan geen mail versturen.
Ik gebruik alleen de inkomende mail (Ziggo) want onderweg gaat alles via iCloud (Apple) of Gmail.
Op het werk kan ik gewoon mail versturen omdat we daar een Ziggo aansluiting hebben.

Ander grote voordeel van iCloud of Gmail is IMAP.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Free SMTP Server is a SMTP server program for Windows that lets you send email messages directly from your computer.
Als dat al een goed idee zou zijn gaat dat zeker niet werken aangezien Ziggo poort 25 uitgaand blokkeert.

@milka:
Wanneer kun je met je ipad geen mail versturen en wanneer wel ? Op je werkt gaat het wel schreef je, maar op je Wifi thuis dus niet en ook via G3 niet ? Of alleen via G3 niet ?

Is het misschien mogelijk dat je G3 provider poort 587 blokkeert ??
 

pr123

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Berichten
685
3G of Wifi

Ingrid

het je dit probleem bij Wifi of 3G
Als het om 3G gaat, dan moet je de uitgaande email instellingen van je provider gebruiken en niet die van Ziggo

Server voor uitgaande e-mail:
Meestal lukt het iedereen wel om de mailbox zover in te stellen in de mobiele telefoon dat het ontvangen van e-mail mogelijk is. Het verzenden van e-mail is echter vaak problematisch. Dit komt omdat mensen vaak als uitgaande mailserver de SMTP server van hun internet provider of van hun mailbox gebruiken. In vrijwel alle gevallen werkt dit niet.

Om te voorkomen dat iedereen ter wereld gebruik kan maken van een SMTP server van een bepaalde internet provider, stellen internet providers de server zo in dat alleen eigen klanten vanaf het eigen netwerk e-mail kunnen versturen via de SMTP server. Ziggo klanten kunnen dus gebruik maken van de SMTP server van Ziggo zolang zij via het Ziggo netwerk verbinding maken.

Nederlandse providers:
KPN, Hi en Simyo: smtp.kpnplanet.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Orange: smtp.orange.nl
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl

Daarnaast gebruik je het wachtwoord van de provider en niet die van Ziggo
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
het je dit probleem bij Wifi of 3G
Als het om 3G gaat, dan moet je de uitgaande email instellingen van je provider gebruiken en niet die van Ziggo
Op zich heb je gelijk en het lijstje is een handige naslag !

Maar als je zowel G3 als WiFi gebruikt is het meestal juist niet handig om je G3 provider als smtp-verzender te gebruiken omdat als je via WiFi werkt je meestal weer geen smtp kunt versturen via die smtp-servers omdat ze alleen verkeer accepteren vanaf hun eigen (G3) netwerk en verder omdat veel ISP's uitgaande verbindingen naar poort 25 alleen naar hun eigen smtp server toestaan.

Daarom is het gebruik van poort 587 met beveiligde smtp juist zo handig. Dan kun je voor smtp verkeer altijd de smtp-server van Ziggo gebruiken, onafhankelijk van welke verbinding (G3 of WiFi) je gebruikt. Dat werkt bij mij prima en ik snap ook niet waarom het bij "Milka" niet werkt. De enige mogelijkheid die ik nu kan bedenken is dat de G3 provider poort 587 blokkeert. Of toch een configuratie foutje met username/wachtwoord.
 

Guppy

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
3
ik heb hetzelfde probleem als Ingrid.
de mails komen wel binnen maar gaan er niet uit.
- smtp.home.nl
- beveiliging: geen
- Poort 587

Als ik het vinkje 'uit' zet, gaan de mails er niet uit en als ik weer bij de instellingen kijk staat het vinkje weer 'aan'.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
ik heb hetzelfde probleem als Ingrid.
de mails komen wel binnen maar gaan er niet uit.
- smtp.home.nl
- beveiliging: geen
- Poort 587
Beveiliging moet wel aan staan, zie deze pagina en dan stap 9 (Voor een Ipad).

Mocht je een android tablet gebruiken dan moet je bij beveiliging invullen dat je wel SSL/TLS wilt gebruiken, dus beveiliging moet niet op 'geen' staan. Zie ook deze pagina voor algemene info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.