• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen uitgaande e-mail


highfives@

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2019
Berichten
1
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als klant van tele-2 heb ik een modem van tele-2 en een e-mail-adres van tele-2, en gebruik ik Outlook 2010 voor de mail. Alles werkte goed maar wel langzaam.
Onlangs heb ik "Alles in 1" met dus een connexbox als modem, mijn PC zojuist aangesloten op de connexbox en alles lijkt te werken behalve dat ik geen e-mail kan verzenden.
De SystemAdministrator meldt: Server error: '554 5.7.1 <ip-213-127-126-241.ip.prioritytelecom.net[213.127.126.241]>: Client host rejected: Access denied'
Ik heb nog steeds een abb. bij tele-2 en dus een werkend e-mail-adres van tele-2.
Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is en hoe ik (een leek) dit kan oplossen?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.161
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als tele-2 geen mail beveiliging in de vorm van SPF gebruikt, kun je voor verzenden ook de smtp server van Ziggo gebruiken, zoals boven aangegeven. (Edit: tele2 gebruikt een spf beveiliging, waardoor je mail een hogere spamscore krijgt als je het via ziggo gaat versturen)

Beter is het om de smtp server van tele-2 te blijven gebruiken. Ziggo (en veel andere providers) blokkeren verkeer dan via poort 25 naar een ander netwerk gaat. Dit om spam vanuit hun netwerk tegen te gaan.

De beveiligde poorten 465 en 587 worden normaal niet geblokkeerd. Die zou ik bij tele-2 gaan gebruiken. En als zij die beveilgde poorten niet ondersteunen zou ik direct stoppen met hun mail.

Via poort 465 en 587 moet je een verbinding via je account laten lopen. Via poort 25 kan vaak iedereen zonder wachtwoord mail versturen, waardoor die interessant voor spammers is.
 
Laatst bewerkt:

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.161
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Tele 2 geeft dit aan
Knipsel.PNG
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.956
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Probeer het eens met de volgende instellingen:

Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl
Poort uitgaande e-mail: 587
Selecteer de optie: Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Tele 2 geeft dit aan…
Dat is een absoluut fout advies van tele2. Bijkbaar hebben ze geen verstand van mail protocollen. Zoals eerder geschreven hebben ze een spf beleid ingesteld op hun domeinnaam. Ontvangende providers controleren dan of het afzender IP in hun lijst voorkomt:

"v=spf1 include:mailplus.nl include:_spf_mx.solvinity.com include:spf.flowmailer.net include:spf1.tripolis.com include:spf2.tripolis.com ip4:212.247.154.0/23 ip4:212.247.156.0/27 ip4:94.103.21.49 ip4:94.103.21.65 ip4:193.12.60.45 ip4:193.12.60.46 ip4:193.1" "2.60.47 ip4:193.12.60.48 ip4:62.58.50.82 ip4:82.215.18.0/28 ip4:82.215.18.96/28 ~all"
Daar zit geen Ziggo IP adres tussen. Als er op het eind "-all" had gestaan, dan zou alle mail direct geweigerd worden door veel ontvangers. Nu staat er "~all". Dat blokkeert niet direct, maar wordt wel in de spamberekening meegenomen. Dit verhoogt dus de kans dat de mail in een spammap terecht komt.

De enige goede oplossing is hun smtp server te blijven gebruiken zodat de mail van hun IP adressen blijft komen of naar een echte mailprovider over te stappen waar je wel goed advies krijgt.