• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen toewijzing ip adres aan apparaat


Status
Niet open voor verdere reacties.

Heisa

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
272
Sinds een dag of 3 heb ik problemen met het toewijzen van een ip adres aan 1 of meerdere apparaten waarmee ik daarvoor geen problemen had. Het betreft 2 ipad airs en 3 iphones. Allemaal werkte ze tegelijkertijd met het internet tot 3 dagen geleden. Ik krijg dan alleen een dns code te zien maar kan dus niet het internet op, email ontvangen of de krant downloaden. Ik krijg dan de opmerking dat hij de server niet vind, dit terwijl hij wel een blauw vinkje achter de naam van het betreffende net werk zet. Ga ik via de hotspot van mijn telefoon dan krijgt het apparaat wel een ip adres en werkt alles goed. Diverse malen met Ziggo contact gehad, die diverse dingen uitgeprobeerd hebben zoals moden (ubee) terug naar fabrieksinstelling, reset router gedeelte etc etc. Niets helpt. Ik kan mij herinneren dat een hele tijd geleden er ook eens een discussie is geweest op dit forum waarin werd gesteld dat de ipadressen op waren en dat was via een handeling te omzeilen. Ik weet alleen niet meer het hoe en wat daar van. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? In ieder geval zal Ziggo mij een nieuw modem toesturen in de hoop dat het daarmee opgelost is maar ik heb mijn twijfels.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
704
Gebied
fZiggo
heb je een ander apparaat dat een dhcp uitdeelt? een cisco tv-decoder aangesloten op utp? die mag er dus niet in.!

ber.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heisa

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
272
heb je een ander apparaat dat een dhcp uitdeelt? een cisco tv-decoder aangesloten op utp? die mag er dus niet in.!

ber.
Deze problemen heb ik sinds 3 dagen terwijl er niets is veranderd qua apparaten en dergelijke. Probleem verscheen plotseling. Vanmorgen herstel netwerkinstellingen gedaan op de ipad en het modem gereset en wat gebeurd? Nu wel wifi op mijn ipad air maar niet meer op de telefoon! lijkt wel of er een limiet op het aantal wifi gebruikers zit (hetgeen overigens door Ziggo ontkend wordt!)
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.142
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Zit je misschien in een gebied waar de IPv6 aan het uitrollen zijn? Dat zou niet mogen uitmaken, maar wie weet. (Dat moet je in de router kunnen zien).

Overigens is er echt wel een limiet aan het aantal gelijktijdige gebruikers op de Wifi. Standaard zijn dat 60#, omdat dat het maximaal aantal IP adressen is wat uitgedeeld wordt. En je kunt dit in de settings naar ±253 verhogen.

Verder kan er nog een 2e limiet op zitten. Bij mijn Airport is dat 50 gebruikers. Of de Ziggo router dat doet weet ik niet, maar het zal in elk geval ook een flink getal zijn waar je thuis niet snel tegen aan loopt.

#: Ervan uitgaande dat je alle apparaten op DHCP laat staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Plunder

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
94
Heb je toevallig een Cisco router van Ziggo gekregen? Die heeft af en toe wel de neiging om geen IP adressen meer uit te delen. Even rebooten en het is weer voor enige tijd opgelost.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heisa

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
272
Zit je misschien in een gebied waar de IPv6 aan het uitrollen zijn? Dat zou niet mogen uitmaken, maar wie weet. (Dat moet je in de router kunnen zien).

Overigens is er echt wel een limiet aan het aantal gelijktijdige gebruikers op de Wifi. Standaard zijn dat 60#, omdat dat het maximaal aantal IP adressen is wat uitgedeeld wordt. En je kunt dit in de settings naar ±253 verhogen.

Verder kan er nog een 2e limiet op zitten. Bij mijn Airport is dat 50 gebruikers. Of de Ziggo router dat doet weet ik niet, maar het zal in elk geval ook een flink getal zijn waar je thuis niet snel tegen aan loopt.

#: Ervan uitgaande dat je alle apparaten op DHCP laat staan.
Belachelijk maar helaas wel waar.
vanmiddag had ik weer op alle apparaten verbinding en dus ook een ip adres!!
Ik begrijp er dus niks meer van en wacht af hoelang dit weer goed gaat.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heisa

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
272
Belachelijk maar helaas wel waar.
vanmiddag had ik weer op alle apparaten verbinding en dus ook een ip adres!!
Ik begrijp er dus niks meer van en wacht af hoelang dit weer goed gaat.
Niet te geloven!! Nu is het probleem er weer! Geen ip adres op mijn telefoon nu terwijl ik dat het hele weekend wel gehad heb! Iemand een idee??
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.348
Niet te geloven!! Nu is het probleem er weer! Geen ip adres op mijn telefoon nu terwijl ik dat het hele weekend wel gehad heb! Iemand een idee??
Kijk eens in het menu van je modem hoeveel ip-adressen er al uitgegeven zijn en of je het MAC adres van de apparaten die 'niet willen' kunt terugvinden.

Krijgen die apparaten wel een wifi verbinding met jouw eigen modem/router ?
En zo ja, kunnen ze dan wel in het menu van het modem kijken ?

Het kan ook "gewoon" een wifi probleem zijn bijvoorbeeld en geen DNS probleem. Als je het modem reboot, werkt het dan wel weer ?
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heisa

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
272
Hallo Cees,
bedankt voor je reactie.
"Kijk eens in het menu van je modem hoeveel ip-adressen er al uitgegeven zijn en of je het MAC adres van de apparaten die 'niet willen' kunt terugvinden". Hoe doe ik dit bij een UBEE modem?
Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik (of die van mijn vrouw) dan krijgen alle apparaten een ip adres.
"En zo ja, kunnen ze dan wel in het menu van het modem kijken ?"
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoeld en/of hoe dat dan eventueel zou kunnen.
Als ik het modem reboot en eerst het netwerk op de telefoon laat vergeten dan doet de telefoon het evengoed niet. Hij laat me dan wel inloggen op het netwerk en geeft zelfs een blauw vinkje als bevestiging van wifi ontvangst maar geeft geen ip adres etc. (en ik kan dus niet internetten, email ontvangen etc)
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.348
Hallo Cees,
bedankt voor je reactie.
"Kijk eens in het menu van je modem hoeveel ip-adressen er al uitgegeven zijn en of je het MAC adres van de apparaten die 'niet willen' kunt terugvinden". Hoe doe ik dit bij een UBEE modem?
Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik (of die van mijn vrouw) dan krijgen alle apparaten een ip adres.
"En zo ja, kunnen ze dan wel in het menu van het modem kijken ?"
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoeld en/of hoe dat dan eventueel zou kunnen.
Als ik het modem reboot en eerst het netwerk op de telefoon laat vergeten dan doet de telefoon het evengoed niet. Hij laat me dan wel inloggen op het netwerk en geeft zelfs een blauw vinkje als bevestiging van wifi ontvangst maar geeft geen ip adres etc. (en ik kan dus niet internetten, email ontvangen etc)
Je kunt in het menu komen van je modem via http://192.168.178.1 als je een modem met ingebouwde router hebt. Daar kun je in de menu's meer info vinden over uitgedeelde ip-adressen e.d.

Of gebruik je een eigen router ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.