• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Geen stabiel wifi. TP-Link TL WDR4300 - UBEE modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cnillis

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Berichten
2
Beste forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig. Twee dagen geleden heb ik een TP-link router gekocht, model WDR4300 (beste koop van consumentenbond) en deze aan het UBEE modem aangesloten. Ziggo heeft het UBEE kastje op de modem stand gezet, ipv modem/router, om verstoring met mijn nieuwe router te voorkomen.
Ik heb deze losse router gekocht omdat het wifi signaal van het UBEE modem niet stabiel was en sterk wisselde in signaalsterkte. De internetverbinding viel zelfs uit als ik met mijn laptop op 2 m van het UBEE modem zat.

Met de nieuwe TP link router gaat het iets beter, deze heeft een sterker signaal, maar nog steeds valt het wifi regelmatig uit. Met inSSIDer heb de signaalsterke een poosje gevolgd. Als het wifi goed werkt hangt het 2.4 ghz signaal tussen de 10-35 en het 5 ghz signaal stabiel tussen 45-50. (gemeten op 3 meter afstand tussen laptop en router in de woonkamer) Wanneer het wifi wegvalt is het 5 ghz signaal verdwenen en het 2.4 ghz signaal springt elke seconde van 35 naar 70 en valt ook af en toe weg.

Het enige wat helpt is de router resetten.

Instellingen van router:
2.4ghz op 40 mhz signaal, kanaal op auto.
5 ghz op 40 mhz, kanaal op auto.

Een ziggo monteur is al langsgeweest en heeft een breedbandversterker in de meterkast gemonteerd op de hoofdaansluiting.

Wat moet ik doen op er voor de zorgen dat ik niet 5x per dag de router moet resetten???? Ik word er helemaal gek van dat ik het niet aan de praat krijg. Ziggo helpdesk geeft alleen aan dat het modem goed werkt en dat er zogenaamd een verbindingsprobleem tussen modem en router is.

Graag tips en hulp!!!
 

DvV

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
3
Goedenavond,

Omruilen lijkt me niet nodig.

Ik gebruik dit type router ook, sinds vandaag.
Ben meer dan tevreden. Met die rommel van Ziggo zelf, haalde ik draadloos maximaal 75 Mbps down.
Nieuwe router aangesloten, instellingen niet gewijzigd, alleen de quick setup uitgevoerd en heb nu (geloof het of niet) een downloadsnelheid van 152 Mbps en een uploadsnelheid van 17 Mbps.

Het modem kan er wat mij betreft nog mee door, maar het draadloze verhaal in dat stuk Ubee-ellende is echt dramatisch.

Ontzettend veel contact gehad met de helpdesk en Ziggo service - (het is me geen '+' waard)
Afschepen dat kunnen ze!

"Alle instellingen staan goed en bedraad heeft u de goede snelheid. Wij garanderen geen snelheden als u gebruik maakt van wifi. Misschien als u een router achter het modem plaatst dat het iets beter wordt, maar ik denk het niet. Het ligt aan uw huis."

Als je wilt kan ik je mijn instellingen geven en hopelijk lost dat ook jouw probleem op.

Laat maar wat weten.

Gr,
Dennis

P.S. Ziggo heeft het de Ubee niet op "modem stand" gezet nij mij.
 

huh??

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
53
Kijk waar je de minste verstoring van kanalen hebt, en zet het zendkanaal van je router VAST op dat kanaal.
 

migroen

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
1.457
Als je zoekt op deze router en Wifi dan kom je o.a tegen dat je onderstaand kan uitzetten wat bij sommige de oplossing is.

IGMP Proxy in Network/LAN menu

Kijk ook bij de fabrikant of er mogelijk nieuwe firmware te downloaden is.
https://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WDR4300#down

Indien mogelijk test ook eens op 20 mhz ipv 40 mh.
Kijk ook naar de sterkte van het signaal. Meestal kun je instellen hoeveel dBm je wilt uitzenden.

Sommige zetten deze op vol vermogen maar werkt vaak ook tegengesteld. Door dit wat de verlagen krijg je een een beter signaal dan op vol vermogen.

Werkt dat allemaal niet dan router omruilen voor een andere merk of type
Of bv als je technische kennis hebt kun je kijken of je met OpenWRT een stabielere verbindingen kan krijgen.

Let wel dat je router stuk kan gaan als je dat niet op de juiste manier doet dus beter alleen doen als je weet wat je doet.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cnillis

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Berichten
2
inmiddels lijkt de TP-link router wel beter te werken. De snelheid is nu steeds tegen de 30 mbps via speedtest.net.

Alleen af en toe valt het signaal weg. (ongeveer 1x per dag) De 5ghz band komt dan niet meer terug, de 2.4ghz wel, maar verbinding maken is niet mogelijk. Dus raar...

Het enige wat helpt is de router resetten.

Ik ga proberen DD-WRT erop te zetten, ben benieuwd of dat meteen tot verbetering leidt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.