• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Geen Push/notificaties thuis


wihu61

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2019
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hallo,

sinds een paar maanden ontvang ik geen push-notificaties meer, tenzij ik de telefoon (Motorola G6 plus) actief gebruik. Dus Whatsapp, Gmail, Wordfeud enz. moet ik openen om te zien of er iets is binnengekomen. Als ik WiFi uitschakel en Dataverbinding aanzet komen de push notificaties wél binnen. Maak ik gebruik van een andere wifi/verbinding buitenshuis heb ik ook geen probleem. Ik KAN niet anders concluderen dat het iets met het modem te maken heeft.

De Ziggo helpdesk blijft beweren dat dit niet aan het modem ligt, maar een reset naar fabrieksinstellingen heeft vervolgens ook niet geholpen, en verder dan dit soort oplossingen komt men blijkbaar ook niet.

Ik lees op dit forum regelmatig dat men een ander modem krijgt, en dat dat de oplossing is. Uiteraard zou ik dit ook willen proberen. Geen probleem om mijn huidige modem (Technicolor TC 7210.Z) terug te sturen.

groeten, HW
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.772
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
En je krijgt die pushnotificaties wel op 3G/4G?

Lijkt me overigens bijzonder vreemd dat je door je modem geen pushnotifcaties krijgt. Lijkt mij gewoon aan de meldingsinstellingen van je telefoon te liggen.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

wihu61

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2019
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Zoals ik al schreef: alleen bij mij thuis, ergens anders niet. Telefooninstellingen zijn dus OK, nog gecheckt met Motorola helpdesk
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.415
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je kunt het natuurlijk niet met een ander modem checken, dus ik zou ff doordrammen bij de hd voor een ander modem (connectbox)
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.772
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Dan weet ik het niet... (lees: geen zin en tijd om hier verder op in te gaan).
Hopen dat het spoedig opgelost wordt voor je!
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.415
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Weer azijn gedronken CS ? ;)
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.772
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Nee. Gewoon geen zin. Nu kan ik mij wel stilhouden, maar stel nou dat iemand een antwoord verwacht. Duidelijkheid :)
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.621
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Misschien heeft het te maken met een ip blokkade. Dat toevallig jouw ip adress, of ip range, in 1 of andere blocklist staat waardoor er geen push notifcaties verzonden kunnen worden naar dat betreffende ip adres.
Als je bij Ziggo aangeeft dat je problemen met dit modem hebt, dan sturen ze waarschijnlijk een Connectbox. Krijg je ook meteen een nieuw ip adres.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

wihu61

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2019
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo

Tonne2004

Product Tester
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.651
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Dit is mij ook overkomen. Alweer enkele jaren geleden weliswaar.
De modem/router die ik destijds had, ik weet niet meer welke, gooide de WiFi clients steeds na een aantal minuten uit de NAT-tabel.

Laat je eens een appje sturen binnen, zeg, een minuut nadat jouw telefoon in rust is gegaan.
Vrijwel zeker krijg je die wel binnen.

Zelf heb ik mijn modem in bridge gezet en mijn eigen router(s) erachter gehangen. Problem solved.