Geen oplossing voor aanhoudende internet problemen - hulp gevraagd

maar is het internet signaal niet te sterk waardoor het modem word overbelast
Als je de signaalwaardes bekijkt is daar niets mis mee toch?
 
Ik heb voor de zekerheid toch pingplotter laten lopen om te kijken of daar iets uit kwam waar een touw aan vast te knopen was maar ik snap er nu helemaal niks meer van.

De afbeelding die ik heb toegevoegd geeft de langste en ergste verstoring aan. Een ping die uitschiet naar 700 gedurende een kwartier.

Ik heb pingplotter gisteren om 2 uur 's nachts aangezet en de hele nacht en dag laten lopen. Ook midden in de nacht bleef de connectie niet stabiel. Er waren overeenkomsten in de tijdstippen zoals 20 minuten na het uur, 5 minuten voor het uur, een kwartier na het uur of 45 minuten na het uur maar er waren ook uren waar dit helemaal niet voor kwam of dat de uitschietende ping alleen naar 100 uitschoot en niet hoger.

De hoogste ping die ik kan zien is 900 en die hield gedurende 3 minuten aan. De andere uitschieters varieren tussen de 450 en 800.

Tijdens deze pingtest had ik alleen discord aan staan en was de computer boven uitgeschakeld. De andere persoon waarmee ik aan het praten was op discord merkte op dat ik klonk als een robot zodra de ping omhoog schoot.

De tweede afbeelding is één van de uitschieters van vanochtend. Mochten jullie nog meer willen zien, laat het me gerust weten. Ik weet niet hoe je de gegevens kunt exporteren anders had ik dat gedaan.
 

Bijlagen

  • Ping 1.png
    Ping 1.png
    130,2 KB · Weergaven: 102
  • ping 2.png
    ping 2.png
    245,1 KB · Weergaven: 105
Even een kleine update, toch maar 2 nieuwe kabels besteld, 1 Cat7 kabel voor de verbinding tussen het modem en de router en de andere voor mijn pc. Dit omdat de internet problemen alleen maar nog erger zijn geworden. Vandaag kwam de downloadsnelheid niet hoger dan 10mb en de upload snelheid niet hoger dan 3mb.

Mocht dit niet helpen dan maar weer Ziggo bellen want dit schiet niet op zo en ik ben er onderhand ook echt klaar mee na maanden problemen te hebben gehad.
 
Heb je nou geen kennis/familie/buur of vriend die even met zijn laptop langs kan komen om de snelheid bedraad te testen?
Ik weet dat de monteur dat al gedaan had en de volle snelheid haalde. Nogmaals de volle snelheid halen met een andere computer kan bijna geen toeval meer zijn.

Mocht de volle snelheid wel gehaald worden, dan zou ik het maar in de software op je computers gaan zoeken.

PS, wat je ook nog kan proberen is ipv6 uitvinken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier 4 verschillende apperaten staan, 2 laptops en 2 computers. Ze zijn niet allemaal aangesloten want we gebruiken alleen 2 pc's. We hebben ze allemaal uitgeprobeerd en ze krijgen allemaal dezelfde snelheid of nog slechter. Geen enkel apperaat haalt de volle snelheid.

De monteur die langskwam heeft 1 keer bijna de snelheid gehaald via de Cat7 Lan kabel die ik hier heb liggen 200mb down en 20mb up. Niet de volle snelheid wat het wel zou moeten zijn omdat het via Lan gaat, zeker op het tijdsstip dat hun hier waren.

Met zijn telefoon haalde hij toen via de Wifi de snelheid wel. Ik heb hem gevraagd waarom onze Wifi beter werkte dan een Lan kabel omdat dit normaal kan wijzen op problemen. Hij zei toen dat het mogelijk was voor de Wifi om tot 10mb weg te trekken van de verbinding. Dus het verschil was normaal. Verdere uitleg hierover heeft die niet gegeven.

Ook mobiele telefoons halen de snelheid niet meer via de wifi. Dit was eerst nog wel het geval maar nu niet meer.

Ipv6 staat al uit, hier heb ik ook al naar gekeken omdat het wel eens voor problemen kan zorgen vanwege windows.
 
Kan @Webcare Ziggo niet hier naar kijken , naar probleem Topicstarter.
Kabels uitgelezen op ruis, de eerste keer was er ruis op de kabel en is de groene coax kabel aangepast zodat deze beter zou aansluiten en betere waardes zou geven. Hij had ook een nieuwe witte connectbox modem geplaatst. Dit heeft 1 week gewerkt en vervolgens weer problemen (upload snelheid zakte helemaal weg naar onder de 5mb en was absoluut niet stabiel, download snelheid was maar 150mb)

- Nieuwe monteur langsgekomen, deze heeft de coax kabel weer aangepast omdat zijn collega het verkeerd zou hebben gedaan. Heeft de kabels weer uitgelezen en heeft de connector in de wijkkast voor de zekerheid vervangen. Hij gaf aan dat er nog een ander huis in de wijk was met dezelfde ruis.
 
Terug
Bovenaan