• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Geen lichtjes meer.


rudine

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
56
Een simpele vraag,

wanneer je de connectbox aansluit op het stroom zonder andere kabels erin en er gaat geen enkel lichtje meer branden. Mag je dan concluderen dat de box stuk is?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.892
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er hoort 1 lampje te branden de onderste. Deze is wit kleurend.

Doet het modem verder wel iets.
 

DirkLui

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
617
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Een simpele vraag,

wanneer je de connectbox aansluit op het stroom zonder andere kabels erin en er gaat geen enkel lichtje meer branden. Mag je dan concluderen dat de box stuk is?
Nee dat mag je niet, want in dit geval zijn er 2 conclusies mogelijk, namelijk de box kan stuk zijn of de voeding is kapot. Dat laatste heb ik bij meer door Ziggo geleverde apparaten al meegemaakt. Ik heb daarom altijd een reserve voeding achter de hand. Die kan je meteen aansluiten en het leveren van een nieuwe door Ziggo duurt een paar dagen.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.892
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
dan zeg ik IBM ;) Oftewel steek je stekker in het stopcontact
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rudine

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
56
Bedankt voor de reacties.

Knop staat op aan, het witkleurend lichtje doet het niet meer net als de rest dus.
De eerste week was er geen probleem, tot dat er plotseling een stroomprobleem omstond of het modem is gewoon stuk.
Monteurs/technische dienst zeggen dat het aan de slechte contactdoos/coax ligt. Mijn verhaal dat er geen lichtjes meer branden/modem stuk is/eventueel voeding stuk is laten ze links liggen .

Ik heb nu al bijna twee weken geen (250mb) internet via Ziggo en maar uit nood een KPN contract geregeld. Wat we moeten natuurlijk wel internet hebben thuis.

Ik weet voldoende en ga weer een vervolg email sturen.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.892
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Waarom niet via @Webcare Ziggo even contact opnemen. En gelijk compensatie aanvragen voor de dagen dat je niet geleverd heb gekregen.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.073
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Paar domme vragen.
Heb je gecontroleerd of er spanning staat op de stopcontact waarop de modem is aangesloten?
Heb je de modem een keer op een ander stopcontact aangesloten.

Er waren jaren geleden berichten van iemand met problemen doordat het 230V stopcontact niet helemaal lekker was.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rudine

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
56
Overal staat spanning op. Ik heb inderdaad het modem ook in andere stopcontacten gedaan. Je probeert vanalles op enig moment.