Geen kabel in huis

Tja ik zie het toch als een probleem wat Ziggo moet oplossen en niet jij,
je kan immers niet betalen voor iets wat je niet hebt.
 
Tja ik zie het toch als een probleem wat ziggo moet oplossen en niet jij,
je kan immers niet betalen voor iets wat je niet hebt.
Hi RCS, ja dit klopt. Zij gaan dit ook oplossen maar daar kan een aanzienlijke periode overheen gaan. En daar heb ik niet zo'n zin in.
 
Ik vrees dat een detectie-apparaat dat niet redt bij het relatief zwakke signaal op de kabel, anders dan bij netspanningsleidingen. Er lijkt mij ook maar één mogelijkheid, dat is informeren bij Ziggo of er sowieso een aansluiting is geweest. Indien niet, dan bespaar je verder zoeken.
 
Volgens mij werkt dat detecteren alleen bij 50Hz 230V leidingen. Tevens vraag ik me af, zelfs als je het al zou kunnen detecteren, of die kabel wel door een muur loopt. Vaak zijn de coax kabels bij oude huizen direct vanuit de straat naar de dichtstbijzijnde muur 'geschoten'. Daar komt ie dan binnen en zit gelijk op een afmonteerplaatje. Je zou buiten, langs de muur, een gleuf van 50cm of 100cm diep kunnen graven om te kijken of je een kabel tegenkomt ;D

(Waarschijnlijk is die aansluiting ooit dicht gestuct (als de muren aan de voorkant ooit gestuct zijn).

(Even informeren of er inderdaad ooit een coax aansluiting is geweest is wel zo handig. Dan zou er toch een aansluiting in de wijkkast moeten zijn. Dat zouden zij wel moeten weten.)
 
Meestal zit de aansluiting in de woonkamer. Zeker bij oudere huizen.…

Als er geen kruipruimte is en er heeft wel ooit een kabel gezeten, dan zal hij door de muur geboord zijn op een hoogte waar hij net boven de woonkamervloer uitkomt. Ik zou op die hoogte aan de buitenkant gaan zoeken. Of iets lager, want hij kan wel iets schuin oplopend geboord zijn.
 
Terug
Bovenaan