• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen internet (RF signaal upstream uitgevinkt)


Toef

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2017
Berichten
2
Hi Ziggo gebruikers,

Ik heb al een aantal dagen geen internet en een storende televisie.
De Ubee ziggo modem/router meerdere malen gereset, kabels gechecked, maar het mag niet baten. De router zelf geeft ook alleen maar constante groene lampjes bij de statussen. Echter wanneer ik op de router inlog, zie ik dat het "RF signaar upstream" grijs uitgevinkt staat. Is dit het probleem?

Ziggo zelf zegt geen storing te zien en kan pas eind volgende week een monteur sturen, ik zit liever niet nog een hele week zonder internet. Zijn er zaken die ik zelf kan ondernemen of is het echt afwachten geblazen?

Alvast bedankt!

Groet,
T.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.512
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zie wel je externe ip adres, is nooit echt verstandig om dat op een forum te zetten, dus het modem heeft wel verbinding.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Toef

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2017
Berichten
2
Ik zie wel je externe ip adres, is nooit echt verstandig om dat op een forum te zetten, dus het modem heeft wel verbinding.
Hoi Robert,

Ik heb de bijlage aangepast, dank voor je reactie.
Ja de modem lijkt aan te geven dat alles klopt. Echter alle apparaten in huis, zowel bekabeld als draadloos, hebben geen verbinding met het internet.

Groet,
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.916
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je schrijft dat je de modem een paar keer hebt gereset.
Was dat door de voeding los te halen of door middel van de reset knop op de modem?
De ene methode werkt soms beter als de andere.
Heb je al een reset naar de fabrieksinstellingen geprobeerd door de reset knop langer als 15 sec in te drukken.
 

youriy

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
540
Gebied
fZiggo
Echter wanneer ik op de router inlog, zie ik dat het "RF signaar upstream" grijs uitgevinkt staat. Is dit het probleem?
Nee, daar ligt het niet aan, dat vinkje is altijd grijs.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
950
Met twee vinkjes (bij Downstream en Upstream) zou het gewoon moeten werken. Wil je eens een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Controleer ik hoe het er aan deze kant bij staat.

Ben - Ziggo Webcare
 

L. Schaap

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
1
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Met twee vinkjes (bij Downstream en Upstream) zou het gewoon moeten werken. Wil je eens een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Controleer ik hoe het er aan deze kant bij staat.

Ben - Ziggo Webcare
Moet het vinkje bij RF signaal upstream nou GRIJS zijn of niet?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.916
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De kleur is niet belangrijk, er moet een vinkje staan i.p.v. een kruisje.
Hoe het eruit zit zie je in de twee eerder geplaatste afbeeldingen.