Geen internet meer via Router (WIfi) na inschakelen van de Mediaplayer (Eminent 7380)

Volgens mij wel te doen:
  • Je moet eerst inzichtelijk hebben welke IP / DHCP range door de Ubee wordt gebruikt. Kun je daarop inloggen en dat zien? Waarschijnlijk iets van 192.168.178.1 t/m 192.168.178.254 en DHCP begint vanaf 192.168.178.10. Dit moet je even zeker weten.
  • Inloggen op de webinterface van de sitecom: http://192.168.0.1
  • Ga naar DHCP Server:
    24969
  • Vul hier bij IP Address in 192.168.178.5. Dit wordt het nieuwe IP adres van de sitecom (er vanuit gaande dat dit een vrij ip nummer is buiten de DHCP range van Ubee)
  • DHCP Server = Disabled
  • Hierna zal je de Ubee even opnieuw moeten opstarten.
  • Als het goed is kun je nu inloggen op de Sitecom router via http://192.168.178.5
    Als je met je laptop werkt en je komt er niet bij, dan moet je je laptop even tijdelijk een vast ip adres geven, bijvoorbeeld 192.168.178.6.
  • Schakel NAT uit bij Advanced settings:
    24971
  • Ik weet niet hoe het nu is aangesloten, maar de Sitecom router dien je via de LAN poort te verbinden met de switch (of ubee). De WAN poort van de Sitecom blijft dus vrij.
  • Als laatste kun je het beste even al je apparaten uitzetten en weer aan zodat je zeker weet dat alle apparaten zich opnieuw aanmelden bij de juiste DHCP server.
 
Als eerste heb ik inderdaad gekeken naar de Ubee
24974
24975


192.168.178.1 t/m 192.168.178.254 en DHCP begint vanaf 192.168.178.10.


Als ik dan inlog op de Sitecom, en het adres aanpas naar 192.168.178.5 en daarna DHCP server disabled, en ik deze settings wil opslaan, dan krijg ik een foutmelding:

24976
 
Zit de Sitecom router via de WAN poort aangesloten op de switch? Zo ja, zet deze eens om naar de LAN poort.
Daarna even de sitecom opnieuw opstarten en nog eens proberen...
 
Ja, deze zat op de WAN poort. Deze even in een LAN gezet, opnieuw opgestart, en nogmaals geprobeerd, ik krijg dan een andere foutmelding

24977
24978
 
Ah wat flauw. Dan moet je eerst DHCP disablen, opslaan, en dan het IP adres aanpassen ... denk ik.
 
Ik ga dit volgende week even verder proberen, ik kom er zeker op terug, gaaf dat u mij zo probeert te helpen.
Dit probleem speelt bij mijn vriendin, en aangezien ik daar door de weeks niet ben, kan ik daar nu even niet mee verder stoeien, volgende week even verder kijken
 
Zo, hier weer een berichtje.

Het was mij niet gelukt om van de Sitecom router een access point te maken.
Dus vandaag een TP-link access point gekocht en aangesloten. Het probleem is hierdoor nu opgelost (op dit moment).
Ik houd het nog even in de gaten.

In ieder geval René, erg bedankt voor de goede hulp .
 
Terug
Bovenaan