• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen internet | ipv4 / ipv6


chiellie76

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hi,

Help!
Geen internet meer op mijn desktop (Windows 10).

Gebruik de ziggo modem in de bridge modus en een netgear r7000 als router.
Beide heb ik een keer gereset, maar helaas voor niks.

Gebruik TP link adapters om internet te hebben voor boven.

Ethernet geeft aan 'geen geldige ip-configuratie' / onbekend netwerk.
En ipv4 & ipv6 geven aan 'geen netwerktoegang'

Hopelijk weet iemand een oplossing :-)

Groeten, chiellie76


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.532
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
TP-Link adapters, die al eens uit- en weer aangezet?
Als je met je iPad wel verbinding hebt maar met je pc via die adapters niet zou ik daar als eerste beginnen.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

chiellie76

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hi Robert,

de iPad heeft wifi via de netgear router.

Mijn computer boven heeft dus internet via het stroomnet via de TP-link adapter (nu niet).

Gr. chiellie76
 
Topicstarter
Topicstarter
C

chiellie76

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De adapters zijn uitgezet en weer aangezet maar helaas.
Zal nog wel even proberen om mijn desktop aan te sluiten op een andere lan verbinding (bij mijn ouders)
Wordt vervolgd
 
Topicstarter
Topicstarter
C

chiellie76

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Daar ben ik weer; de lan verbinding dus ergens anders getest en gelijk verbinding. De TP-link adapters even meegenomen naar mijn huis en daar aangesloten op het stroomnet en ook weer gelijk internet.
Ook de oude ethernet kabel in de 'nieuwe' adapter gedaan en dan heb ik ook internet.

Dan denk ik kan dit 2 dingen betekenen; 1. de adapter(s) is kapot of 2. door een reset zijn deze 2 adapters niet met elkaar verbonden (pairing).
 

Bijlagen

Topicstarter
Topicstarter
C

chiellie76

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Opgelost; mijn verbinding lag eraan dat ik de adapters gereset had en niet weer opnieuw aan elkaar gekoppeld had (pairing).
Een hoop tijd aan verloren maar een les voor de toekomst ;D
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.957
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Goed dat je de oorzaak hebt gevonden. :6
En inderdaad weer iets geleerd.