• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen internet door standaardgateway?


Vincetian

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Al een week lang zit ik met internet problemen. Het viel zo nu en dan uit maar vandaag slaat toch echt alles. Om de 5 minuten heb ik wel een internet drop. Mijn internet balkje is gewoon vol, ik zou dus internet moeten hebben maar tevergeefs.

Ik gooi er dan een problemen oplossen op, dan na een minuut krijg ik de volgende melding:
Vervolgens werkt mijn internet weer maar om dit dan om de zoveel minuten hebt, ga je jezelf toch wel irriteren.

Ik heb een HP Notebook -17-by0848nd met windows 10.

Verder is Ziggo de internetprovider. Mocht er meer informatie nodig zijn, vertel het maar!
 
Topicstarter
Topicstarter
V

Vincetian

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Hoi Emilio!


Nu ik dat artikel zo lees, ik zit al een kleine 15 minuten op de stroom en heb geen last van mijn internet gehad. In mijn instellingen stond dan ook dat de wifi maximaal werkt met netstroom en minimaal zonder stroom. Ik heb dit nu aangepast en ben benieuwd wat dit doet!
Bedankt voor de snelle reactie,
Vincent
 
Topicstarter
Topicstarter
V

Vincetian

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Zijn we weer,

Zojuist op school geweest en de hele dag geen problemen met de Wi-Fi gehad. Zodra ik thuis kom begint het verhaal weer. Constante uitval van internet om gek van te worden. Heeft dus helaas niet geholpen (beide genoemde methodes) ligt het dan toch aan mijn Wi-Fi thuis?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.908
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je ook problemen met internet als je werkt via een kabel?

Heb je de modem/router al eens uitgezet en na ± 15 seconden weer aan?

Als dat niet helpt al eens de modem/router gereset naar de fabrieksinstellingen?
Dat doe je door de resetknop aan de achterkant van de modem/router meer als 15 seconden in te drukken. Je moet eventueel aangepaste instellingen (portforward etc.) opnieuw doen.
 

emiliovisser

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
158
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Geen idee of de Wifi hotspot aan staat in je modem en deze ook voor problemen kan zorgen...
Zou je ook eens uit kunnen zetten via "Mijn Ziggo" mits je daar zelf geen gebruik van maakt.
 
Topicstarter
Topicstarter
V

Vincetian

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2019
Berichten
5
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Van alles geprobeerd, bleef terug komen. Kwam er achter dat ik ergens nog een ''usb-adapter'' had. Deze in de laptop geplugt, alles werkt nu wel gewoon zoals het hoort. Geen idee wat het probleem nu is, maar laten we zeggen dat het een soort van opgelost is.

Allen bedankt !

Groetjes