Geen geluid via HDMI - Philips TV 43PUS7202/12

B

Bjorn van der Neut

Hallo allemaal,

Paar dagen geleden een nieuwe Philips TV 43PUS7202/12 gekocht. Echter na het aansluiten bleek dat ik geen geluid kreeg via HDMI en wel via Scart. Ziggo gebeld en hebben een nieuwe digitale tv ontvanger (precies hetzelfde model Pace DCR7111/03) opgestuurd. Echter is het probleem daarmee niet verholpen.

Al veel gegoogeld en lees meer van dit verhalen van software die niet goed kletst met elkaar (Ziggo en Philips). En ze wijzen naar elkaar terwijl de consument er de dupe van is.

Heeft iemand toevallig een oplossing? Anders ben ik bijna geneigd om mijn TV retour te sturen en een ander merk te kiezen :'(

Alvast bedankt,
Bjorn
 
Heb je de TV al een software update gegeven? Het lijkt me toch dat dit gewoon hoort te werken en philips is hier verantwoordelijk voor, niet Ziggo. Heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd?

En wat ook nog zou kunnen is dat pace box staat ingesteld om 5.1 geluid door te geven en de Tv daar niet mee over weg.
 
Heb je de TV al een software update gegeven? Het lijkt me toch dat dit gewoon hoort te werken en philips is hier verantwoordelijk voor, niet Ziggo
Ja heb direct na het opstarten van de TV als eerste de software geüpdate. Geen idee wie er verantwoordelijk voor is. Ligt denk ik helemaal aan wie de standaard hanteert en wie niet. En in dit geval zou ik het niet weten wie hier vanaf wijkt.
 
De problem die je jaren gelden las gingen over Horizon box en Philips TV's. Dat was een HDCP probleem dat een groen of roze beeld opleverde. Het had geen invloed op het geluid.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets gelezen heb over problemen met Philips TV's en Pace DCR7111. Je hebt nu ook al een andere Pace, dus het ligt bijna 100 % daar niet aan.

Pace niet tegelijk met SCART en HDMI aangesloten op TV? Dat werkt elkaar dan misschien wel tegen.
Heb je al eens met de instellingen van Pace en TV geëxperimenteerd.
Heb je al een ander HDMI kabel geprobeerd?
Alle ander HDMI ingang op de TV geprobeerd?
Al eens ander apparaat op de betreffende HDMI ingang aangesloten?
 
De problem die je jaren gelden las gingen over Horizon box en Philips TV's. Dat was een HDCP probleem dat een groen of roze beeld opleverde. Het had geen invloed op het geluid.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets gelezen heb over problemen met Philips TV's en Pace DCR7111. Je hebt nu ook al een andere Pace, dus het ligt bijna 100 % daar niet aan.

Pace niet tegelijk met SCART en HDMI aangesloten op TV? Dat werkt elkaar dan misschien wel tegen.
Heb je al eens met de instellingen van Pace en TV geëxperimenteerd.
Heb je al een ander HDMI kabel geprobeerd?
Alle ander HDMI ingang op de TV geprobeerd?
Al eens ander apparaat op de betreffende HDMI ingang aangesloten?
In het begin had ik enkel HDMI aangesloten inderdaad maar toen het niet werkte heb ik Scart erbij aangesloten om te experimenteren. Bij de instellingen van de Pace kan ik echt heel weinig vinden wat je kan proberen. De HDMI kabel is gloed nieuw van Ziggo gekregen dus dat lijkt me stug. Ook inderdaad op HDMI Poort 2 geprobeerd. Mijn Apple TV en Chrome Cast werken prima op HDMI 2 en 3.

*UPDATE* Heb zo juist op mijn TV: Alle instellingen -> Algemene instellingen -> HDMI Ultra HD -> HDMI 1 & 2
Daar geëxperimenteerd met UHD 4:2:0, UHD 4:4:4/4:2:2 of UHD Uit. Toen ik uit deed was er op eens geluid. Vervolgens zet ik hem weer terug op UHD 4:2:0 en nu doet het geluid het wel via HDMI!?!?! Schiet mij maar lek. Ik vrees alleen dat als ik nu mijn TV uitzet dat het gelijk daarna weer weg is. (Getest en niet dus). Wat is precies deze instelling? Weet iemand dat? Het lijkt dus nu opgelost te zijn.
 
Ik heb ook een philips tv uit 2014, 2012 en 2007 en die kunnen allemaal prima mee overweg met die box. Kortom aan de box ligt het niet bovendien zijn deze boxen allang weer oud en in veel landen in gebruik. De philips TV is echter relatief nieuw en die software is nog niet helemaal goed uitontwikkeld. Gezien je nu al weer geluid heb ligt het ook niet aan je HDMI kabel maar aan de instelling op de TV.

UHD uit lijkt me een prima instelling want deze box doet toch alleen HD
 
In het begin had ik enkel HDMI aangesloten inderdaad maar toen het niet werkte heb ik Scart erbij aangesloten om te experimenteren. Bij de instellingen van de Pace kan ik echt heel weinig vinden wat je kan proberen. De HDMI kabel is gloed nieuw van Ziggo gekregen dus dat lijkt me stug. Ook inderdaad op HDMI Poort 2 geprobeerd. Mijn Apple TV en Chrome Cast werken prima op HDMI 2 en 3.

*UPDATE* Heb zo juist op mijn TV: Alle instellingen -> Algemene instellingen -> HDMI Ultra HD -> HDMI 1 & 2
Daar geëxperimenteerd met UHD 4:2:0, UHD 4:4:4/4:2:2 of UHD Uit. Toen ik uit deed was er op eens geluid. Vervolgens zet ik hem weer terug op UHD 4:2:0 en nu doet het geluid het wel via HDMI!?!?! Schiet mij maar lek. Ik vrees alleen dat als ik nu mijn TV uitzet dat het gelijk daarna weer weg is. (Getest en niet dus). Wat is precies deze instelling? Weet iemand dat? Het lijkt dus nu opgelost te zijn.

Ik heb na lang uitproberen exact hetzelfde en opgelost zoals onder UPDATE wordt uitgelegd. Fijn die standaarden...
 
Ik had dit ook. CI+ module gekocht en op deze manier opgelost. Philips i.c.m. settop boxen van Samsung heeft bij mij alleen maar problemen opgeleverd. Support van Philips was erg goed.
 
Ik had dit ook. CI+ module gekocht en op deze manier opgelost. Philips i.c.m. settop boxen van Samsung heeft bij mij alleen maar problemen opgeleverd. Support van Philips was erg goed.

Als die support van Philips zo goed was waarom hebben ze je niet meteen gezegd dat je de instellingen van de TV moest aanpassen. Bovendien jij had een samsung maar hierboven heeft men het over een pace.
 
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik aan of juist uit moet zetten bij een philips tv als ik geluid wil? Ik heb prima beeld, maar geen enkel geluid. Ik snap er helemaal niks meer van en ben aardig moe van onderzoeken en niets wijzer worden.
 
Terug
Bovenaan