• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Geen DVB-C signaal meer na verwijderen analoog signaal.


Topicstarter
Topicstarter
4RN01D

4RN01D

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2019
Berichten
9
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als ik opnieuw de eerste installatie uitvoer kan ik inderdaad kiezen voor land NL en provider ZIGGO. De standaard instellengen zijn dan 474 mhz en netwerk ID 5555. Deze werken niet en moesten voorheen iig naar 164 en 4444 aangepast worden. Dit werkt nu ook niet meer. Symbolrate kan ik nergens vinden maar dat was voorheen geen probleem.
Er zit dus helaas niets anders op dan de decoder afwachten, die komt morgen. Ga ee maar vanuit dat die ook niet werkt en er dan een monteur kan komen.
Zal jullie op de hoogte houden. Alvast bedankt voor de hulp tot zover.
 

C0re

Quality Member
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
4.808
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is bij provider UPC te selecteren of iets van overige/anders?
 
Topicstarter
Topicstarter
4RN01D

4RN01D

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2019
Berichten
9
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kan inderdaad ook kiezen voor overig. Dan moet ik de frequentie opgeven en netwerk ID opgeven of op ‘geen’ laten staan. Ook hier geen symbolrate.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
656
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Misschien heb je aan onderstaande iets...43142 is voor Gelderland

Heb een Toshiba RL 933,na enige pogingen het toch voor elkaar gekregen
Eerst kabel selecteren
DTV handmatig instellen
Begin frequentie 164000
Eind frequentie 161000
Modus 64QAM
Symbool frequentie 6900
Netwerk Gld 43142

Daarna lukte het
 

C0re

Quality Member
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
4.808
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat zou dan ook moeten werken met 4444. Die post is uit 2013 en toen bestond 4444 nog niet.
 
Topicstarter
Topicstarter
4RN01D

4RN01D

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2019
Berichten
9
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De ziggo decoder doet het ook niet. Dan ligt het gelukkig niet aan mijn TV. De gratis monteur kan alleen niet voor de meivakantie komen dus ik moet na de vakantie een afspraak maken. Dat is dus 3 weken geen TV

Zou het kunnen dat de oude UPC splitter bij mij in het de boosdoener is? Het kastje waar de goene kabel word gesplits in data, radio en tv bedoel ik dan.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.892
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kan je ook een andere tv er direct op aansluiten bijv. Van een buur
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
656
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Haal de splitter er dan even af om te testen of het direct op het AOP wel werkt.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan de coax zelf liggen, aannemende dat je wel gewoon internet en telefoon hebt.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.479
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Of dat gaat veranderen of niet, de oude instelling van UPC werkt op dit moment nog steeds.
Maar naast de genoemde instellingen zijn er toch noch een paar die je niet dient over te slaan.
Het complete lijstje dat ik destijds heb ingesteld en zorgvuldig heb bewaard is dan:
1 Als operator wordt gevraagd: UPC. Volgens je profiel heb je namelijk fUPC en in fZiggo en fUPC zitten naar verluidt nog steeds verschillen
2. Frequentie 164000 (kHz, als MHz wordt gevraagd is het 164).
3. Netwerk -ID 4444.
4. Symboolfrequentie 69000.
5. Modulatie 64QAM.
6. Tenslotte vooral niet overslaan!: Selecteer Klaar en druk op OK.

Oh ja, ik herinner me dat de mediabox in het begin niet werkte. De oorzaak daarvan was dat deze ingelusd was in de coaxketen na een niet-retourgeschikt apparaat er tussen, terwijl de mediabox dat retourgeschikt wel vereiste. Door er een spltter tussen te zetten loste ik dit op. Het is al opgemerkt, wees hier bij de tv ook op bedacht.
 
Laatst bewerkt: