Gebrek aan kwaliteit en logica

FM2021

Forum Gebruiker
Berichten
1
Hallo,

Wat werkt digitale tv van Ziggo toch schandalig slecht!
Ik ben sinds November 2018 bij Ziggo met internet en digitale tv.
Tot begin November 2019 met de "fameuze" Mediabox XL.
Een jaar lang bijna dagelijks ellende! Nooit een slechter functionerend apparaat meegemaakt. Werkelijk schandalig dat Ziggo daarmee wegkomt. Ziggo zou iedere klant een fikse schadevergoeding moeten betalen. Wat in mijn geval dus netjes aangeboden werd toen ik eind Juli 2019 voor de 16de keer belde. Ik kon echter pas in November overstappen naar de Ziggo Next, met Cloud opname. Mij werd een schadevergoeding aangeboden van 7 maanden omdat ik toen al 15 keer eerder had gebeld. Dat zou in November afgehandeld worden wanneer ik belde voor de overstap naar de Ziggo Next. Mijn hele verhaal was eind Juli in de computer gezet door een Ziggo klantenservice medewerkster. Deze medewerkster nam echt veel tijd voor mij. Toen het echter zo ver was, en ik in November belde voor de overstap met de 7 maanden schadevergoeding, werd mij verteld dat er niets in de computer vermeld stond!! Mijn complete verhaal is dus gewoon gewist toen!
Er zal wel een hoger geplaatst persoon ingegrepen hebben.

Sindsdien dus de Ziggo Next in gebruik met Cloud opname.
2 jaar nu dus en het word alleen maar slechter. Zoveel fouten aangaande opnames en tv gids. Zo vaak een verkeerde tekst bij tv programma's.
Ook regelmatig "wegens verandering van het uitzendschema" geen gemaakte opnames. En dat terwijl er 9 van de 10 keer niet eens een verandering van het uitzendschema plaats heeft gevonden. Maar al zou er een verandering zijn, waarom dan niet gewoon een opname maken? Zo heeft het bij mijn vorige tv providers altijd gewerkt.

Gisteren en vandaag zijn via serieopnames weer de Australische Supercars Championship races opgenomen. Race 26, 27 en 28.
Opname Race 26 laat maar 4 ronden zien van de 32 ronden.
En dit word daarna nog 2 keer herhaald.
3 keer achtereen volledig hetzelfde programma dus in de tv gids!
Race 27 een volledige race van 32 ronden. Zoals het moet dus!
Race 28 echter weer hetzelfde als met Race 26!
Weer maar 4 ronden.
En weer 3 maal hetzelfde programma achtereen in de tv gids.
Alleen 1 keer een klein tijdsduur verschil in de tv gids.
Bij Race 26 ook het programma erna bekeken via opname en terugkijken via de tv gids. Geen vervolg van de race te vinden!
Er word dus gewoon 3 maal achtereen dezelfde incomplete race uitgezonden.
Bij Race 28 het programma erna in de tv gids (Formule1 Sprintrace herhaling) bekeken en in de eerste minuten is dan het podium te zien van Race 28!!
3 maal achtereen dezelfde incomplete race van maar 4 ronden uitzenden maar de 28 ronden voor de finish en dus voor de podiumceremonie zijn nergens te vinden!
Niet op de opnames en ook niet met terugkijken via de tv gids!! Maar in het eerstvolgende programma is vervolgens wel de podiumceremonie te zien!?
Dit al diverse malen eerder meegemaakt. Ook verschillende beelden tussen identieke programma die ik had opgenomen en programma gekeken via de tv gids. Hou kan dit allemaal?

Nog geen 2 weken geleden stond bij 4 uitzendingen van Two and a half men op Veronica in de tv gids de verkeerde titel vermeld bij de juiste aflevering. Aflevering zelf klopte dus. Uiteraard gecontroleerd via het internet. Deze 4 opnames dus voor de zekerheid bewaard. Afgelopen week werden dus 2 van deze 4 verkeerd betitelde afleveringen werkelijk uitgezonden maar waren dus niet opgenomen! Omdat Ziggo dus de titel aanhoudt of een programma al is opgenomen of niet.
Goed dat ik gistermiddag dus mijn komende opnames aangaande de Formule 1 controleerde. De Formule 1 staat ook op serieopname ingesteld. Toen stond dus bij de geplande opnames niet de Sprintrace van zaterdagavond. Die zou dus niet opgenomen worden. Toen in de tv gids gekeken en toen zag ik dat de titel van de Sprintrace niet klopte! Er stond namelijk dezelfde titel als de kwalificatie voor de Sprintrace van vrijdag. En omdat die opname nog in mijn opnamelijst stond werd de Sprintrace van zaterdagavond dus niet opgenomen! Die moest ik dus eerst wissen om de Sprintrace op te kunnen nemen. Het probleem met herhalingen van een reeds opgenomen programma is normaal al ergerlijk omdat ik met auto en motorsport altijd meerdere programma's na een race opneem vanwege kans op uitlopen van races. Maar als er na een race dus een eerder opgenomen programma staat, dan neemt Ziggo dit dus niet op!! Dan moet ik iedere keer opnemen en weer wissen en weer opnemen. Zo ergerlijk en totaal onlogisch allemaal. Door deze Ziggo problemen met de tv gids en onnodig opnames weigeren kun je nog geen halve dag van huis zonder het risico te lopen dat "wegens verandering van het uitzendschema" een opname of opnames niet opgenomen worden!

Dit al heel vaak meegemaakt in de 2 jaar Ziggo Next gebruik. De laatste maanden is het alleen maar slechter geworden. Iets wat mij gezien het gebrek aan kwaliteit en gebrek aan logica van Ziggo ook helemaal niet verbaasd.
Werkelijk totaal onlogisch hoe Ziggo dit allemaal doet, met alle negatieve gevolgen die dit met zich meebrengt voor de klant. Zorg maar eens voor werkelijke nuttige updates. Wees er maar eens werkelijk voor de klant, door kwaliteit te leveren!
Niet alleen in reclames en mailtjes!
Ik ben helemaal klaar met digitale tv van Ziggo.

En dan nog over het belabberde geluid van de digitale tv providers.
Het Ziggo geluid is al bijna net zo slecht als bij de KPN digitale tv!
Ik schat de bitrate op zo'n 75kb/s. Wat natuurlijk schandalig laag is en dus zeer hoorbaar is, en zelfs gehoorschade kan veroorzaken!!
Ver onder de maat dus en dat allemaal om bandbreedte te kunnen besparen en dus niet hoeven te investeren in meer serverruimte voor het geluid.
Bij KPN ligt de bitrate zelfs onder de 50kb/s!
Veel te veel compressie word er toegepast op het digitale geluid.
Al het geluid word als het ware door een dunne flessenhals geperst met alleen maar nadelige gevolgen. Één groot slisfestijn blijft er dan over.
Op alle zenders en het word nog erger wanneer je luistert naar de producties van Ziggo zelf zoals o.a Formule 1 Café en Crashen in de keuken.
Wat een erbarmelijk slecht geluid! Niet alleen vanwege bezuinigingen op bandbreedte wat al 4 jaar gebeurt maar ook zo amateuristisch allemaal.
Totaal niet kwaliteitsbewust dus.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk, je bent geen tevreden klant ;) Maar je haalt ook KPN erbij, dus in principe ben je niet blij met alle providers?
 
Tja dit krijg je dus als 1 of andere manager geld wil besparen en ziggo laat overstappen op een goedkopere en absoluut amateuristische EPG leverancier, dan kun je nog zulke mooie opname functionaliteit bieden maar is het niet meer betrouwbaar. en dus niet bruikbaar.

Dan even over het geluid, daar klopt je informatie absoluut niet.!! De geluidskwaliteit bij zowel Ziggo als KPN is prima, en zeker geen 50 of 75 Kbit... Gemiddeld bitrate ligt op 192 Kbit of 256 of 320 Kbit afhankelijk van de zender.. En diverse zenders hebben AC3 waar het bitrate nog hoger ligt, bij KPN is dit ook het geval. Dus dit probleem ligt vermoedelijk aan jou eigen installatie, dat moet ook wel want ik ken niemand die last heeft van slissend geluid.

Je kunt hier het bitrate "voor beeld en geluid per zender checken:

 
@terrestrial , het valt me wel op dat het geluid bij digitale radio erg verschilt, bv alle xcite zenders klinken dun, moet ik veel bijstellen via versterker, maar bv Arrow en Radio 10 klinken warm. Kan natuurlijk ook liggen aan de manier waarop het geluid word aangeleverd?
 
@terrestrial , het valt me wel op dat het geluid bij digitale radio erg verschilt, bv alle xcite zenders klinken dun, moet ik veel bijstellen via versterker, maar bv Arrow en Radio 10 klinken warm. Kan natuurlijk ook liggen aan de manier waarop het geluid word aangeleverd?

Radio 10 is 384 Kbit en Arrow is 192, de Xite muziek kanalen zijn ook 192 Kbit maar dan nog speelt processing bij die radio stations ook een rol.

Maar dat is niet waar de persoon hierboven over klaagt. Die heeft echt een probleem met zijn geluidsinstallatie denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe de TS naar het geluid luistert, maar, inderdaad, een redelijke versterker doet wonderen ;)
 
Tja,....het geluid is idd niet zo best. Daar mag best wel eens wat aan gedaan worden voor de poen die ze je elke maand aftroggelen. Hetzelfde geldt voor een aantal radiozenders via het internet. Vaak schor alsof een speaker stuk is.
 
Terug
Bovenaan