• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

frankeermachine en connectbox

FRHD

Forum Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2017
Berichten
2
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Sinds geruime tijd heb ik een frankeermachine die af en toe verbinding moet maken via internet. Deze heeft altijd prima gewerkt maar sinds ik een Ziggo Connectbox hebt wil de verbinding niet meer lukken. De juiste lampjes branden een tijdje maar daarna wordt de verbinding automatisch verbroken. De frankeermachine staat DHCP ingesteld. Ik heb het ook geprobeerd om het via Wi-Fi in te stellen maar helaas met hetzelfde resultaat.
Heeft iemand misschien een tip? alvast bedankt
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je de frankeermachine als eens uitgezet en weer aan. Echt uit, dus los gehaald van de netspanning.
Misschien blijft er namelijk een instelling hangen.

Welk modem had je van tevoren?
 

RobertWebbe

Product Tester
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
557
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het lijkt erop dat je frankeermachine niet in de gaten heeft dat er een andere router geïnstalleerd is en angstvallig aan de oude instellingen vast blijft hangen. Ik heb dat wel vaker gezien met oude apparatuur. Zoals Johnny54 al suggereert is uit- en aanzetten vaak al voldoende maar niet altijd. Mogelijk vind je bij de internetinstellingen een optie om de huidige verbinding te verwijderen zodat je een nieuwe verbinding kunt instellen. Als je hem opnieuw instelt wordt alle mogelijke waardes voor een goed werkende verbinding weer opnieuw ingesteld. Het kan van alles zijn, IP nummer, sub-net, etc.

Mocht het dan nog steeds niet werken, laat dan nog even het merk en typenummer weten, wellicht komen we dan verder met wat geavanceerd googlen.
 
Topicstarter
Topicstarter
F

FRHD

Forum Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2017
Berichten
2
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Aan /uitzetten heeft helaas niet geholpen. Ik heb ook de verbindingsmodule een hard reset gegeven zodat deze weer in fabrieksinstellingen staat. Hij maakt ook wel verbinding maar het duurt blijkbaar te lang want na verloop van tijd wordt de verbinding automatisch verbroken. Het betreft een Frama F-link.
Voorheen zat ik bij een andere provider met een Experiabox waarmee alles goed werkte
 

densoft

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
359
Heb je port 53 opengezet naar je Frama?

Zie frama setup guide:

  • 4.4 No access to Frama FO2 backend server For a successful connection to the Frama FO2 backend server the following network configurations are required:
  • Open firewall ports: 53 DNS 443 HTTPS Allow access to URL: fo2.frama.com The IP address of the URL fo2.frama.com can be found either by using the ping command “ping fo2.frama.com” in a command line window (if ping is allowed in your network) or by a DNS lookup service in the internet. Proxy servers using SSL-interception require a specific rule in order to allow transparent communication (franking system via F-Link to FramaOnline2) via https port 443. The specific rule grants correct identification of FramaOnline2 (https certificate) for the franking system.
 

mbovenka

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
47
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Lijkt me dat die Frama alleen maar verwacht https://fo2.frama.com te kunnen resolven (DNS port 53) en bereiken (HTTPS port 443). Daar zijn geen verdere open ports voor nodig. En volgens de OP werkt dat ook, het blijft alleen niet werken. Daar heb ik eerlijk gezegd niet direct een verklaring voor.