Coliebollie
Forum Gebruiker
- Berichten
- 4
Hallo allen.
Omdat ik aan het eind van mijn kunnen ben heb ik mij hier eens aangemeld!
In het kort:
Ik ben Colin, samen met mijn vrouw en 2 kids gelukkig, afgezien van het probleem waar we momenteel mee te maken hebben.
Sinds enkele maanden kampen wij met de vervelende foutmelding 2020.
Terwijl we probleemloos tv aan het kijken zijn valt hij spontaan uit, foutmelding 2020 komt dan naar boven.
Vaak is het na een hard reset weer opgelost maar dan ben je zo weer 5 min verder en mijn apparatuur is mooi weggewerkt dus kom lastig bij de schakelaar.
Wellicht wat informatie dat nuttig is voor de liefhebber.
Na de groene draad die binnenkomt in de meterkast hangt een versterker van Ziggo.
De kabel zit op de 15 meter uitgang omdat er tussen de 11 en 13 meter kabel rechtstreeks richting de tv gaat.
Deze kabel is 2 jaar geleden nieuw aangelegd door de kruipruimte heen.
Aan het eind van de kabel zit een splitter, hier wordt gesplitst naar het modem en de mediaboxl, allebei zo'n 30cm kabel ertussen.
Alle stekker verbingen zijn al nagelopen, vervangen waar ik maar dacht dat het niet lekker zat maar geen resultaat.
Gisteravond een nood kabel door het huis getrokken vanaf de versterker naar de splitter, ookla test gedaan met vaste kabel maar bij zowel de oude opstelling als de noodkabel dezelfde mb's, 50 om 5 want daar hebben we zat aan.
Het gekke is altijd dat internet weinig tot nooit uitvalt of problemen vertoont, het lijkt me dus niet aan de kabels te liggen.
2 weken terug zou er een monteur langs komen van ziggo. Deze heeft na de afspraak telefonisch laten weten dat we een nieuwe mediabox zouden krijgen, dat is ook gebeurd. Helaas maakt het geen verschil en blijven we zitten met het probleem.
Ik hou nog over het modem en de versterker, ik ben niet heel thuis in dit soort dingen en hoop via deze weg wat wijzer te worden.
Zijn er vragen dan hoor ik dat graag.
Zijn er oplossingen, dan hoor ik dat heel graag!
Groetjes, Colin
Omdat ik aan het eind van mijn kunnen ben heb ik mij hier eens aangemeld!
In het kort:
Ik ben Colin, samen met mijn vrouw en 2 kids gelukkig, afgezien van het probleem waar we momenteel mee te maken hebben.
Sinds enkele maanden kampen wij met de vervelende foutmelding 2020.
Terwijl we probleemloos tv aan het kijken zijn valt hij spontaan uit, foutmelding 2020 komt dan naar boven.
Vaak is het na een hard reset weer opgelost maar dan ben je zo weer 5 min verder en mijn apparatuur is mooi weggewerkt dus kom lastig bij de schakelaar.
Wellicht wat informatie dat nuttig is voor de liefhebber.
Na de groene draad die binnenkomt in de meterkast hangt een versterker van Ziggo.
De kabel zit op de 15 meter uitgang omdat er tussen de 11 en 13 meter kabel rechtstreeks richting de tv gaat.
Deze kabel is 2 jaar geleden nieuw aangelegd door de kruipruimte heen.
Aan het eind van de kabel zit een splitter, hier wordt gesplitst naar het modem en de mediaboxl, allebei zo'n 30cm kabel ertussen.
Alle stekker verbingen zijn al nagelopen, vervangen waar ik maar dacht dat het niet lekker zat maar geen resultaat.
Gisteravond een nood kabel door het huis getrokken vanaf de versterker naar de splitter, ookla test gedaan met vaste kabel maar bij zowel de oude opstelling als de noodkabel dezelfde mb's, 50 om 5 want daar hebben we zat aan.
Het gekke is altijd dat internet weinig tot nooit uitvalt of problemen vertoont, het lijkt me dus niet aan de kabels te liggen.
2 weken terug zou er een monteur langs komen van ziggo. Deze heeft na de afspraak telefonisch laten weten dat we een nieuwe mediabox zouden krijgen, dat is ook gebeurd. Helaas maakt het geen verschil en blijven we zitten met het probleem.
Ik hou nog over het modem en de versterker, ik ben niet heel thuis in dit soort dingen en hoop via deze weg wat wijzer te worden.
Zijn er vragen dan hoor ik dat graag.
Zijn er oplossingen, dan hoor ik dat heel graag!
Groetjes, Colin