• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Foutmelding 2020, ten einde raad!


Coliebollie

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
4
Hallo allen.

Omdat ik aan het eind van mijn kunnen ben heb ik mij hier eens aangemeld!

In het kort:
Ik ben Colin, samen met mijn vrouw en 2 kids gelukkig, afgezien van het probleem waar we momenteel mee te maken hebben.

Sinds enkele maanden kampen wij met de vervelende foutmelding 2020.

Terwijl we probleemloos tv aan het kijken zijn valt hij spontaan uit, foutmelding 2020 komt dan naar boven.
Vaak is het na een hard reset weer opgelost maar dan ben je zo weer 5 min verder en mijn apparatuur is mooi weggewerkt dus kom lastig bij de schakelaar.

Wellicht wat informatie dat nuttig is voor de liefhebber.
Na de groene draad die binnenkomt in de meterkast hangt een versterker van ziggo.
De kabel zit op de 15 meter uitgang omdat er tussen de 11 en 13 meter kabel rechtstreeks richting de tv gaat.
Deze kabel is 2 jaar geleden nieuw aangelegd door de kruipruimte heen.
Aan het eind van de kabel zit een splitter, hier wordt gesplitst naar het modem en de mediaboxl, allebei zo'n 30cm kabel ertussen.
Alle stekker verbingen zijn al nagelopen, vervangen waar ik maar dacht dat het niet lekker zat maar geen resultaat.
Gisteravond een nood kabel door het huis getrokken vanaf de versterker naar de splitter, ookla test gedaan met vaste kabel maar bij zowel de oude opstelling als de noodkabel dezelfde mb's, 50 om 5 want daar hebben we zat aan.

Het gekke is altijd dat internet weinig tot nooit uitvalt of problemen vertoont, het lijkt me dus niet aan de kabels te liggen.

2 weken terug zou er een monteur langs komen van ziggo. Deze heeft na de afspraak telefonisch laten weten dat we een nieuwe mediabox zouden krijgen, dat is ook gebeurd. Helaas maakt het geen verschil en blijven we zitten met het probleem.

Ik hou nog over het modem en de versterker, ik ben niet heel thuis in dit soort dingen en hoop via deze weg wat wijzer te worden.

Zijn er vragen dan hoor ik dat graag.
Zijn er oplossingen, dan hoor ik dat heel graag!

Groetjes, Colin
 

Bijlagen

  • 20200913_200716.jpg
    20200913_200716.jpg
    203,2 KB · Weergaven: 49

Cool1946

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
143
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC

Twee antwoorden binnen één minuut. Dit ga je oplossen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Coliebollie

Coliebollie

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
4
Thanks! Als ik het goed begrijp is het dus signaal verlies, hoe kan het dan dat ik wel de mbs haal op de meter of staat dat er los van?
Ik zal eens kijken hoe de kwaliteit in sterkte is op npo1 vanavond.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
852
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Modem werkt met een iets slechter signaal meestal ook wel. Kun je die spliiter er niet even afhalen en dan die kabel rechtstreeks op je tv doen? (dus alleen even om je tv testen) of past dat niet? Het kan ook nog dat je signaal na onderhoud nu te sterk is, dus misschien kun je ook nog zonder versterker testen.

PS, kwaliteit moet altijd 100% aangeven.
 
Laatst bewerkt:

Pietlut

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2017
Berichten
641
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Het is volgens mij bijna zeker dat het wel degelijk aan jouw bekabeling ligt.
Thanks! Als ik het goed begrijp is het dus signaal verlies, hoe kan het dan dat ik wel de mbs haal op de meter of staat dat er los van?
Ik zal eens kijken hoe de kwaliteit in sterkte is op npo1 vanavond.
Ik denk dat dynabite gelijk heeft je moet in feite beginnen met de splitter eruit te halen en ook de verterker er eens tussen uit halen..maw eens testen met een kabel rechtstreeks op het AOP naar jouw tv.
Waar zit die splitter nou precies? Ik neem aan dat je modem in de meterkast staat?

Zou je aub eens wat foto,s van de opstelling kunnen posten dat helpt om zaken te verduidelijken. Kunnen we eens kijken wat voor kabels,connectoren je hebt en hoe het een en ander aangesloten is.

Verder vraag ik me af wat voor kabels je hebt? En wat voor connectoren? Ook door interferentie kan je wel degelijk opeens storing krijgen.
Neem aan dat je AOP ook in orde is? Als de installatie niet goed dicht is kan ook een factor zijn.
Ik zou eerst een testen met een kabel rechtstreeks op het AOP en dan ook meteen een goede kabel met de juiste connectoren.

Wordt uiteindelijk opgelost dat weet ik zeker.
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.540
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Verwissel als test de kabels op de uitgangen van de splitter eens om. Dus kabel naar TV van uitgang 1 naar uitgang 2 (of omgekeerd) en hetzelfde voor kabel naar de modem.

Je het het over de 15 meter uitgang van de versterker. Welke bedoel je daar mee, uitgang 3 (4 dB / 10 - 15 m) of 4 (8 dB / 15 -20 m) ?
Gebruik eens een andere uitgang (begin met minder sterk) en kijk hoe het dan gaat.