foutcode 8040

coned

Forum Gebruiker
Berichten
5
Sinds gisteren krijg ik bij 'terug kijken' de foutcode 8040. De mediabox uit~ en weer aanzetten helpt niet. Bij kanaal 750 krijg ik het oranje Ziggo scherm. Hoe kan ik dit oplossen?
 
De foutcode geeft aan dat je geen verbinding kan maken met de interactieve diensten.

Box rechtstreeks op je aop aansluiten en kijken of alles dan wel werkt. Heb je wel een goed signaal kwaliteit en sterkte?
Als je direct op je aop aansluit dan ook geen versterker ertussen laten zitten. Anders toch even naar je kabels kijken en kijk ook even of je box wel internetverbinding heeft.
 
Bij een oranje scherm op kanaal 750 ligt het aan een storing in het netwerk van Ziggo, dus gewoon wachten...



Wat je wel kan proberen is de Next 20 minuten in standby zetten (eerst 10 seconden stekker eruit, dan aanzetten en dan daarna stand-by). Zo wordt het althans bij de oude Mediabox Xl opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Schermafdruk 2019-07-19 10.55.54.png
 
Ik heb wel een internetverbinding met mijn mediabox, tenminste 'Buienradar' is te zien en ook 'Dumpert' via de 'menu' knop op de afstandbediening. Verder geeft de storingenmelder van Ziggo geen actuele storing aan op mijn postcode. Ik moet dus gewoon lijdzaam afwachten totdat het signaal van On Demand weer werkt?
 
Of de storing melden bij de helpdesk. Ze gaan er pas wat aan doen wanneer er een bepaald aantal aan meldingen binnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan