• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

foutcode 8040


coned

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
2
Sinds gisteren krijg ik bij 'terug kijken' de foutcode 8040. De mediabox uit~ en weer aanzetten helpt niet. Bij kanaal 750 krijg ik het oranje ziggo scherm. Hoe kan ik dit oplossen?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.119
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De foutcode geeft aan dat je geen verbinding kan maken met de interactieve diensten.

Box rechtstreeks op je aop aansluiten en kijken of alles dan wel werkt. Heb je wel een goed signaal kwaliteit en sterkte?
Als je direct op je aop aansluit dan ook geen versterker ertussen laten zitten. Anders toch even naar je kabels kijken en kijk ook even of je box wel internetverbinding heeft.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
684
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij een oranje scherm op kanaal 750 ligt het aan een storing in het netwerk van Ziggo, dus gewoon wachten...



Wat je wel kan proberen is de Next 20 minuten in standby zetten (eerst 10 seconden stekker eruit, dan aanzetten en dan daarna stand-by). Zo wordt het althans bij de oude Mediabox Xl opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
C

coned

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
2
Ik heb wel een internetverbinding met mijn mediabox, tenminste 'Buienradar' is te zien en ook 'Dumpert' via de 'menu' knop op de afstandbediening. Verder geeft de storingenmelder van Ziggo geen actuele storing aan op mijn postcode. Ik moet dus gewoon lijdzaam afwachten totdat het signaal van On Demand weer werkt?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
684
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Of de storing melden bij de helpdesk. Ze gaan er pas wat aan doen wanneer er een bepaald aantal aan meldingen binnen zijn.
 
Laatst bewerkt: