Foscam FI9803P niet aan te sluiten op Connect Box (Compal)

nico.vanzijl

Forum Gebruiker
Berichten
10
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heeft iemand ervaring met het aan sluiten van deze Foscam camera's? Ik krijg deze niet opgenomen in het netwerk. Foscam procedure volledig gevolgd, maar camera's komen niet binnen de IP range, krijgen waarschijnlijk heel verkeerde subnet waarden. In de netwerk geschiedenis op de modem zie ik dat de camera's illegale packages versturen. Iemand die hier meer van weet?
 
Heb je de camera nieuw of overgenomen van iemand? In dat laatste geval kan de camera inderdaad een ander subnet gebruiken. Standaard, vanaf de fabriek, staan ze in DHCP mode en moet je met de Foscam Equipment search Tool de camera wel kunnen vinden. Er zit een reset-knop op om de camera naar de fabriekswaarden terug te zetten. Verder gebruikt Foscam poort 88 voor http en 443 voor https.
 
Hoi, Ik heb het probleem met de camera's uiteindelijk op kunnen lossen. Het blijkt dat de camera's om voor het eerst aangemeld te kunnen worden op het netwerk een aantal packages versturen. Helaas ziet de Ziggo Connectbox die packages als 'illegal' en blokkeert ze daarom (de gegevens zijn terug te vinden in de log op de Connectbox). Op die manier krijg je de camera's dus nooit aangesloten.

Om dit probleem op te lossen het ik een andere wireless router (TP-Link) achter de Connectbox gehangen. Die zond zijn eigen WiFi-kanalen uit. Vervolgens heb ik de camera's aangemeld op dat netwerk. Dat verliep zonder enig probleem. Daarna heb ik met de Foscam Search Tool de IP-adressen van de beide camera's teruggevonden en kon ik inloggen op de camera's. Na het inloggen heb ik alle settings in de camera's goed gezet en vervolgens de login gegevens van de WiFi van de Connectbox ingegeven. Daarna heb ik de TP-Link router weggehaald.

Op dat moment vinden de camera's zonder enig probleem de Connectbox WiFi en zijn vervolgens gewoon bereikbaar.

Kostte wat moeite, maar is gelukt. Helpdesks van Ziggo en Foscam bleken volkomen nutteloos en komen niet verder dan je door sturen naar de user manuals. Ook de Foscam global helpdesk kwam niet verder dan mij te verwijzen naar de manuals op hun website.
 
Een hele tour, maar als het niet gaat werken met Ziggo helpdesk (is ook al een dag bezig ...) dan ga ik mij hierin verdiepen.
Op dit moment doet de Connectbox Giga helemaal niets op de Wifi 2.4Ghz band.
Met inSSIDer zie ik dat er geen enkel 2.4 GHz signaal uit de box de lucht in gaat ...
 
Sluit die dingen eerst op ethernet aan, zoek de IP adressen op of gebruik die Foscan Search tool. En vul dan de Wifi zaken goed in.
En hang ze dan pas op!

JE opmerking over 'illegal packets' en blok op de Connectbox kan ik niet plaatsen. Zover ik het kan zien is de Network log over zaken op de WAN verbinding (Zie IP adressen) of het activeren van de GUI beheersessie vanuit het LAN , blokken doet het ding echt niet intern.
 
Laatst bewerkt:
Dank u, lijkt mij so wie so een makkelijkere weg. Maar ik wacht eerst op een nieuwe Connectbox Giga van Ziggo - deze is nu definitief als technisch defect aangemerkt.
 
Dank u, lijkt mij so wie so een makkelijkere weg. Maar ik wacht eerst op een nieuwe Connectbox Giga van Ziggo - deze is nu definitief als technisch defect aangemerkt.
Is de door Foscam gedocumenteerde methode. Een apparaat kan zich nooit zomaar op je Wfdi netwerk aanmelden, dat vereist een wachtwoord. Wat de oorspronkelijke poster heeft gedaan is een volledig open Wifi accesspoint op die tijdelijke router zetten, toen kon hij er bij via Wifi. Handig? Netwerk kabel erin en de handleiding volgen had dit gedoe voorkomen, helpdesks hadden gewoon gelijk.
 
bedankt hanso voor het meedenken en het beschrijven van een eenvoudiger manier voor het aansluiten van de Foxcam camera's.

hopelijk als TheoJFS de nieuwe connectbox heeft ontvangen gaat het installeren nu verder zonder problemen.

groeten
 
Terug
Bovenaan