• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Foscam FI9803P niet aan te sluiten op Connect Box (Compal)


nico.vanzijl

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heeft iemand ervaring met het aan sluiten van deze Foscam camera's? Ik krijg deze niet opgenomen in het netwerk. Foscam procedure volledig gevolgd, maar camera's komen niet binnen de IP range, krijgen waarschijnlijk heel verkeerde subnet waarden. In de netwerk geschiedenis op de modem zie ik dat de camera's illegale packages versturen. Iemand die hier meer van weet?
 

pboes

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Berichten
987
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb je de camera nieuw of overgenomen van iemand? In dat laatste geval kan de camera inderdaad een ander subnet gebruiken. Standaard, vanaf de fabriek, staan ze in DHCP mode en moet je met de Foscam Equipment search Tool de camera wel kunnen vinden. Er zit een reset-knop op om de camera naar de fabriekswaarden terug te zetten. Verder gebruikt Foscam poort 88 voor http en 443 voor https.
 
Topicstarter
Topicstarter
nico.vanzijl

nico.vanzijl

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hoi, Ik heb het probleem met de camera's uiteindelijk op kunnen lossen. Het blijkt dat de camera's om voor het eerst aangemeld te kunnen worden op het netwerk een aantal packages versturen. Helaas ziet de Ziggo Connectbox die packages als 'illegal' en blokkeert ze daarom (de gegevens zijn terug te vinden in de log op de Connectbox). Op die manier krijg je de camera's dus nooit aangesloten.

Om dit probleem op te lossen het ik een andere wireless router (TP-Link) achter de Connectbox gehangen. Die zond zijn eigen WiFi-kanalen uit. Vervolgens heb ik de camera's aangemeld op dat netwerk. Dat verliep zonder enig probleem. Daarna heb ik met de Foscam Search Tool de IP-adressen van de beide camera's teruggevonden en kon ik inloggen op de camera's. Na het inloggen heb ik alle settings in de camera's goed gezet en vervolgens de login gegevens van de WiFi van de Connectbox ingegeven. Daarna heb ik de TP-Link router weggehaald.

Op dat moment vinden de camera's zonder enig probleem de Connectbox WiFi en zijn vervolgens gewoon bereikbaar.

Kostte wat moeite, maar is gelukt. Helpdesks van Ziggo en Foscam bleken volkomen nutteloos en komen niet verder dan je door sturen naar de user manuals. Ook de Foscam global helpdesk kwam niet verder dan mij te verwijzen naar de manuals op hun website.